Perillä Madridissa ja runsaat matkaeväät

Terveisiä Madridista!
Vietän täällä nyt hyvin ansaittua, pitkää viikonloppua, vaihdossa olevan neiti L:n kanssa. 🙂 Saavuin perille eilen illalla. ;atka sujui mukavasti. Vaikka lentoni oli alle viisi tuntia, tuli matka-ajasta melko pitkä kun matkustin ensin bussilla Turusta Helsinki-Vantaalle, jossa sitten odotin taas pari tuntia että kone lähtisi. Niinpä pakkasinkin mukaan eväitä useammalle ruokailukerralle. Lounas tuli syötyä jo bussimatkalla. Sitä varten olin pakannut mukaan paistettua kanaa, parsasalaattia, avokadoa ja cashewpähkinöitä. Jokseenkin askeettista, mutta me like. 😉

15matkaevas1
Lounas bussissa

15matkaevas3
Lihaa ja kalaa tax freesta

15matkaevas4
Lentokentän take away-salaattitarjonta oli tällä kertaa vähän kapea….

Lentokentiltä löytyy yleensä take away-salaatteja, jotka saa tuotua lentokoneeseenkin, mutta tällä kertaa tarjonta osoittautui heikoksi. Onnistuin löytämään ainoastaan pastasalaattia, sekä caesarsalaatin, johon krutongit oli lisätty valmiiski joukkoon. Jos pelkkä LCHF-/paleoruoka riittää, krutongit voi tietty vain dumpata, mutta keliaakikolla tämä ei ihan riitä… Tax free-mymälästä olisi sen sijaan löytynyt ihan mainiotakin syötävää, mm.  hirvisalamia ja savulohta, mutta kasvistarjonta olisi jäänyt kahviloiden hedelmiin. Minä olin joka tapauksessa varautunut omin eväin. Olin paistanut kanaa tarkoituksella reilusti, joten sitä riitti tällekin aterialle. Lisäksi tein aamulla varhaiskaalista salaattia, joka vain paranee saadessaan maustua muutaman tunnin. Jos kylmäsäilytys huolettaa, niin kannattaa tutustua kauppojen kylmää varaaviin eväsrasioihin, sekä pehmeisiin kylmäkasseihin. Itse luotan monesti tiiviiseen pakkaamiseen. 😛 Yksi hyvä kikka esim. lihojen kanssa on ottaa ne mukaan pakasteena ja antaa sitten sulaa sopiviksi! 😉

15matkaevas2
Kanaa, kaalisalaattia, tomaattia, raakapatukka ja pähkinöitä lentokoneessa

Olen myös listannut kootut vinkit LCHF-/paleoruokailuun reissun päällä (LCHF/paleo ja matkustaminen). Leikkeleet, juustot, grillibroileri, pähkinät, tumma suklaa, kirsikkatomaatit, porkkana ja hedelmät ovat suosikkejani. 😉 Tonnikalahan olisi muuten loistava, mutta se on takavarikoitu minulta turvatarkastuksessa nesteiden takia. Juttuja mitä kaikkea sitä on eri maissa tullut syötyä löytyy Matkustaminen-hakemistosta. Reissaaminen ei todellakaan ole ongelma hyvissä ruoissa pysymiselle. 😉

(function(i,s,o,g,r,a,m){i[’GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’//www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(’create’, ’UA-66125539-1’, ’auto’);
ga(’send’, ’pageview’);

Ei kommentteja.

Trackbacks

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *