KYYTIÄ TURVOTUKSELLE + smoothieresepti

Annetaan kyytiä turvotukselle ja nestepöhölle helpoilla kikoilla!

kyytiä turvotukselle

 

Loppuvuoden juhlakausi saattaa tuntua ja näkyä vyötäröllä. Oma keho ainakin tuntuu tukkoiselta ja raskaalta. Siksi pieni kevennys ja ravintorikas ruokavalio on nyt paikallaan. Haluan antaa kyytiä turvotukselle – mielellään heti, kiitos! Siltä varalta, että sinusta tuntuu samalta, jaan tänään muutaman keinon, joita itse käytän juhlakauden jälkeen. Haluan normaalin olotilan takaisin, onneksi minulla on muutama hyväksi todettu kikka taskussa, joilla olo on normaali ennemmin kuin huomaankaan.

 

kyytiä turvotukselle

kyytiä turvotukselle

 

 

Kyytiä turvotukselle

  1. Syö hedelmiä ja kasviksia. Jätä kaikki einekset ja pakatut ruota ja nauti kevyemmistä itsevalmistetuista raaka- ja kypsennetyistä ruoista.
  2. Päivittäiset vihersmoothiet kohti kevyempää oloa. Samassa paketissa saat ravinteita, nesteitä ja helpotat ruoansulatusta sekä puhdistat kehoa. Tässä muutama vihersmoothieresepti.
  3. Nauti yrtti- ja inkivääriteetä tai lämmintä sitruunalla terästettyä vettä.
  4. Liiku! Liikuta kehoa – tavalla ei ole väliä, mutta liikkuva keho aktivoi nestekierron. Joogan asanat ovat todella tehokkaita hieroen sisäelimiä ja aktivoiden lymfakiertoa. Myös hieronnat ja vartalohoidot tekevät hyvää.
  5. Nauti verigreippiä ja muista sitrushedelmiä.
  6. Kuivaharjaa kehoa. Kuivaharjaus paitsi poistaa kuollutta ihosolukkoa, aktivoi myös nestekierron. Muista tehdä vedot lempeillä ja sydämeenpäin suuntaituvilla liikkeillä.
  7. Juo vettä! Jos turvottaa, kannattaa juoda enemmän vettä. Noin 2 litraa puhdasta tai tuoreilla yrteillä tai marjoilla maustettua vettä. Älä kuitenkaan juo ruoan kanssa vaan niiden väleissä – et laimenna ruoansulatuksen nesteitä ja ruoka sulaa ja imeytyy paremmin.

 

Reboot anyone?

Ajattelin myös, että voisimme tehdä yhteisen kolmen päivän kehon kevennyksen ja uudelleenkäynnistyksen. Jakaisin muutaman kevyen ja puhdistavan mehu- ja ruokareseptin sekä kerran päivässä, kolmena päivänä Instagramin storiesissa muutaman kehonpainotreeniliikkeen tukemaan ja aktivoimaan muutosta. Kiinnostaisiko?

 

kyytiä turvotukselle

 

Raikas sitruuna-kurkku-vihersmoothie raikastaa, puhdistaa ja antaa välittömästi kyytiä turvotukselle. Se ei ole makea, päin vastoin – mutta se ei olekaan jälkiruoka tai herkuttelujuoma, vaan tehokas kehon raikastaja! Resepti on yhdelle ja se kannattaa valmistaa ilman jäitä, sillä kylmä smoothie on ruoansulatukselle haaste. (Raaka-aineet voivat tietysti olla jääkaappikylmiä.)

 

kyytiä turvotukselle

 

Millainen on sinun suosikki smoothiesi kun haluat antaa kyytiä turvotukselle?

Jos olo tuntuu tunkkaiselta, kokeile alla olevaa smoothieta seuraavan kerran ja tunne sen keventävä ja raikastava vaikutus. Toimii!

Iloa ja raikasta oloa!
Karita

 

kyytiä turvotukselle

 

Kyytiä turvotukselle –smoothie

 

yksi kurkku
1/2-1 kuorittu sitruuna
kolme  kourallista pinaattia
pieni kourallinen mintun lehtiä
(+ 1/2 avokado tai tilkka rasvaista (n 18 %) kookosmaitoa, jos haluat smoothiesta kermaisemman)

Pilko kaikki raaka-aineet ja sekoita tasaiseksi tehosekoittimessa. Tarkista maku ja nauti.
Jos kaipaat makeutusta, voit makeuttaa sen esimerkiksi mutamalla tipalla laadukasta steviaa tai muuta mieleistä makeuttajaa. Itse nautin sen sellaisenaan tai ripottelen smoothie päälle muutaman marjan. Ihanan kirpeä maku ja raikas olo – kyllä kiitos. : )

kuvat: Karita Tykkä / Rakkaudella, Karita

 

Jos tämä blogipostaus miellytti, saatat olla kiinnostunut myös alla olevista postauksista.

Marjasmoothie

HERKULLINEN JA TERVEELLINEN MARJASMOOTHIE

Kookosjogurtti

Kookosjogurtti

Vatsa kuntoon

vatsa kuntoon

Seuraa myös: Instagram @karitatykka | Snapchat karita-tykka | Twitter @KaritaTykka

kiitos!

Kommentit
  1. 1

    Päivi Sammalinen sanoo

    Huomenta

    Kiitos jo näistä vinkeistä.
    Kyllä kiinnostaa tuo 3 päivän kehon kevennys.

    Mukavaa päivää 🙂

    Yst.terv. Päivi

    • 1.1

      karitatykka sanoo

      Kiva, kiitos Päivi.

      Katsotaan millaisen kokonaisuuden saan aikaan. : )

      Iloa,
      Karita

  2. 2

    Maarit sanoo

    Aivan ihanaa, että jaksat innostaa muitakin. Innolla mukana tässä 3 päivän haasteesssa

  3. 3

    Kikka sanoo

    Hei ihanainen!
    Kiinnostaa! Olen niiiiin mukana! Kiitos inspiroivasta blogista Karita! ❤️

  4. 5

    Anni Puustinen sanoo

    Smoothie heti huomenna testaukseen vaikka ei turvota. Näyttää raikkaalta. Ja myöskin mukana 3 päivän haasteessa.

  5. 7

    Maija Liisa sanoo

    Hei!
    Kyllä kiinnostaa, nämä reseptitkin kuulostavat herkullisilta.
    Olen siis mukana!

  6. 8

    Kirsi sanoo

    Hei Karita,
    Ihan sattumalta osuin tänne blogiisi ja takerruin huomaamattani kiinni 🙂 Sait tämän aamuni niiiiiiiin valoisaksi ja sain itse kummasti puhtia keventelyyn tämän kaamoksen keskellä. Ihania, piristäviä postauksia. Hurjasti hyviä ideoita.
    Itse tein täydellisen elämäntapamuutoksen pari vuotta sitten. Otin aktiivisen liikunnan osaksi elämääni ja remppasin ruokavalionkin. Silti uudet ideat ja ”konstit” ovat aina erityisen tervetulleita, joten kiitos, odotan innolla kolmen päivän kehonkevennysprojektia. Valoisaa alkavaa vuotta! Onpa mukavaa, että löysin tämän blogisi 🙂

    • 8.1

      karitatykka sanoo

      Ihanaa, että löytsit!!

      Tervetuloa mukaan Kirsi!

      Iloa ja hyvää oloa,
      Karita

  7. 9

    Mervi Kumpulainen sanoo

    Hyvää Uutta Vuotta!
    Oikein hyvä juttu, kun jätät nuo jäät pois nykyään :))
    Jääkylmä blokkaa kehoa vaan lisää vaikka kehon ensireaktio (hätäreaktio) voikin olla ”täystyhjennys”.
    Kiitos näistä kaikista resepteistä ❤️

    • 9.1

      karitatykka sanoo

      juuri näin…

      Iloa, hyvää uutta vuotta ja kiitos että seuraat!
      Karita

  8. 10

    Anita Silander sanoo

    Kiitos! Kyllä kiinnostaa. Kiinnostaa kaikki terveyden ja hyvänolon vinkit. Mieluusti mukana!

    terv. Nitta

  9. 11

    Marika sanoo

    Turvotuksen vähentäminen tosiaan tarpeen, kunhan pääsen kaupan kautta kotiin tän reissun jälkeen, teen niin tuon vihersmoothien! Ja kolme päivää kevennystä sopii oikein hyvin! Kiitos piristyksestä!

  10. 12

    Mia sanoo

    Olipa ihanan raikas blogiteksti! Täytyy kokeilla tuota ohjetta. Ja ilman muuta, mukana ollaan!

    Mun lemppari ei ehkä ihan kepein smoothie on loistava välipala. Siitä tulee reilu puoli litraa eli muutama lasillinen, ohje tässä:
    Avokado
    (Baby)pinaattia kourallinen pari
    Basilikaa kourallinen
    Omena
    Inkivääriä pätkä
    Vissyä (vettä) reilu dl
    Appelsiinimehua reilu dl(appelsiini)

    Hyvää on 🙂

    Raikasta, hyvinvoivaa ja tervettä alkanutta vuotta!

    • 12.1

      karitatykka sanoo

      Kuulostaa hyvältä!
      Tämä on hiukan tujakampi kun makeuttajia ei ole… : )

      Ihanaa uutta alkanutta vuotta!
      <3 K

  11. 14

    Emilia sanoo

    Hei, tosi ihana kun joku jaksaa innostaa!! Resepti menee jo tänään kokeiluun!

  12. 15

    Henna sanoo

    Hei, kyllä kiinnostaisi kevennys. Vaikka jouluna ei sen kummempia määriä syönyt kuin muulloinkaan, oli se ruoka aika erilaista kuin normiarkena ja vieläkin vatsa hakee sitä hyvää tasapainoa.

    Lisätoiveena tuli mieleen, että olisi kiinnostavaa kuulla jonkinlainen kirjoitus raskausajastasi. Millaista liikuntaa harrastit missäkin vaiheessa, muuttuiko ruokavalio ja miten, noudatitko suosituksia miten tarkkaan, käytitkö superfoodeja… Jos innostut sellaista tekemään niin täällä olisi ainakin yksi innokas lukija!

    • 15.1

      karitatykka sanoo

      Kiitos vinkistä Henna.
      Omasta raskausajastani on jo seitsemän vuotta, joten se asia on jäänyt hiukan vähemmälle… mutta postaus voisi kiinnostaa ja olla avuksiki jollekulle. : )

      Iloa ja aurinkoa!
      K

  13. 16

    Eeva-Riitta Hoffren sanoo

    Kokeilin smoothien. Olipa raikas Ehdottomasti kiinnostaa kolmen päivän kevennys

    • 16.1

      karitatykka sanoo

      Raikas, sitä tämä on… : )

      Kiva että olet mukana, loppukuuhun varmaankin menee tuon kevennyksen kanssa. : )

      Iloa!
      K

  14. 17

    Leena sanoo

    Ihanaa aamuaTodellakin kiinnostaa ja ollaan oltu täällä Tahkolla jo ke alkaen ja jokaisena aamuna juotu tuollainen combo selleriä lisänä. Kasvisruokaa, luomuviiniä ja eilen tehtiin yhdessä raakasuklaatakin❣️Olin toisen poikani kanssa Karitan raakasuklaakurssilla monta vuotta sitten, mikä ilo se onkaan ollut monelle✨✨⛷⛷⛷⛷⛷⛷⛷✨✨

  15. 18

    Tarja sanoo

    Iso kiitos pirtsakasta ja innostavasta jutustasi
    Ja kyllä kiinnostaa kolmen päivän kevennys
    -tarja

    • 18.1

      karitatykka sanoo

      Kiva kuulla, menee varmaankin loppukuuhun, mutta kevennystä on luvassa!

      Karita

Trackbacks

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *