Kun hoidat kehoasi, hoidat stressiäsi

veeterzy-82538

Kun hoidamme kehoamme, vähennämme samalla stressiämme. Jos elämässä on paljon stressitekijöitä, niihin puuttuminen on tärkeää. Mutta vähintään yhtä tärkeää on huolehtia, että mieli ja keho palautuvat säännöllisesti stressistä. Palautuminen tarkoittaa vireystason laskua rauhoittumisen, rentoutumisen tai unen avulla. Myös syömisellä voi vaikuttaa stressihormoneihin. Uni hoivaa kehoa ja mieltä Ihminen selviää ravinnotta useita päiviä, mutta ei ilman unta….

Lue lisää…

Millä tavoin myönteisiä tunteita voi luoda?

uugr3txnuc-noah-silliman

Kaikki kokemuksemme muovaavat aivojamme. Mitä voimakkaampi kokemuksemme on, sitä varmemmin siitä jää muistijälki aivoihin. Voimme varmasti jokainen palauttaa mieliimme jonkin tapahtuman tai tilanteen, joka on sattunut jo aikaa sitten, mutta jonka muistamme kuin eilisen päivän. Nämä muistamamme kokemukset ovat aina sisältäneet voimakkaan tunteen. Sen vuoksi muistamme ne jälkeenpäin niin hyvin. Myönteisiä tunteita luodaan kokemalla Kielteiset kokemukset…

Lue lisää…

Mitkä tekijät kuormittavat erityisherkkää työssä?

bench-accounting-49909

Työympäristöllä ja työn tekemisen tavoilla on suuri merkitys työhyvinvointiin. Erityisen merkityksellisiä ne ovat erityisherkälle, joka kuormittuu muita helpommin. Liian harvoin työnkuvia tai työympäristöjä on räätälöity niin, että ne sopisivat erilaisille työntekijöille. Räätälöinti ja muokkaaminen olisi kuitenkin ehdottomasti sekä työnantajan että työntekijän etu. Voimme tavoitella vaikka mitä upeita visioita ja linjata strategioita. Mutta jos työntekijät ovat…

Lue lisää…