Se ei ole miehille!!!

Muistatteko, kun toukokuussa kerroin Chanelin valinneen klassiselle vitostuoksulleen uuden, varsin yllättävän mainoskasvon?
Jos ette, ottakaa pikakertaus täältä.
Vaikka tosiaankin siis tiesin Brad Pittin olevan uusi chanelvitonen, herätti Chanelin kotisivuille laskeutuessani näkemäni kuva hilpeyttä.
Ihan tosi! Minusta tämä mainoskuva näyttää enemmän partavesimainokselta kuin mainokselta ikonisesta naistentuoksusta, jota Marilyn Monroe käytti yöpaitanaan.Tämä voisi jopa olla täysin vitsinä tehty kuva!
Kiroan merkin alimpaan helvettiin, mikäli he päättävät käyttää tätä kuvaa myymälässämme joskus mainoskuvana. En nimittäin jo valmiiksi jaksa enää yhtäkään keskustelua aasialaisten miesten kanssa aiheesta ”Missä hyllyssä on miesten Chanel Vitonen” eikä minua jaksa naurattaa, kun he siitä huolimatta, että kiellän kyseisen tuoksun olemassaolon (”Valitettavasti sellaista ei ole olemassakaan ja tässä on vain naisten…”)  jaksavat etsiä sitä ympäri myymälää päätyen lopulta naisten hyllylle suihkien tuota ainoaa löytämäänsä Chanel Vitosta itseensä. Fine, if it makes you happy, mutta miesten tuoksu se ei ole…
Mitä mieltä te olette kuvasta?
Kommentit
  1. 1

    Anonyymi sanoo

    Mua lähinnä ärsyttää se mainos joka pyörii ainakin Japanin telkkarissa. Ei se varmaan ole yhtään pitempi kuin muutkaan mainokset, mutta se vaan tuntuu kestävän IKUSUUDEN :I

  2. 2

    Anonyymi sanoo

    En myöskään tajua tätä ollenkaan. Miksei mainoksessa voisi olla MYÖS nainen?? Tuo todella näyttää partavesimainokselta. Lisäksi se mainosvideo on aivan sairaan huono kaikessa lakonisuudessaan. Tän on pakko olla vitsi tai läskiksi lyöty juttu….

    -Marisa joka ei jaksanut kirjautua-

  3. 4

    sanoo

    hmm, kieltämättä vähän outo yhdistelmä:'D vielä kun tuo hajuvesi ei ole erityisen naiselliseksi muotoiltu puteli, niin helposti itsekkin luulisin tuota miesten tuoksuksi.
    Jos tuo teille tulee, niin sun pitää vaan isolla kirjottaa siihen mainoskylttiin, että ei miesten tuoksu;–D

  4. 5

    Anonyymi sanoo

    Mutta miksi myös miehet eivät tuota tuoksua voisi käyttää (tai heille sitä markkinoida)? Kai se semmosesta unisex-tuoksusta voisi mennä… Muistan lukeneeni että Charlie Chaplin käytti elämänsä läpi Guerlainin Mitsouko-tuoksua!

    En itse oikein ymmärrä tuoksujen sukupuolijaottelua, tosin muutenkaan en tajua vahvoja kukkaistuoksuja, ylimakeita hajuja tai "miehistä" Axeä, yöh!

    -Elli

  5. 7

    sanoo

    Anonyymi on samoilla linjoilla ku mä –
    "En itse oikein ymmärrä tuoksujen sukupuolijaottelua, tosin muutenkaan en tajua vahvoja kukkaistuoksuja, ylimakeita hajuja tai "miehistä" Axeä, yöh! " 🙂

  6. 8

    Anonyymi sanoo

    Tykkään, kun vähän sekoitetaan pakkaa ja herätetään uusia ajatuksia. Ei haittaa ollenkaan :).

    H

  7. 10

    Anna sanoo

    Noh, kuva voisi olla ainakin parempi… Melko setämäinen otos, sanoisinko, ei kyl uppoa ollenkaan. Ja voin kyllä kuvitella, miten paljon hankaluuksia kosmetiikkamyyjille tuosta aiheutuu.

  8. 11

    sanoo

    Jäätävä kuva 😀 ei tuo näytä mainokselta ollenkaan, ei edes partavesimainokselta. Ihan kuin satunnainen sanomalehtikuva Pittistä olisi photoshopattu samaan kuvaan Chanelin ylellisyyttä huokuvan pullon kanssa. Ja ei, kontrasti ei nyt ole toimiva vaan lähinnä hilpeyttä herättävä.

  9. 12

    sanoo

    Minusta on upeaa, että tämä suuntaus tulee myös länsimaihin. Se että naisten kosmetiikkaa mainostavat miehet on todella yleistä Aasiassa, varsinkin Etelä-Koreassa ja Japanissa.
    Usein mallina toimii juuri näyttelijä tai jonkun suositun bändin jäsen. Nämä tähdet myyvät usein myös omia meikkisarjojaan nimenomaan naisille.
    Joillakin ketjuilla on jopa omat myymälät tietyn miestähden kosmetiikkasarjoille ja nämä myymälät ovat täynnä isoja pahvikuvia tähdestä ja kuvat jatkuvat tuotteiden pakkauksissa. Tähden fanit matkustavat liikkeisiin ympäri Aasiaa ja liikkeet ovatkin todella suosittuja.

    Tässä yksi suosittu mainos ripsarista jota mainostaa Matsumoto Jun.
    http://www.youtube.com/watch?v=SRRd6_y2qVs&feature=related

  10. 13

    sanoo

    Mitä hittoa!! Ihan kamala kuva Pittistä muutenkin, ja ääääööörrrgh… Ei yhtään Chanelimaista, ihan niinkuin vitsi olisi tosiaankin -.-

  11. 14

    sanoo

    Kyllähähän Chanelin N 5 saa tällä paljon julkisuutta, mutta ei tämä kampanja ainakaan itseäni saa ostamaan kyseistä tuoksua. Tosin välillä ihan mukavaa, että asioita ajatellaan vähän eri kantilta. Ei aina välttämättä tarvitse olla jotain puolialastonta akkaa siinä hajuvesimainoksessa 🙂

  12. 15

    Anonyymi sanoo

    Minulle on aivan samantekevää mainoskasvon sukupuoli, mutta olen yllä olevien kanssa samoilla linjoilla siitä, että mainos on todella huonosti toteutettu. Näyttää ihan photoshopin peruskurssin harkkatyöltä, jossa on tosiaan joku paparazzikuva räjähtäneestä Pittistä, jonka päälle on läntätty kuva vitosesta. Mainoksesta olisi voinut saada oikein tyylikkään käyttämällä hieman mielikuvitusta ja taitavampaa mainostoimistoa.

    -Minttu-

  13. 16

    sanoo

    Joo en kyllä tykkää ollenkaan.. Kuten muutkin on jo todennu, niin mainos on huonosti toteutettu ja tuo kuva Bradista ei oo parhaimmasta päästä.. Parempaankin olis pystytty! :/

  14. 17

    M sanoo

    Ovela Chanel, näkyvyyttä ja keskusteluahan tuolla juuri halutaankin… Pääasia näissä mainoksissahan kuitenkin on että saadaan tarpeeksi julkkis/nätti naama mainostamaan tuotetta, oli se sitten mies tai nainen. Minua tosin ei kiinnosta kuka sitä mainostaa, vaan tuote itsessään ja mitä se lupaa 😉

  15. 18

    sanoo

    Naurettavaa :S Mutta noh.. mainoskikka tuokin. Mediapsykologian kurssilla tuli opittua, että ärsyttäväkin mainos toimii, huoh.

  16. 19

    Anonyymi sanoo

    Mun mielestä mukavaa vaihtelua, sopivasti erilainen. Jos aasialaiset miehet käyttävät chanel vitosta, niin so what, sekin on ihan virkistävää vaihtelua pois perinteisistä kaavoista. Eihän punainenkaan ole enää vain tyttöjen väri ja sininen poikien väri, joten seuraavaksi "Tämä on alunperin naisille tehty tuoksu, mutta jos pidätte siitä niin tottakai miehetkin voivat sitä käyttää, kassa on täällä päin" 🙂

    • 19.1

      Anonyymi sanoo

      Joo! Naisethan kaikki jo tietävät Chanel vitosesta, joten ihan hyvä idea sekoittaa pakkaa ja markkinoida sitä miehillekin. Mun mielestä se ei ole oikeastaan enää niinkään "naisten tuoksu", vaan klassikkotuoksu jota kuka vain voi käyttää. 🙂 Samalla tavalla kuin tuo Guerlainin Mitsouko jonka joku tuolla ylempänä mainitsi, monia muitakin tämmöisiä tuoksuja on!

  17. 20

    sabiha sanoo

    Minä taas tykkäsin kun tosiaan katsoo ilmettä se on niin kiintynyt johonkin kohteeseen eli naiseen jolla tuo tuoksu on.
    Viesti on mielestäni,että naisessa voi huomata tuoksun ensin eikä pelkästään klassiset piirteet kuten silmät…Ei todellakaan voisi luulla miehen tuoksuksi koska tarkkaan katsottuna kuvassa ei näy miehen nautinnon ilmettä omasta tuoksusta( silmät kiinni tyyli ai ihanaa olo) vaan tarkaileva ja ihaileva ilme (naisen tuoksu vei huomion) pullo ei ollut kädessä eikä hyllyllä eikä missään kuin juuri katseen kohdalla kuvassa.Mies ei näe muuta.

    • 20.1

      sabiha sanoo

      niin vielä video mainoksen perusteella vanha mies eli kaikkien vuosien jälkeen ja erosta huolimatta ei voi unohtaa naisen tuksua ("inevitable" tilanne) aaaaaah näin yli viiskymppisenä jo tuli yhtäkkiä lämmin haaahaaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *