Voiko kauneushoitolaan mennä hypistelemään tuotteita?

Huomasin vähän aikaa sitten, että kosmetiikkajemmoihini oli unohtunut eräs blogin kautta jo pitkän aikaa sitten kokeiluun saamani tuote.

Sothys Energizing booster serum

Sothys Energizing Booster Serum oli odottanut käyttöönottoaan jo kauan, joten korkkasin tuotteen vihdoin. Se osoittautui aivan loistavaksi päätöksesi, sillä siitä huolimatta, että tuotetta kuvaillaan ”poikkeuksellisen kevyeksi” oli se itseasiassa suorastaan ihastuttavan täyteläinen. Seerumi toi iholleni sen alati kaipaamaa lisäkosteutusta samalla kun se heleytti ja energisoi sitä. Pidin seerumista todella paljon ja se sai ihoni paitsi tuntumaan myös näyttämään hyvältä. Tämä oli suorastaan täydellinen seerumi minun makuuni.

Sothys Energizing booster serum

Sothys on luultavasti muutenkin lemppari sarjani mitä hoitolakosmetiikkaan tulee. Tutustuin tuotemerkkiin jo yli kymmenen vuotta sitten aloitettuani kosmetologin opinnot ja se vei sydämeni välittömästi. Tyylikkäät pakkaukset, ylellisen tuntuiset ja tuoksuiset tuotteet, loistavat koostumukset ja ihana lopputulos saivat minut hullaantumaan kerta toisensa jälkeen.

Sothys Energizing booster serum

Hassua on kuitenkin se, ettei jemmoistani ole kosmetologikoulun lopetettuani sittemmin löytynyt yhtään Sothysin tuotetta ennen kuin reilu vuosi sitten sain niitä merkin maahantuojalta kokeiluun. Jos tiesin, että merkki myy loistavia tuotteita, miksi en ollut hankkinut niitä itselleni vuosikymmeneen?

Selitystä ei tarvinnut miettiä pitkään, sillä tiesin sen oikeastaan heti. En ollut hankkinut tuotteita siksi, että se oli hoitolasarja enkä koskaan käy shoppailemassa hoitolassa. Minulle hoitolatuotteet ovat niitä, joita ostetaan kasvohoidon (tai minkä tahansa muun hoidon) yhteydessä, mutta koska en liiemmin käy kasvohoidoissa, en myöskään tule koskaan hankkineeksi hoitolasta tuotteita.

Sothys Energizing booster serum

Olen sitä perisuomalaista juroa tyyppiä, jolle small talk ei vaan istu. Inhoan mennä sisään pieneen myymälään tai hoitolaan, sillä yleensä minun on pakko puhua silloin henkilökunnan kanssa. Siitä tulee kiusaantunut olo. En halua. Haluan mennä isoon kauppaan, hymähtään hein jos joku tervehtii ja vältellä sitten katsekontaktia kaikkien kanssa, jottei kukaan vahingossakaan tule kysymään, tarvitsenko apua. Haluan itse tutkia tuotteita, nähdä pakkauksen, hintalapun ja testerin sekä ihan rauhassa googlettaa siitä lisää.

(Ymmärrätte nyt varmasti, miksi noin kymmenen vuoden työskentely hymyilevänä ja asiakkaita mielellään aktiivisesti palvelevana kosmetiikkamyyjänä tuntui minusta varsin tennäiseltä ja lopulta jo jopa hyvin ahdistavalta…)

Sothys Energizing booster serum

Tämän vuoksi en siis ollut tullut menneeksi viimeiseen vuosikymmeneen sisään yhteenkään hoitolaan hypistelemään Sothys-tuotteita. Tämä ihana seerumi kuitenkin muistutti minua siitä, että ehkä minun olisi ollut syytä tehdä niin. Vaikka hypistelin päivät pitkät kosmetiikkaa ja olin yhden sun toisen tuotemerkin ympäröimänä en voi väittää, etteikö hoitolasarjoissa olisi kuitenkin sitä erityistä, eksklusiivista viehätystä. En vaan koe oloani koisaksi pieneen hoitolaan ilman hoitoon menoa tunkiessani. Jotenkin se vaan on kiusallista.

Jos joku muu kuitenkin ahdistuu vähemmän hoitolaympäristössä shoppailusta tai on kiinnostunut syventymään johonkin hoitolasarjaan, niin annan mitä suurimman suositukseni tutustua Sothys-merkkiin. Sothys-jälleenmyyjät ja hoitolat löytyvät täältä.

Sothys Energizing booster serum

Mikä on teidän suhtautumisenne hoitolasarjoihin? Onko teillä kotoisa olo mennä hoitolaan hypistelemään tuotteita?

Kommentit
  1. 1

    sanoo

    Tuo on niin totta! Pieneen myymälään mennessä on vähän sellainen ostopakon tunne, ja sitten nolottaa vain luikkia sieltä tyhjin käsin pois… 😀

  2. 2

    sanoo

    Jep, ihan samat fiilikset! 🙂 Teen hoitoloissa vain täsmäiskut, eli ostan uuden tuotteen loppuneen tilalle, mutten kokisi oloa luontevaksi mennä vain hypistelemään.

  3. 3

    sanna sanoo

    EI hätää, Tallinnan Kaubamaja myy esim. Sothysta eikä kukaan taatusti tule kysymään voinko auttaa 😀

  4. 4

    NGal sanoo

    Ei ole luontevaa, mutta eipä tarvettakaan ole, koska en usko hoitolasarjojen olevan sen ihmeellisempiä teholtaan kuin muuta kautta saatavat. Pienten kauneushoitoloiden työntekijät ovat sitä paitsi usein kiireisiä vakioasiakkaidensa hoitamisessa, joten ei siinä heitä viitsi häiritä kesken työn..
    ’Voisitko kertoa näistä hyllyssä esilläolevista tuotteista?’ ’Nyt on kiire, on juuri kasvojenpuhdistus meneillään, etkö haluaisi varata aikaa, niin tehdään sinulle sopiva ihoanalyysi ja katsotaan oikeat aineet’..
    Kiitos ei, tunnen jo ihoni, enkä halua antaa sitä kosmetologien tutkittavaksi päästäkseni hypistelemään tuotevalikoimaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *