Uskalla olla sen kokoinen kuin olet

Kävin viime viikolla suurennuttamassa kelloni ranneketta. Ennen se oli niin sopiva ja välillä hieman väljäkin, mutta viimeisen vuoden ajan se on istunut ranteessa hieman liian tiukasti. Pitkään ajattelin että kyllä se kohta taas sujahtaa ranteeseen kevyemmin. Enää en kuitenkaan jaksanut odottaa, vaan painelin kelloliikkeeseen lisäämään rannekkeeseen palan. Kello istuu taas hyvin, ranteeseen ei jää painaumia ja sitä on miellyttävä käyttää.

IMG_0542

Olen nykyään normaalipainoinen ja hyvinvoiva. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että kiloja on kertynyt parissa vuodessa ja vaatekoko on muuttunut sen verran ettei vanhoihin farkkuihin ole tunkemista. Ainakin osittain homman takana on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta se ei muuta tosi asioita. Kellonkin kanssa odotin kuukaudesta toiseen muutosta, jota ei tapahtunut. Olo oli kuitenkin paljon tyytyväisempi sitten kun lopulta hyväksyin että ranteeni on ei ole yhtä kapea kuin ennen ja suurennutin ranneketta. Ei enää jatkuvaa muistutusta vasten tahtoa muuttuneesta kehosta.

Olen viime aikoina sijoittanut myös uusiin housuihin. Ne istuvat hyvin kauttaaltaan eivätkä purista esiin jenkkakahvoja tai mitään muutakaan. Paljon parempi ratkaisu kuin liikkua vähän liian pienissä farkuissa. Ja kaikkihan tietävät että liian pienet rintsikat tiukan T-paidan tai topin alla paljastavat kupeista tursuavan poven. Oikean kokoiset rintsikat ovat must.

IMG_0527

Kokolapun numero ei tee sinua pienemmäksi. Kiristävä M-koon paita ei näytä imartelevammalta kuin hyvin istuva L. Voi olla, että joskus vanha koko onkin sopiva. Se voi olla pian tai se voi olla pitkän ajan päästä, mutta sitä ei voi kukaan tietää varmasti. Älä kuitenkaan huijaa itseäsi, ei se sinua pienennä. Parempi olla rehellinen itselleen, elää hetkessä ja nykytilanteen mukaan, ja käyttää oikean kokoisia sekä hyvältä tuntuvia vaatteita.

Lisää terveyteen ja ruokavalioon liittyviä kirjoituksia:
Parempi olo ruokavaliolla
Joulun tankkauksella treenikin kulkee
Sokerikoukku – urbaanilegenda?
Ravinteikkaat chian siemenet ja niiden kummalliset käyttörajoitukset
Gluteenista oireita ilman keliakiaa?
Hyvä, paha punainen liha?
Liian kova treeni, liian vähäinen syöminen
Heraproteiinivalmisteet ja niiden laatuerot laadusta

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *