Proteiinipitoinen vispipuuro vadelmalla ja lakritsilla

Olen elänyt puurokautta jo kohta kaksi vuotta. Se alkoi kookosmaitoon tehdystä riisiuunipuurosta, ja nykyään puuroa menee usein treenin jälkeen sekä iltapalana sillä se on hyvä hiilihydraatin lähde liikunnasta palautumiseen, ja iltahiilihydraatit auttavat myös nukahtamisessa ja unessa pysymisessä (lue lisää Huhtikuun ruokapäiväkirja-kirjoituksesta).

Suosikkipuuroni:
Helmipuuro (katso myös omena-kaneliversio)
Mustikka-kardemummavispipuuro riisijauhoista
Riisiuunipuuro kookosmaitoon
Riisivanukas suolakaramellikastikkeella
Vaniljatapiokavanukas

omena-kaneli-helmipuuroOmena-kanelihelmipuuro

fast-natural-proteiiniTämän kertainen puuro ei kuitenkaan ole hiilihydraattipainotteinen vaan proteiinipitoinen. Sain FAST:lta testattavaksi heidän uuteen FAST Natural-sarjaan kuuluvan lakritsin makuisen heraproteiinjauheen – eikös olekin kiva makuvaihtoehto? Ei sitä ainaista vaniljaa tai mansikkaa. FAST Natural-sarjan heraproteiinien tuoteseloste on hyvin pelkistetty ja ylimääräiset lisäaineet on karsittu pois. FAST Natural lakritsin kohdalla siinä on vain kotimainen heraproteiini, lakritsiuute ja steviaglykosidit.

fast natural lakritsi

Vadelma ja lakritsi ovat yksi lempimakupareistani, ja niinpä kaivoinkin esiin jo aiemmin blogissa olleen proteiinivispipuuron ohjeen. Tämä vispipuuro on gluteeniton ja viljaton, ja eikös vadelman ja lakritsin makuinen proteiinipuuro kuulostakin sika täydelliseltä? FAST Natural lakritsi sai siis tällä kertaa kaverikseen vadelmia ja chiansiemeniä. Heraproteiinia tai muita proteiinijauheita syödäkseen ei tarvitse olla treenaaja, vaan heraproteiini sopii proteiininlähteeksi muillekin. 😉

lakritsi-vadelma

VADELMA-LAKRITSIVISPIPUURO

200 g vadelmia
2 rkl chiansiemeniä
1 dl FAST Natural lakritsi-heraproteiinia
Hieman vaniljauutetta
Makeutusta maun mukaan, esim hunajaa tai steviatippoja

Kiehauta vadelmat kattilassa, sekoita joukkoon chia ja anna jäähtyä jääkaappikylmäksi. Sekoita heraproteiini vadelma-chiaseokseen voimakkaasti vatkaten, esim. sähkövatkaimella. Mitä pidempään vatkaat, sitä kuohkeampia puurosta tulee.

Vinkki: Myös Foodinin niittyheraproteiineihin kannattaa tutustua, laadultaan olen tykännyt paljon myös SELF Omninutrition MicroWheystä.

foodin-niittyhera-suklaaLue myös: Testissä niittyheraproteiini

Herkkuja ekstraproteiinilla Pilkettä-blogista:
Avokado-mustikka-kookossmoothie
Banaani-avokadopannukakku
Banaani-saksanpähkinäpannukakku
Jouluinen smoothiebowl
Kookospannari (”paras peruspannari” ei kookoksinen)
Kukkakaalipitsapohja
Mango-avokadosmoothie
Mango-kookossmoothie
Mango-mansikka-avokadosmoothie
Mansikka-inkiväärismoothie
Munaton proteiinipannari
Mustikkajuustokakku
Proteiinijäätelö
Proteiinileipäset
Proteiinimysli
Pullat proteiinijauheella (laskiaspulla)
Pumpkin Pie Smoothie (kurpitsapiirakkasmoothie)
Runsasproteiininen omenapiirakka kikhernepohjalla

Edellinen kirjoitukseni: Sokerikoukussa, minäkö?

Ei kommentteja.

Trackbacks

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *