Pitkä lentomatka edessä? Lue helpottavat vinkit!

Pitkä lentomatka voi olla aikamoista tuskaa. Yli 10 tunnin lennoille kannattaa jo vähän miettiä, mitä ottaa mukaan lentokoneeseen. Minulle pahinta pitkillä lennoilla on paikalla istuminen selkä- ja niskavaivojen takia ja matkustamon todella kuiva ilma. Tässä omat vinkkini, miten pärjäsin yli 10 tunnin lentomatkan ilman itkua!

Pitkä lentomatka vinkit

Pitkä lentomatka: helpottavat vinkit

  • Liiku vähintään tunnin välein (itse käyn rupattelemassa lentoemäntien kanssa), rullaile niskaa sekä hartioita ja tee muutama venytys
  • laita tyyny alaselän taakse
  • seiso välillä ja liikuttele jalkoja (otan aina käytäväpaikan, jotta voin heilua ja seistä usein)
  • jos sinulla on selkävaivoja selkäkorsetti on must apu pitkille matkoille!
  • jos kärsit niskavaivoista, laita pää matkakaverin syliin välillä (ei ehkä ventovieraan syliin)

Pitkä lentomatka vinkit

  • juo paljon vettä, sillä lentomatka kuivattaa
  • ota aina (!!) korvatulpat mukaan, jos olet herkkä äänille ja viereen sattuu esim. itkevä lapsi
  • silmämaski ja lämpimät sukat lentokassiin mukaan
  • nenäsuihke (dekspantenoli) ja silmätipat auttavat kuivuuteen
  • kasvoille sprayattava lähdevesisuihke on todella ihana tuote pitkälle lennolle (Avène thermal water spray 50 ml esim. apteekeista)
  • käsi- ja naamarasva mukaan, sillä iho kuivuu koneessa
  • huivi, jos koneessa vetää
  • kompressiosukat parantaa jalkojen verenkiertoa
  • pehmeä matkatyyny/niskatuki (puhallettavat eivät ole mielestäni kovin mukavia), joka toimii myös erinomaisena tyynynä, jos sinulla on jatkolento ja otat nokoset lentokentällä.

Pitkä lentomatka vinkit

Paras vinkki pitkälle lentomatkalle: piikkimatto

Minun pitkän lentomatkan pelasti piikkimatto. Se on kevyt kantaa ja sen saa rullattua suht pieneen tilaan.

  • Taita piikkimatto kolmesti tyynyksi ja laita se niskan alle (hiero päätä mattoa vasten)!

Selvisin todella hyvin pitkästä lentomatkasta näiden vinkkien avulla. Kannattaa testata 🙂 Ilmianna oma vinkkisi kommenteissa!

Rakkaudella,

Allekirjoitus Martina

Lisää kivunhallintakeinoja ja matkustuspostauksia.

Slow is beautiful Instagramissa ja Facebookissa.

Kommentit
  1. 1

    sirkku sanoo

    Penkissä kun istuu aivan suoraan, jalat suorana etummaisen penkin alla, niskatyynyn kanssa niin saa hyvin nukutuksi,ei tule niska kipeäksi kun ei nojaa sivulle. Lisäksi käsirasvaa ja käsipyyhkeitä(savetteja) mukaan. Jotain syötävää ja huppari! Hupun voi vetää kireästi päähän kun koneessa hälisee ja joku pitää valoja päällä. Spotify premium viihdyttää jos ei tahdo nukkua. Villasukat ovat aivan ehdottomat, kuiva ja kylmä ilma vetää ihon aivan kantturalle. Veden juonti on ehdotonta! Oma lentoni pallon toiselle puolelle sujui näillä vinkeillä hyvin, palautuminen kesti vain 2päivää.

    • 1.1

      martina sanoo

      Kiitos Sirkku hyvistä vinkeistä 🙂 Spotify oli itsellänikin mukana matkassa!

      Vietä ihana viikonloppu ❤️

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *