Gourmet-leipä vuohenjuustolla ja pähkinäisellä omena-sellerisalaatilla

Postasin tänne viime viikolla pähkinäisen vuohenjuusto-omena-sellerisalaatti. Mieleni teki alunperin waldorfinsalaattia, mutta pähkinäinen omena-sellerisalaatti oli siitä hieman kevyempi, rapsakampi ja raikkaampi versio. Ruokaistin reseptiä vielä vuohenjuustolla, ja lopputulos oli todella maukas – ja minulla jäi siihen himo päälle. Salaattia jäi hieman yli, ja myös käyttämääni herkullista, pitkään kypsytettyä herkullista vuohenjuustoa oli vielä jäljellä,  joten päähäni  pälkähti että tämän reseptin voi kääntää myös gourmet-leiväksi!22omenasellerileipa
GOURMETLEIPÄ VUOHENJUUSTOLLA JA PÄHKINÄISELLÄ OMENA-SELLERISALAATILLA
Paahtoleipää
Pähkinäistä omena-sellerisalaattia
Pitkään kypsytettyä, kovaa vuohenjuustoa
VoitaLeikkaa paahtoleivästä tarvittava määrä siivuja. Paahda siivut halutessasi ja levitä leipäsiivujen päälle voita. Höylää leipäviipaleille reippaasti juustosiivuja, ja lisää päälle omenasellerisalaattia. Syö täytteiden määrästä riippuen käsin, tai veitsellä ja haarukalla. 😉HUOM: Omenan ja sellerin pilkkominen melko pieneksi helpottaa leivällä pysymistä.Aiempaa ruokienkierrätystä:
Täytetty munaohukainen

Kommentit
  1. 4

    sanoo

    Näyttää taivaalliselta! Tuo viljaton paahtoleipä on aika uskomaton resepti. Saanko tiedustella miksi et syö viljoja? 🙂

  2. 5

    sanoo

    Kiitos! 🙂 Paahtis on todelakin herkullista, kannattaa muuten tsekata myös siemennäkkäri ja saksanpähkinä-pellavansiemenleipä. 😉

    Vastauksesta saisin kirjoitettua romaanin, mutta yritän pitää sen lyhyehkönö että siitä saa jotain selkoa. 🙂 Minua koko elämäni vaivanneet niveltulehdukset loppuivat, kun keksittiin epäillä että ne olisivatkin keliakian aiheuttamia autoimmuunisairauden sijaan. Uusi lääkärini rupesi läpikäymään keliakian tunnuspiirteitä (muitakin kuin vatsa), ja kappas – minuun sopivia tunnuspiirteitä löytyi useita. Lisäksi viljat sisältävät runsaasti lektiinejä, joiden on todettu nostavan elimistön tulehdusarvoja esim. reuman kaltaisissa autoimmuunisairauksissa, eli vaikkei ongelma olisikaan gluteeni, niin koen paremmaksi pysyä kaukana kaikista viljoista. Viljojen pois jättämisen myötä atooppinen ihoniki rauhoittui (saattoi olla keliakiaoireilua, eikä oikeasti atooppinen iho). Voin ilman viljoja niin paljon paremmin kuin ennen. 🙂
    Blogissani haluan tuoda esiin, ettei viljattomuus todellakaan tee ruokavaliosta yksipuolista tai tylsää. 🙂

  3. 6

    sanoo

    […] lounaaksi ja lämpimiin voileipiin (jos kaipaat vinkkiä sopivaksi leipäpohjaksi niin kts. gourmet-leipä vuohenjuustolla ja pähkinäisellä omena-sellerisalaatilla, saksanpähkinä-pellavansiemenleipä ja paahtoleipä). Kaveriksi lämpimälle passendale-leivälle […]

Trackbacks

  1. […] Jos olet minun kaltaiseni juustohiiri, katso lista juustoesittelyistä sekä nämä ihanat juustoreseptit: Broileria comté-rakuunakastikkeessa Chévre-parsakaalipiirakka Gruyérepiirakka (kts. myös Gruyérepiirakan uusinta) Halloumia ja uunijuureksia Maukas juustopiirakka Pähkinäinen omena-sellerisalaatti vuohenjuustolla (kts. myös gourmet-leipäversio) […]

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *