Supernopea, supertehokas treeni

Lupasin jakaa yhden mun suosikkitreenin. Sellaisen supernopean ja tehokkaan. Harvalla meistä kai sitä vapaa-aikaa liiaksi on. Ja mun mielestä treenaamisessa kaikkein parasta on, että siitä on aina hyötyä! Vaikka jumppaisi vain ihan pikkiriikkisen kerrallaan. Sekin on parempi kuin maata sohvan pohjalla. Siksipä siis tämä treeniohje:

En ole varma, olenkohan joskus jakanut tän? Tää on jokatapauksessa mun suosikkitreeni silloin, kun aikaa on vain puolituntinen ja haluaa silti saada itsensä rättipuhkipoikki. Treenin voi tehdä vaikka kotona, jos ei ehdi salille. Tää on lyhyt mutta tehokas. Se on kakskymppistreenin idea ja lupaan, että homma toimii aina. Liikkeitä voi vaihtaa, kunhan vain ovat riittävän kokonaisvaltaisia. Ei mitään pipertelyä.

Adidasheimo_O9Q6567_Photo_PasiSalminen_comKakskymppistreeni toimii näin:
1. Valitaan kaksi kokonaisvaltaista liikettä. Mä otan usein kertaa jännehypyn tai burpeen ja vatsalinkkarin.
2. Tehdään näitä kahta liikettä jokaisella kierroksella yhteensä 20 ja kierroksia yhteensä 20. Mahdollisimman lyhyillä tauoilla, mieluiten kaikki putkeen. (Jos pystyt viimeksimainittuun, olet jäätävässä kondiksessa.)
3. Hikoillaan ja puristetaan ja lopuksi voidaan ollaan tyytyväisiä itseemme. Varsinkin jännehyppytreenin kohdalla kahden päivän päästä on odotettavissa “pienehköä jäykkyyttä”.

Selvennykseksi vielä:
Ekalla kierroksella tehdään siis 19 hyppyä + 1 linkkari,
tokalla kierroksella 18 hyppyä + 2 linkkaria,
kolmoskiekalla 17 hyppyä + 3 linkkaria jne…
.
.
.
Vikalla kierroksella tehdään 1 hyppy + 19 linkkaria.

Adidasheimo_5D38241_Photo_PasiSalminen_com

Adidasheimo_5D38057_Photo_PasiSalminen_com (1)

Hyviä treenejä!

nimmari

Kuvat: Ihania muistoja Adidasheimon ajoilta. Salmisen Pasin ottamia.

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *