10 tapaa helpottaa akuuttia stressiä

1. Hengitä syvään nenän kautta niin, että pallea kohoaa.

2. Lähde liikkeelle. Pelkkä kävely luonnon keskellä rauhoittaa. Jos mahdollista, ota hiki pintaan.

3. Naura. Etsi käsiisi mitä vain, mikä saa sinut rentoutumaan ja nauramaan.

4. Nuku kaikki mahdolliset univelat pois.

5. Muuta stressaava ongelmasi tavoitteeksi, jonka haluat saavuttaa. Pilko tavoite pieniin, saavutettaviin osiin.

6. Kilauta kaverille. Toiselle ihmiselle puhuminen ei pelkästään huojenna oloa vaan usein myös auttaa jäsentämään omia ajatuksia. Vaikka toinen kuuntelisi sanomatta mitään.

7. Mieti kaikkia niitä asioita, jotka elämässäsi on hyvin. Ihan perusasioista lähtien.

8. Palaa mielikuvissasi johonkin sellaiseen hetkeen, jossa olet tuntenut itsesi rauhalliseksi ja onnelliseksi.

9. Halaile läheistäsi tai lemmikkiäsi tai mene sellaiseen hoitoon, jossa sinua kosketetaan (hieronta, vyöhyketerapia, shiatsu jne.)

10. Kuuntele musiikkia. Rauhallinen musiikki rentouttaa.

Kuva täältä.

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *