Sunnuntai jumppaa

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin salille meno ei kiinnostanut aamulla yhtään. Onneksi on ystäviä, ketkä nostaa hanurin sohvalta mun puolesta sillonkin kun itse ei siihen pysty 🙂

Ystäväni Nanna  teki minulle hyvän treenipaketin. Ideana on tehdä yksinkertaisia treenejä ja syödä puhdasta perus ruokaa. Täällä pääset tutustumaan valmennuspaketti PUREen paremmin. PURE treenit on jaettu ryhmiin, aloittelijoille ja edistyneille omansa.

Tein tänään treenin aloittelijoiden ohjelmalla. Sopivan lempeä sunnuntai treeni! Aina ei tarvitse treenata täysillä. Omaa kehoaan täytyy kuunnella ja kunnioittaa. Aloittelijoiden ohjelmat voi tehdä kotona ilman välineitä.

Tykkäsin Nannan ohjelmassa liikkeiden yksinkertaisuudesta. Minulla menee mielenkiinto jos aletaan liikaa hifistelemään liikkeissä ja välineissä. Liikkeet tehdään oman kehon painolla. En  tykkää nostella isoja painoja, joten tämä ohjelma sopi minulle hyvin.

 

image1-2

 

Hiki ja hyvä mieli tuli 🙂 Tein ohjelman läpi (3 kierrosta, 15 toistoa) ilman palautuksia. Seuraavalla kerralla otan kyykkyihin käsipainot mukaan.

 

Kiertoharjoittelu

Lämmittely 5 min hyppynaru/haarahypyt+hyppelyt/hölkkälenkki

Tee 3 kierrosta (10-15 toistoa)

10x yleisliike: hyppy ylös ja käynti vatsallaan

15x peruskyykky

10+10x vatsat, vastakkainen kyynärpää ja vastakkainen polvi, pysy liikkeessä koko ajan

15x selät, supermies liike,  sekä jalat että yläkroppa nousee

10+10x askelkyykky vuorojaloin

15x ojentajadippi penkiltä

15x vatsat, istumaannousu

 

 

 

 

Kommentit
  1. 1

    Annuliini sanoo

    Kiitos taas ja kiitos myös Nannalle! Tämä ”pehmeä” treeni kotona sopii myös minulle. Vitsi, että oli hyvä olo tämän jälkeen eikä liian tiukkaa. Hyvää jatkoa koko perheelle!

  2. 2

    Kim sanoo

    Great workout can’t wait to try it. Sunday is the one day I don’t need to be motivated, I love going for a long run on a Sunday morning. Especially in the Fall the temperatures are dropping the waterfront path is not crowded it’s perfect.

    Thanks for the great motivation, 2 lbs to go and I will reach my goal weight any further loss after that is a bonus 🙂

  3. 3

    Miia Kristiina Siimestö sanoo

    Kiitos Minttu. Mulle Sunnuntai on lepopäivä. Mutta hyvät treenit varmasti. Kotitekoinen ruoka puhtaista raaka-aineista niin hyvä tulee. Itse olen havahtunut siihen miten glukoosi-/fruktoosi yms siirappeja on ympätty makeisiin ja leipiin ja jopa aamiaismuroihin. Jaa miksikö? Siksi että ihmiset jäisivät niihin koukkuun ja ostaisivat lisää. Ja kuuntelin radiosta missä lääkäriksi opiskellut suomalaisnainen kertoi että nämä glukoosi yms siirapit rasvoittavat ihmisen maksaa! Maksa on sydämen lisäksi ihmisen tärkein elin. Lisäksi olen havahtunut siihen että antiperspirantit sisältävät alumiinia ja jokaisen kemian tunneilta peruskoulusta pitäisi muistaa että se on myrkkyä sanovat kaupalliset tehtaat mitä tahansa. Yli 4 kk ilman alumiinia sisältäviä deodorantteja ja kainalon imusolmukkeet ovat palautuneet normaaliksi. Alumiinittomiakin dödöjä on. Ihana kuva Robinista siun instagramissa. Tulee mieleen suomalainen laulu olisikohan Kari Tapion esittämä”Pieni Mies” minusta siinä on ihanat sanat ❤

  4. 4

    Miia Kristiina Siimestö sanoo

    Korjaus tekstiini: Jukka Kuoppamäki: Pieni Mies.

    Ei siis Kari Tapio.

  5. 5

    Sanna sanoo

    Miten nopeasti aloit tekemään vatsalihastreeniä synnytyksen jälkeen? T. Malttamaton

  6. 7

    Heidi sanoo

    Hei Minttu,

    Mahtavaa treeniä ja superfoodia =)

    Eikö tällöin ajettu Japanin formula kisa? Minttu voisitko kertoa miten kisapaikalle pääsee järkevästi. Kuinka pitkä matka on lentokentältä? Olemme nyt syksyllä ajatelleet tulla Japaniin katsomaan kisaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *