Pepsodent White Now MEN?!?

Olen kertoillut teille, kuinka Korean matkallani saatoin huomata Aasian olevan meitä valovuoden edellä mitä tulee miesten kosmetiikkaan. Siellä miehet mainostivat meikkituotteita meikkivoiteista mascaroihin ja todellakin hoitivat ulkonäköään jopa omilla BB-voiteillaan. Jäin silloin pohtimaan, koska eurooppalaiset tulevat perästä.
Ensimmäisiä varovaisia askeleita on otettu ja nyt homma on räjähtämässä käsiin Pepsodentin (tunnetaan maailmalla myös Signal-nimellä) voimalla. Miehille on nimittäin kehitetty oma hammastahnansa!
Ei enää kiusallisia hetkiä hammastahnahyllyillä miettien, onko valittu hammastahna liian naisellinen. Nyt jokainen mies voi ostaa oman, miesten hampaille kehitellyn hammastahnan!
Kuva täältä.
Kuinka upeaa!
Ei kun ääh, täh? Kyllä minäkin opiskelen markkinointia ja ymmärrän, että tällä asialla kannattaa kerätä rahat, mutta ihan tosi, miesten hammastahna?
Kuva täältä.
Jos meillä mennään vielä sillä tasolla, että miehet sortuvat ostamaan omaa, miehille tarkoitettua hammastahnaa niin voipa olla, että Aasian veljet pinkaisivat juuri yhä useamman askeleen päähän…
Mitäs sanotte? Vai voiko tähän enää edes sanoa mitään?
Voit lukea aiheesta lisää Premium Beauty Newsin verkkosivustolta
Kommentit
  1. 2

    sanoo

    Tää tuli huhtikuun alussa ainakin Prismojen valikoimiin… ja kysyntää on kyl ollut yllättävän paljon 🙂 kaikkee ne keksii. Paketissa lukee muistaakseni jotain siihen suuntaan että "miehillä on keltaisemmat hampaat kuin naisilla, siksi miehet tarvitsevat oman hammastahnan!". Just joo…

  2. 3

    sanoo

    Alkaa tää kaiken sukupuoleistaminen mennä jo vähän yli, vai että miesten hammastahnaa… 😮

  3. 5

    Anonyymi sanoo

    Miehille ja naisille erikseen markkinoidut tuotteet ovat juurikin vain rahan keräämistä. En ole koskaan ymmärtänyt tuotteiden sysäämistä vain naisille tai vain miehille. Tänään Lidlissä näin myynnissä naamiaisasuja pojille ja työtöille. Hauskaa, kunnes katsoo tarkemmin että pojille oli valinnanvaraa ritarin, palomiehen, merirosvon, cowboyn, tai intiaanin puvut. Tytöille vaihtoehdot olivat prinsessa, kissanainen, napatanssija, prinsessa tai merirosvo ja intiaani. Hienoa hei, ainakin kaksi samaa vaihtoehtoa, paitsi tyttöjen intiaaniasu oli lyhyt tunika ja merirosvoasussakin oli lyhyet housut, kun pojilla ne olivat pitkät. Mainoksessa näkyvät koot sopivat noin 4-10 vuotiaille lapsille, ja onko se oikeasti niin tärkeää luokitella jo tuon ikäisiä lapsia lokeroihin?
    Surullista on että tällä hetkellä tekstikentän alapuolella on DryNites mainos vaipoista. Ja DryNites on ollut tarpeeksi ajattelevainen suunnitellakseen tytöille vaaleanpunaiset vaipat sydämillä ja pojille vaaleansiniset skeittaajan kuvilla.

    • 5.1

      Anonyymi sanoo

      Eikä se prinsessa-pinkki lopu lapsiin! Olin ostamassa uusia juoksukenkiä, eikä löytynyt mitään muuta kuin pinkkiä ja liilaa naisille… miehille löytyy sateenkaaren kaikissa väreissä, mutta naisille pelkkää pinkkiä. Täytyy olla pinkit releet niin naisetkin kehtaa kuntoilla samalla feminiinisyyden säilyttäen… 😀

      Väestö on nykyään värikoodattu aivan totaalisesti!

  4. 6

    sanoo

    Oh lord 😀 Mua naurattaa jo sekin kun kaikki miesten dödöt ja suihkusaippuat on aina "energsoivia" "jäänraikkautta" ja kaikenmaailman rallilippugrafiikkaa ja salamoita ja mitälie. Ja miks miehet tarvii niin paljon energiaa että suihkusaippuoittenki pitää olla jo energisoivia? 😀

    • 6.1

      Anonyymi sanoo

      Huvittavaa kun moni tuote on yleensä tuoksua lukuuottamatta sama, ja markkinoinnin avulla saadaan tehtyä kaksi "erilaista" tuotetta naisille ja miehille… 😀

      Ja usein naisten tuotteet ovat kalliimpia vaikka olisivat täysin samoja kuin miesten vastaavat! Kuten höylät ja dödöt… naisille aina pinkki etiketti ja 15% kalliimpi hinta!

      Huvittavaa kyllä miten miehetkin ovat jo sisäistäneet tuon markkinoinnin täysin ja innostuvat kun mainostetaan jotain tavallista tuotetta aivan uutena kun siihen lätkäistään FOR MEN! 😀

  5. 7

    sanoo

    Hahahaha just nauroin yks päivä kun löysin miespuolisen kaverin kaapista tota 😀 siis ihan oikeasti

  6. 8

    kejer sanoo

    Just eilen tuli tästä mainos telkkarissa (eli luulisi näitä sitten löytyvän jo kaupoistakin!) ja menin kyllä hieman hämilleni että mitäs ihmettä tämä nyt oikein on 😀

  7. 9

    sanoo

    Tähän ei todellakaan voi enää sanoa mitään 😀 Tuijotan tota mainosta telkkarista joka kerta vaan suu auki ja mietin, että mikä idea tossa on!

    Emmi L.

  8. 11

    sanoo

    Meillä on duunissa valikoimissa ja hyvin myy;D Hassultahan se tuntuu, mutta en oikein voi tuomitakaan.

  9. 12

    sanoo

    Näin tv- mainoksen tosta muutama päivä sit, ja mietin että no täähän se vielä puuttuikin! Nyt on tämäkin markkinarako sitten täytetty 😀 Mietin ihan samaa kun sinä ja kaikki muutkin täällä kommenteissa, mitä ihmettä… Ajattelin myös heti, et ihan varmasti teet tästä postauksen kun oli niin sen olonen aihe mihin varmasti tartut ja ei kauaa mennyt 🙂

    • 13.1

      Anonyymi sanoo

      Uteliaisuuttani kokeilin tuota Pepsodentin uutuutta kun sitä tuli vastaan kerrattain, ja voin vahvistaa mielikuvasi todeksi. Maku oli täsmälleen kuin axea olisi suihkuttanut suuhun. Kissus mitä hevonpeetä!

  10. 14

    Ruusa sanoo

    Itsekin mietin et hammastahna semmoisella merellisellä "miestuoksulla" Namnam…

  11. 15

    sanoo

    Meinasin ottaa Instaan kuvan, kun näin vastaavia Stockmannilla. Crazy.
    No ei voi ainakaan moittia yrityksen puutteesta kaventaa kuilua hygienian/anteeksi kosmetiikan ja miesten välillä.

  12. 16

    Ida sanoo

    Hah, mä just eilen nappasin K-Supermarketista tollasen vihreän mukaani, kun sai kaupan päälle ilmaiseksi ostaessa Axen dödön (tai muun Peace-kampanjatuotteen). Harmi etten kattonu tarkemmin, jos siellä olis ollu sinistä ja vihreää.

  13. 17

    Anonyymi sanoo

    Mä ennustan, että tää tulee myymään kuin häkä! Perus Pentti, (joita varmaan kuitenkin valtaosa aikuisista, suomalaisista miehistä on) ostaa sen välttättömän kosmetiikkansa marketista. Ongelmana vaan nykyään on, että niitä purkkeja ja puteleita alkaa olla joka marketissa yli Pentin käsityskyvyn. Pentti ei uskalla mennä sinne hyllyjen väliin, saati seisoskella pohtimassa siellä hyllyllä. Jokuhan voi luulla tyhmäksi, tai vielä kamalampaa, tulla puhumaan jotain esim. kysyä, tarvitseeko Pentti apua!

    Nämä "for men" tuotteet tekevät Pentin elämästä paljon helpompaa, koska pakkaus erottuu hyllystä selkeästi ja sen voi nopeasti napata mukaansa, eikä tarvitse valikoida, eikä tietää tuotteista yhtään mitään. "For men"= pakko olla sopiva, kun on kerran miehille tarkoitettu. Eikä Pentin tarvitse pelätä, että kassakaan nostelisi kulmiaan ja ihmettelisi Pentin kosmetiikkavalintoja, kun se kerran on for men! Problem solved!

    Mä voin ainakin lyödä satasen vetoa, että tämä tulee olemaan seuraava hammastahna, minkä minunkin mieheni kaupasta kotiin kantaa. Aivan varmasti. Samasta syystä ostaa Axea tmv. Ei osaa valita. Kotona käyttää kuitenkin ihan mielellään luonnonkosmetiikan aloe vera hammastahnaa, koska tykkää siitä. Ja suihkussa läträä kuitenkin kaikki vanilian ja persikan tuoksuiset suihkugeelit ja kokeilee mun rasvojakin. Ei vaan osaa ostaa niitä.

    Enkä mä tiedä, miksi se kosmetiikka on juuri se miesten heikko kohta. Minunkin mieheni osaa kyllä jutella ihmisten kanssa ja pyytää apua alkossa ja kukkakaupassa jne. ja kysellä ummet ja lammet myyjiltä, kun ei itse tunne esim viinejä kovin hyvin. Mutta se kosmetiikka.
    -Tiia

    • 17.1

      Anonyymi sanoo

      Tähän on pakko vastata miehenä, että kirjoittamasi on aivan totta. Mistä kukaan mies voi ymmärtää miljoonan purkin keskellä mikä nyt on mihinkin sopivaa. For men tuotteet löytyvät helposti ja ajaa tehtävänsä. Olemme yksinkertaisia tässä asiassa.

  14. 18

    Anonyymi sanoo

    Olen kyllä tosi iloinen huomatessani että muutkin kokevat tämän aivan naurettavaksi, olen pienestä asti tolkuuttanut itse kuinka typerää tämä sukupuoliin vetoava markkinointi on. Ja surullinen totuushan on, että pienestä pitäen on se pinkki ja sininen lokeroiminen ja se vaikuttaa ihmisiin ihan alitajuisesti. Oma äitini antoi aina leikkiä millä leluilla halusin, joten löytyi nukkeja, pehmoleluja, legoja ja dinosauruksia yhtä paljon 🙂
    Minusta tuntuu että tämä lapsesta asti alistuminen sukupuoli markkinoinille ja stereotyypeille vaikuttaa sitten myöhemässä elämässä, ja sitten meillä onkin läjä ihmisiä jotka tarvitsevat 'for men' tai 'for women' tuotteita koska siellä kosmetiikka osastolla seisominenhan on maailmanloppu :–D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *