Vinkkejä karkkilakkoon

Olen ollut vuoden karkkilakossa (huh!). Alla vinkkejä, miten olen pystynyt välttämään pahimmat karkkihimot. Alkuperäinen postaus sokerilakosta.

Vinkit

1. Syö muutaman tunnin välein, älä skippaa aterioita!! Kun verensokeri laskee radikaalisti, ruokahalu kasvaa eksponentiaalisesti ja haluat syödä hevosen (tai ostat kolme suklaalevyä ja syöt kaksi jo kaupassa)

2. Vältä kauppojen makeishyllyt, älä kävele edes niiden ohi (!!)

karkkihyllyt.JPG

Tämä kauppa oli ennen minun paratiisi

3. Osta hedelmiä, esim. omenat ovat hyviä makeannälkään tai satsumat/mandariinit

4. Osta pussi pakastettuja mansikoita, maistuu ihan karkeilta (maksaa samanverran kun iso karkkipussi)!

5. Osta makeaa teetä

6. Jos kova himo iskee syö jotain suolasta, esim. leffassa on kiva napostella pähkinöitä tai popcornia

Ruohonjuuri suosittelee

Bongasin Ruohonjuuri-lehdestä (3/2016) hyvinvointivalmentaja Teemu Syrjälän vinkit, miten pääset eroon liiasta makeasta:

1. Lisää proteiinin määrää

2. Lisää hyvälaatuista rasvaa terveytesi tueksi

3. Lisää kasviksia, marjoja ja juureksia

4. Panosta suoliston kuntoon

5. Lisää lautasellesi eri makuja

Kiitos ajastasi, ihanaa joulun aikaa sinulle <3

Rakkaudella, Martina

Lue lisää

Sairastumistarinani: Kun jalat lähtivät altani

Arki sidekudossairauden kanssa

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *