Maailman paras pikatreeni

Käytiin vähän treenaamassa. Peipon Laura aka Rääkkäri menneisyydestä, Levi bootcampissa mua aikanaan koulinut Pohjosen neito ja personal trainer sieltä pahimmasta päästä saapui isolle kirkolle. Enhän minä malttanut pitää suutani kiinni. Pakko oli päästä treenaamaan. Tosin sillä pienellä ehdolla, että myös minä saisin vetää Peipolle treenit. Tietenkin.

Vetosalille Laruun mars ja treenaamaan. Mun vakkarisali ja paikka, josta en pääse tai halua päästä eroon, vaikka työpaikka ei enää Lauttasaaressa sijaitsekaan. Tänne mä silti kömmin harva se päivä hyvän fiiliksen ja parhaan treenin takia. Peipon ja mun päiväksi valikoitui sopivan aurinkoinen kesäpäivä, jolloin saimme treenata lähestulkoon kahteen pekkaan. Muutama suupieliään nykivä treenari sattui epäonnekseen paikalle ja sai todistaa karjahtelumme.

thumb_IMG_1169_1024

thumb_IMG_1085_1024

thumb_IMG_1074_1024

thumb_IMG_1060_1024

thumb_IMG_1056_1024

thumb_IMG_0993_1024

thumb_IMG_1042_1024

Ensin hikoilin minä. Eikä auttanut itku markkinoilla. Oli vaan tehtävä. Puolet liian pitkiä sarjoja ja liian raskaita painoja. Tai niin minä luulin. Mutta eipäs ollutkaan. Pystyin, kun Peippo karjui vieressä. Ja ylpeänä itsestäni siirryin koutsin hommiin istuskelemaan, katselemaan ja karjumaan.

Lyhyt mutta tehokas. Se on kakskymppistreenin idea ja viimeksi viikko takaperin kävin salilla rykimässä saman systeemin läpi. Toimii aina, varsinkin kiireessä ja liikkeitäkin voi vaihtaa. Kunhan ovat riittävän kokonaisvaltaisia. Ei mitään pipertelyä.

 

Kakskymppistreeni toimii näin:
1. Valitaan kaksi kokonaisvaltaista liikettä. Tällä kertaa jännehyppy (tai burpee) ja linkkari.
2. Tehdään liikkeitä jokaisella kierroksella yhteensä 20 ja kierroksia on siis yhteensä 20. Mahdollisimman lyhyillä tauoilla, mieluiten kaikki putkeen. (Jos pystyt viimeksimainittuun, olet jäätävässä kondiksessa.)
3. Hikoillaan ja puristetaan ja lopuksi voidaan olla tyytyväisiä itseemme. Varsinkin jännehyppytreenin kohdalla kahden päivän päästä on odotettavissa ”pienehköä jäykkyyttä”.

Selvennykseksi vielä: ekalla kierroksella tehdään siis 19 jännehyppyä + 1 linkkari, tokalla kierroksella 18 jännehyppyä + 2 linkkaria, kolmoskiekalla 17 hyppyä + 3 linkkaria jne…

Tämä jäi Lauran tehtäväksi ja mun tehtävänä oli tsempata (hihitellä) vierestä. Viimeinkin roolit vaihtuivat! Suosittelen kokeilemaan. Hymy hyytyy pikkuhiljaa. Niin kävi Peipollekin. Tirsk.

thumb_IMG_1137_1024

thumb_IMG_1146_1024

thumb_IMG_1177_1024

Peippo muuten kirjoitteli itsekin tunnelmiaan treenin jälkeen. Eipä muuta kuin seuraavia treenejä odottelemaan.

nimmari

 

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *