Mindfulnessin hengessä

ID-100175251

Ajatukset katkolle Päässämme pyörii kymmeniä tuhansia ajatuksia päivittäin. Välillä ajatushulina on hyvä katkaista. Tähän tarkoitukseen sopii seuraava harjoitus, jonka voi tehdä vaikka työpäivän lomassa (aikaa kuluu noin minuutti): Laita silmät kiinni. Laske sisään- ja uloshengityksiä niin, että hengität yhteensä noin kymmenen kertaa sisään ja ulos.Yritä keskittyä vain hengitykseen. Kun ajatuksesi karkaavat, palauta ne takaisin hengityksen laskemiseen….

Lue lisää…

Syöminen ja stressi

ID-100107634

Koska kehossa kaikki vaikuttaa kaikkeen, myös syöminen ja stressi ovat yhteydessä toisiinsa. Kumpikin vaikuttaa kehon hormonitasapainoon. Jokainen tietää mitä on ruokahalu, kun akuutti stressitilanne on päällä. Kurkusta ei mene alas muruakaan, jos on saanut juuri kuulla jotain järkyttävää tai on jännittämässä estradilla esityksen alkua. Toista on tilanteessa, jossa stressi on jatkunut pitkään. Toisille krooninen stressi…

Lue lisää…

Eroon suorittajan stressistä

ID-100162646

Olen aina ollut halki, poikki ja pinoon ihminen. Jos jotain pitää tehdä, niin sitten tehdään ja siirrytään seuraavaan hommaan. Noin. Tällaisella mentaliteetilla saa mukavasti asioita aikaiseksi, mutta siinä on myös nurja puolensa. Koska haluaisin, että hommat saa hoidettua pois alta, kaikenlaiset tekemättömät rästityöt ärsyttävät. Tämän vuoksi olen joutunut opettelemaan uudenlaisen tavan suhtautua tekemättömiin asioihin ja…

Lue lisää…