Ööh… Max Factor?

Moni on varmasti tietoinen, että useilla kosmetiikkasarjoilla on tuotteita, jotka on lanseerattu vain ja ainoastaan Aasian markkinoille. Moni myös tietää, että meile tuttuja tuotteita voidaan myydä Aasiassa täysin erilaisissa pakkauksissa, vaikka sisältö onkin sama.
Kosmetiikkablogeja ja -saitteja paljon seuraavana nuo edellä mainitut ilmiöt ovat minulle varsin tuttuja.

Tyypillisin ero on, että lähes kaikilla sarjoilla on Aasiassa oma ihoa vaalentava linja. Markkinarakoa näille linjoille ei Euroopasta pahemmin löydy, mutta Aasiassa ne ovat hitti.

Tuote voi myös olla idealtaan ja sisällöltään tosiaan identtinen tai ainakin lähes identtinen, muualla maailmassa myytävän tuotteen kanssa, mutta pakkaus on suunniteltu uusiksi.

Välillä sitä kuitenkin tulee miettineeksi, että viedäänköän tuo tuotelinjan mukauttaminen vähän jo liikaakin uusiksi ja onko edes järkeä kutsua sarjaa enää samalla nimellä, kuin millä sitä esimerkiksi Euroopassa myydään, jos sarjaa ei edes voi ulkonäön tai edes tuotteiden perusteella tunnistaa samaksi sarjaksi pakkauksia vertaillessa?

Tätä minut sai pohtimaan Max Factor, jonka Japanin valikoimassa tai tuotteiden ulkonäössä ei ole enää oikeastaan mitään Eurooppalaiseen versioon verrattuna. Jo pelkästään nettisivujen imagokin on totaalisen erilainen eurooppalaisten sivustojen imagoon verrattuna.

Toki tämän tunnistaa Masterpieceksi ja pakkauskin on hyvin tyylikäs, mutta entäs nämä tuotteet:






Kuinka maxfactormaisilta nuo teidän silmäänne näyttävät? Euroopassahan sarjalle on pyritty luomaan imago lähes ammattilaissarjasta, jota meikkitaiteilijat käyttävät meikatessaan julkkiksia. Japanissa sarja näyttää jo suorastaan halvalta ja jotenkin vain hassulta. Totaalinen vastakohta tuo valkoinen kun vertaa mustaan! Cover Girl meets 80’s?

Ihan kaikkiin tuotteisiin tuo syytökseni ei kuitenkaan päde, sillä mascarapakkauksen lisäksi esimerkiksi huulipunahylsy näyttää mielestäni hyvinkin tyylikkäältä:

Kysymykseni olisikin siis, että miksi ihmeessä sarjan nimenä pidetään Max Factor, kun kerran koko konsepti on laitettu uusiksi? Ovathan Max Factorin ja Cover Girlinkin tuotteet (tai suurin osa niistä) identtisiä ja ne vain myydään eri brändien nimillä ja erilaisissa pakkauksissa, koska omistaja kerran on sama. Miksei Aasiankin markkinoille ole lanseerattu omaa brändiä? Tässä tapauksessa ihmettelen valmiin nimen vetovoimaa, kun sarja kerran on totaalisen erilainen Eurooppalaisesta.

Olisi mielenkiintoista kuulla, millaisiin erilaisuuksiin te olette tuttujen brändien kohdalla maailmalla matkustellessanne törmänneet!

PS. Cover Girlin ja Max Factorin yhtenäisyydestä tuli vielä mieleeni, kuinka kovasti odotankaan, että myös Max Factorille tulee eräs Cover Girlin uutuus. Max Factorin False Lash Effectiä on Cover Girlillä vastannut Lash Blast Volume Blasting mascara ja Lash Extension Effetiä puolestaan Lash Blast Lenght Mascara ja nyt Cover Girl on tuonut markkinoille vielä Lash Blast Fusion mascaran, jossa yhdistyvät sekä pidennys että tuuhennus! Ou mai gaad, voiko tämä mahtavuus olla tottakaan?!

Miksi, oi miksi tuota Cover Girliä ei löydy vielä edes eBaysta. Tahtoo!!!!

Kommentit
  1. 2

    Anonyymi sanoo

    Musta noi näyttää paljon kalliimmilta kuin täällä myytävät maxfactorit, musta ne hopeiset mattamuovipakkaukset on näyttänyt todella halvoilta.

  2. 3

    sanoo

    Noista kuvista kyllä huomaa, miten suuren eron pakkaus tekee mielikuvaa tuotteesta muodostettaessa. Mulla tulee noista MF:n Aasian pakkauksista mieleen joku Tokmannin yltiöhalpissarja. Melko luotaantyöntävää!

  3. 4

    sanoo

    hassua, minäkin ajattelin että nuo japanin tuotteethan näyttää paljon tyylikkäämmiltä ja kalliimmilta 😀

  4. 5

    Anonyymi sanoo

    Minustakin näyttävät linjakkaammilta kuin täällä myytävät halpiksen näköiset.

  5. 6

    Anonyymi sanoo

    Hassua, kuulin että FLE:stä on tulossa kesällä erikoiserä myyntiin tuollaisessa samanlaisessa lilassa hylsyssä olevia ripsareita. Sisältö kuitenkin on täysin sama kuin alkuperäisessä. onkohan jäänyt CG:ltä hylsyjä yli? 😀

  6. 7

    Riina sanoo

    Minunkin mielestä Japanin Max Factorit ovat paljon houkuttelevampia kuin Suomen vastaavat. Jotenkin tuosta valkoisesta tulee sellainen apteekkimainen ja puhtaampi fiilis.

  7. 8

    Anonyymi sanoo

    Kyllä tuli taas sellanen muinaisfossiili olo tuosta Cover girl sarjasta.Ensimmäinen itse ostamani huulipuna oli tuota kyseistä merkkiä.Tallessa muuten yhä.Eihän se edes kulunut,kun oli kovaa ja kuivaa koostumukseltaan.Aamulla laittoi huuliin ja illalla hinkkasi pois.Tuo sarja oli -70 luvulla tosi edullinen ja koululaiselle se ainoa oikea.En edes tiennyt,että MF on = Cover girl.Ihmeteltiin vaan aikanaan,mihin suosittu sarja katosi.Minunkin mielestäni muuten nuo Aasian pakkaukset näyttävät näihin fossiilisointuneisiin silmiin paljon paremmilta =D

    Terveisin rouva48.

  8. 9

    Anonyymi sanoo

    Olen löytänyt blogisi muutama kuukausi sitten ja olen tykästynyt. Oletko tehnyt postausta miten hoidat meikkivälineitäsi, puhdistus, vaihto ym.? Olisi kiva lukea ammattilaisen vinkit ja neuvot.

    a-p

  9. 10

    Inka sanoo

    Mielenkiintoinen postaus! On tosiaan hiukan erikoista, ettei Aasian markkinoille ole saman tien lanseerattu ihan omaa brändiä, kun pakkausten ulkonäköä on pitänyt noin radikaalisti muuttaa. En nyt tiedä, päteekö tämä tässä MF-tapauksessa (tavallaan tuo valkoinen on kyllä mielestäni ihan söpö!), mutta välillä suorastaan harmittaa, kun toisinaan ulkomailla tuotteiden pakkaukset ovat omaan silmääni paljon kauniimpia kuin kotimarkkinoiden versiot. Itse olen reissuillani huomannut, että esim. Maybellinen meikkejä myydään monissa maissa pahvipakkauksissa, mikä on ehkä ekologisuuden kannalta vähän kyseenalaista… Toisaalta tällä varmaan vältytään tehokkaasti myyntipakkausten availemiselta. Kiinnostavaa on myös, että L'Oréalin Elvital-sarja onkin esim. Ranskassa (ehkä myös muualla?) nimellä Elsève ja ainakin Britanniassa puolestaan Elvive. Olisi hauska tietää, mikähän tässä on ollut pointtina, kun ainakaan tietääkseni nuo nimet eivät millään kielellä oikeasti "tarkoita" mitään. Pakkaukset kun näillä ovat kuitenkin identtiset.

    Blogisi on muuten aivan mahtava! Jatka samaan malliin. 🙂

  10. 11

    eeva sanoo

    Kaverini on kuulemma saanut allergiaoireita Thaimaasta ostetuista Maybellinen meikeistä, vaikka purkit ja nimet on ihan samoja kuin Euroopassa. Eli juttu toimii ilmeisesti myös toisinpäin, samassa paketissa myydään eri puolilla maailmaa eri tavaraa? Olen kuullut myös, että esim. Suomessa myytävä ProActiv on sisällöltään erilainen kuin Jenkeissä myytävä.

    Tähän liittymättä, osaisitko suositella mikä olisi paras meikinpuhdistusliina? Haluaisin yöpöydälle paketillisen meikinpuhdistusliinoja niitä (onneksi harvoja!) iltoja varten kun ei ihan oikeasti jaksa pestä naamaa. Epäilen, voiko kaikki meikki ja lika tosiaan lähteä ilman vesipesua ja erillistä kasvovettä, mutta kaipa tuo parempi vaihtoehto kuitenkin on kuin pyörtyä sänkyyn meikit naamassa 😀 Liinoissa on aika isoja hintaeroja, mitä INCIssä kannattaisi katsoa tai osaatko suoralta kädeltä suositella jotain tiettyä merkkiä?

  11. 12

    Nicoleg sanoo

    Hassu juttu, mun silmääni nuo nimenomaan näyttävät erittäin tyylikkäiltä! 😀

  12. 13

    Janina sanoo

    Asuin Jenkeissä puoli vuotta vuonna 2008 ja siellä huomasin, että esim. L´orealilla on siellä ihan erilainen imago kuin meillä Suomessa. Meillähän L´oreal on semiselektiivisistä meikeistä siellä hintaluokan yläpäässä, ja merkkiä arvostetaan semiselektiivisistä meikeistä lähes eniten. Jenkeissä kuitenkin L´oreal oli täysin halpissarja, joka oli marketeissa rumissa, huonosti ylläpidetyissä standeissa, ja meikkien paketit olivat todella yksinkertaistettuja, toistensa kopioita. Hinnat eivät myöskään olleet mitään verrattuna Suomen L´orealin hintoihin (tosin täytyy myöntää, että siellä kaikki kosmetiikka oli noin 40-50% halvempaa, kuin Suomessa). Jenkeissä ostin 2 L´orealin juuri siellä lanseerattua ripsiväriä 4Dollarilla, eli noin 2,5Eurolla. 🙂 Cover Girlien ripsivärihinnat olivat noin 8-20Dollaria/kpl.

    Minäkin jään odottelemaan tuota MaxFactorin/CoverGirlin uutuusripsiväriä Euroopan markkinoille. 🙂

  13. 14

    Anonyymi sanoo

    Myös minun mielestäni Japanin tuotteet näyttävät tyylikkäämmiltä, kalliimmilta ja itse ostaisin mieluummin kyseisenlaisia tuotteita monesti lähes rumien länsimaisten pakkausten sijaan.

  14. 16

    Anonyymi sanoo

    Jännä ilmiö tuo sarjojen "muokkaaminen"!

    Hmmm, taitaa olla aika haastavaa tuo mielikuvien rakentaminen. Jo muutamien kommenttien perusteella huomaa, kuinka erilaisia mielikuvia noista Max Factorin tuotteistakin voi saada 🙂

    Olen samaa mieltä siitä, että ko. pakkaukset eivät ole "maxfactormaisia". Minulle tämä on kuitenkin pelkastään positiivista! Noita kuvia katsellessa tuli jotenkin mieleen Clarins ja Ella Baché. Olen britan kanssa samaa mieltä siitä, että pakkaukset _näyttävät_ tyylikkäiltä ja kalliilta. Eri asia tietenkin, kuinka "muovisia" tms. ovat irl.

    Mielenkiintoista! 😀 Pistää ajattelemaan koko brändäys -ilmiötä; kuinka paljon mielikuvat todella vaikuttavat esimerkiksi ostopäätöksiin jne. Ja sitä, kuinka "makuja on monia" 🙂

    Hippiäinen

  15. 17

    Anonyymi sanoo

    Itseasiassa minäkin katsoin että näyttääpäs nuo joltain luksustuotteilta… O__O Jännää! Kai sitä vaihtelu virkistäisi sitten..

  16. 18

    Anonyymi sanoo

    Tuli mieleen tuosta, että L'Oreal on Amerikassa halpissarja, että minusta ne pakkaukset täälläkin ovat marketin rumimmasta päästä.

  17. 19

    Anonyymi sanoo

    Oumaigaad pikemminkin se, että en mä ole ikinä yhdistäny max factoria ja cg:tä millään tavalla. Uusi tieto siis tämäkin.

    Löysin tän sun blogis about kuukausi sitten ja täytyy nyt ekaa kertaa kiittää oikein paljon. Oon saanu tosia hyviä vinkkejä ja löytäny selkeesti omalle iholle paremmin sopivia tuotteita :>

  18. 20

    Anonyymi sanoo

    Ihana ripsari toivottavasti tulossa max factorille!!!tahtoo!!!ja sit eli siis toi max factorin lash extension effect on sama kun cover girlin lash blast length? kun ostin ton jäkimmäisen miamista,niin turha mun on enää tota max factorin vastaavaa kokeilla… 🙂

  19. 21

    Anonyymi sanoo

    ja sit vielä et onks sul tietoo et kuinka pian toi uutuus saattais jo tulla??

  20. 22

    sanoo

    Mä tykkään enemmän noista Max Factorin valkoisista pakkauksista 😀 Pisti silmään, että tuolla Japanin MF:n sivuilla on meikkisiveltimiä, mutta en muista Suomessa nähneeni noita koskaan.

    Onhan niitä monia tuotteita, joissa brändäys vaihtelee, esim. Clinique ja Tigi Jenkeissä on ihan perus drugstore-valikoimaa ja Suomessa niille on luotu kalliimpi brändikuva. Noissa sentään pakkaukset taitaa täsmätä Jenkkien kanssa 🙂

    eeva: Aasian markkinoiden Maybellinet voi olla Kiinassa tehtyjä. Järkytyin itse joskus huomatessani Thaimaassa Maybellinen ripsareissa "Made in China"-tarrat. Ainakin ne muutamat omasta varastosta löytyvät Maybellinen luomivärit ja ripsarit on tehty Ranskassa.

  21. 23

    Heidi sanoo

    Näin kääntäjäopiskelijan nopea ajatus noihin erilaisiin pakkauksiin: kun "brändätään" jokin tuote eri kulttuuripiirin markkinoille, ulkonäkö on erittäin tärkeä asia. Eri kulttuureissa kun ihmiset saavat erilaisia mielleyhtymiä esim. tietyistä väreistä. Itsellä ei siis ole mitään havaintoa Japanin kulttuurista ja sen värikollokaatioista, mutta veikkaisin, että siellä mustat pakkaukset eivät saa ihmisiä ajattelemaan, että "oih, onpas laadukasta ja arvokasta!" Ja tämän takia on sitten vaihdettu väriä. Itse on ainakin helppo ajatella, että miksi korjata jotain ehjää, eli jos merkki (=Max Factor) toimii hyvin, ja se on lanseerattu "ammattimaiseksi", niin miksi pitäisi keksiä jotain toista nimeä samoille tököteille?

    Eli tällä (ei sittenkään niin kovin lyhyellä! :P) sepustuksella halusin tuoda esiin sen, että se on kulttuuri joka saa meidät uskomaan, että musta=ammattimainen, valkoinen=apteekin "perusrasva" ja värikäs=halpa, laadukas, pikkutyttöjen leikkimeikki. 🙂

  22. 24

    sanoo

    Enpäs tiennyt että Max Factor ja Cover Girl ovat samaa putiikkia. Ihmettelin aikanaan että minne se Cover Girl katosi Suomesta. Luulin vuosia että se lopetettiin kokonaan mutta sitten näin mainoksia ulkomaisissa muotilehdissä. Muistelen käyttäneeni sitä teininä. Laatu ei ehkä ollut mikään huippu, mutta sopi hyvin aloittelevalle meikkaajalle. Rasiat olivat kamalan tunkkaisia punaruskeita.
    Mun mielestä noi vaaleat Japanin MaxFactorit ovat piristävää raikasta vaihtelua siihen ainaiseen "vain musta on oikea meikkirasianväri että vaikutetaan ammattilaissarjalta"-fiilikseen.
    Jännä juttu miten erilaiset imagot eri sarjoilla on ympäri maailmaa. Esim Jenkeissä Lumene on halvempi sarja kuin täällä koti-Suomessa ja luomiväreistä on tarjolla huomattavasti räväkämpiä sävyjä kuin täällä (mm. oranssia ja pinkkiä).

  23. 25

    sanoo

    Hahaa, meinasin ostaa Nykistä Covergirlin Lashblastin, mutta olin juuri ostanut uuden FLE:n. Hinta sille oli 8 dollaria, eikä MaxFactorin tuotteita näkynyt missään.

  24. 26

    Anonyymi sanoo

    minun piti myöskin 'viran puolesta' kommentoida tuota brändäysasiaa, mutta onneksi heidi kiteytti sen jo edellä mielestäni hyvin :).

    minulle tulee myös jostain syystä noista valkoisista MF-pakkauksista clarins mieleen – pienen totuttelun jälkeen ne myös jollain tavalla miellyttävät silmää. jostain syystä vaan euroopassa valkoinen pakkaus mielletään monessa tuotteessa jotenkin 'halvemmaksi' kuin musta, mikä puolestaan edustaa jotain ammattimaisempaa. mielenkiintoisia juttuja :)!

    mitä taas tulee esim. l'orealiin, en ole koskaan mieltänyt sitä lähellekään semiselektiiviseksi sarjaksi, vaan minulle se jostain syystä edustaa halpista. näkemyksiä on onneksi niin monia kuin kuluttajiakin, tylsäähän täällä olisi mikäli kaikilla olisi sama maku ja mieltymykset 🙂

    /nanna

  25. 27

    sanoo

    Minäkin sanoisin, että mielestäni nuo japanissa myytävät ovat jotenkin hienostuneemman näkösiä, yksinkertaisuudellaan ja puhtaudellaan 🙂

  26. 28

    sanoo

    Anonyymi: Toivottavasti tulee myös MF:lle myyntiin. 🙂

    Anonyymi: Vanhojen huulipunien hopeisista pakkauksista en minäkään niin tykännyt, vaikkeivät ihan pahoja olleetkaan. Nykyäänhän tuotteet on muutettu pikkuhiljaa mustiin pakkauksiin.

    Pääsky: Sama mielikuva suuren osan tuotteista kohdalla. Varsinkin tuo Facefinity ja meikkipuuteri. :S

    brita: Osan tuotteista voin ajatella kalliimman näköisiksi, mutta osaa en millään. Riippuu kyllä ihan täysin, mitä materiaalia tuo valkoinen on. 🙂
    '
    Anonyymi: Facefinityä tai meikkipuuteria en saa kyllä millään Wet 'n wildia tyylikäämmän näköisiksi. :/

    Anonyymi: Mielenkiintoinen juttu!

    Riina: Pitäisi kyllä päästä ihan livenä räpläämään, niin näkisi materiaalinkin. 🙂

    rouva48: Muistan niin hyvin Lumenen vuosikymmeniä vanhat valkoiset pakkaukset, etten vaan osaa mieltää noita tyylikkäämmän näköiseksi. 🙂

    a-p: Siveltimiä käsittelevissä postauksissa on ollut asiasta jotain. 🙂

    Inka: Juuri tuo minua eniten ihmetyttää, eli miksi kuljetaan samalla nimellä, kun sarja on totaalisen eri.
    Suomi taitaa olla niiden muutaman harvan maan joukossa, joissa Elvital on Elvitalin nimellä. 🙂

    eeva: Joku tuolla myöhemmin totesikin, että ainakin osa Aasian Lorealeista on tehty Kiinassa. Tästä varmasti johtuu laatuero meidän versioihin. :/
    Proactiven juttuhan on, ettei sen USA:n version vaikuttavaa ainetta saa myydä EU:ssa muuten kuin lääkärin määräämissä tuotteissa, eli se on pitänyt korvata tehottomammalla aineella. :/
    Valitettavasti minulla ei ole erityisen laajoja käyttökokemuksia puhdistusliinoista, joten en osaa sanoa mitään varmaa tärppiä. Ehkä joku lukija osaisi?

    Nicoleg: Makuasia tämäkin on toki täysin. 🙂

    Janina: L'oreal on tosiaan tehnyt itselleen sellaisen imagon meillä. 🙂

    Anonyymi: Minä tykkään uusista mustista pakkauksista, vaikkeivät nekään mitään kalliin näköisiä ole. Hintansa näköisiä kyllä. Mutta noita aasialaisia Facefinityä ja meikkipuuteria en vain ymmärrä… 🙂

    Pipsa: Valkoiset pakkaukset tuovat kyllä hieman. 🙂

    Hippiäinen: Se tosiaan eniten ihmetyttää, etteivät nuo ole yhtään meidän maxfactormaisia ja silti nimi on sama. Mielenkiintoisia juttuja tosiaan. 🙂

    Anonyymi: Jotkut valkoiset ehkä, mutta Facefinity ja meikkipuuteri eivät minusta kovinkaan. :/

    Anonyymi: Esimerkiksi edesmenneen Longituden pakkaus oli hieno, mutta nykyään Lorealilla on suurimmaksi osaksi melko halvan näköisiä pakkauksia. Seerumihuulipunan hylsy on kyllä mielestäni upea, mutta voidepurkit kamalia. :/

    Anonyymi: Kiva kuulla. 🙂

    Anonyymi: Kyllä on. Ei mitään tietoa koska tulee ja tuleeko edes.

    keijukainen: Ei tosiaan ole myynnissä, nyt on tosin ainakin Sokoksilla jaossa kyliäissetti. 🙂

    Heidi: Hyviä pointteja! 🙂

    Rhia: Ja Venäjän Lumenet ne vasta mielenkiintoisia ovatkin. 🙂

    Eve: 🙂

    nanna: Minulle L'oreal on sitä samaa semiselektiivistä kuin Rimmelit, Maybellinet, Lumenet ja IsaDoratkin. Semiselektiivinen kun ei tarkoita mitään muuta kuin jakelukanavan laajuutta. Pakkauksien ulkonäkö ei kyllä suurimmaksi osaksi ole tosiaankaan mitenkään ylellinen, vaikka esim. seerumihuulipunan hylsy onkin upea. 🙂

  27. 29

    sanoo

    Laura: Nyt kun noita valkoisissa pakkauksissa olevia tuotteita on hetken katsellut ja silmä on tottunut, niin kyllä ne pikkuhiljaa jo alkavat ihan miellyttää. 🙂

  28. 30

    Anonyymi sanoo

    Mistähän se mahtaa johtua että aasian markkinoille tehdään melkein joka asiasta oma versionsa? esimerkiksi levyistä ja sinkuista on poikkeuksessa jotain japan-bonuskappaleita ja niin edelleen. Minusta nuo pakkaukset näyttävät kyllä ihanilta, yhyy miksei täällä voi olla myös. En ole edes tiennyt että Max Factor ja CG ovat kytkyssä. Mihin muuten perustuu noiden vaalentavien aineiden teho? Olisi mielenkiintoista kokeilla kyseisiä tuotteita kun itse on jo valmiiksi _todella_ vaaleaihoinen 😀

  29. 31

    sanoo

    heh en tiennyt ennen että covergirl = maxfactor.. onko maubellinella ja loreal parisilla sama juttu ? jtn semmosta oon kuullu..kivoja tälläsetkin postaukset ja maahtava blogi ! 🙂

  30. 32

    Anonyymi sanoo

    kiitos korjaksesta, olen ymmärtänyt näemmä nämä selektiivisyyden asteet vähän pieleen :|… olen ajatellut asian niin, että selektiiviset kosmetiikkamerkit erottautuvat ns. markettisarjoista jakelukanavan laajuuden lisäksi myös laadukkuutta korostavan imagon/brändin kautta ja semiselektiivinen olisi sitten semisti sitä XD. nohh, tämä osoittaa taas että suutari pysyköön lestissään ja jatkossa jätän tämän tason kosmetiikkapohdinnot niille jotka asiasta jotain ymmärtävät ;). onneksi on blogisi, taas opittiin uutta :)!

    /nanna

  31. 33

    sanoo

    Anonyymi: Tuo on muuten jännä juttu, että musiikissa ja kaikessa muussakin mahdollisessa tehdään tuota. Ymmärrän kyllä kauneuteen liittyvissä jutuissa, mutta muuten kyllä ännä juttu.
    On olemassa vain muutamia aineita, jotka oikeasti voivat vaalentaa ihoa ja näistä ilmeisesti tehokkain on hydroquinone, joka estää melaniinin muodostumista iholla. Osassa maista sen käyttö kosmetiikassa on kuitenkin kiellettyä, sillä sen on ainakin eläinkokeissa todettu aiheuttavan jopa leukemiaa. Sen tilalla käytetään korvaavia midompia aineita. Täältä voi lukea aiheesta lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_whitening

    r-ii: L'oreal omistaa puoli maailmaa käytännössä. Sen omistukseen kuuluvat mm. Maybelline, Garnier, Biotherm, Lancome, Helena Rubinstein, Armani, YSL (meikit), Body shop, Vichy ja vaikka mitä muuta.

  32. 34

    sanoo

    nanna: Jakelukavat tosiaan ratkaisevat, onko tuote päivittäiskosmetiikkaa (Dove, Rexona yms. kaikkialla oleva), semi-selektiivistä (Lumene, Loreal, Maybelline, Nivea yms. kokonaisena linjana useammissa paikoissa myynnissä oleva) vai selektiivistä (Dior, Lancome yms. periaatteessa todella valikoidusti myytävä). Ymmärrän kyllä ihan sen loogisen ajattelutavan, että itse tuote tuntuu arvokkaammalta kuin toinen ja esimerkiksi itse miellän kyllä IsaDoran jollain tapaa Rimmeliä arvokkaammaaksi ja Diorin Cliniqueta arvokkaammaksi. 🙂

  33. 35

    Sanni sanoo

    Hei! Tuli tästä Aasia-aiheesta mieleen että oletko kokeillut Skin79-merkkistä BB (Blemish Balm)-ihmevoidetta? Se on kuulemma tällä hetkellä Aasiassa ihan viimeistä huutoa ja olen nähnyt että siitä puhutaan ainakin yhdessä suomalaisessa blogissa.

    Sinulla on aivan ihana blogi! 🙂

  34. 36

    Anonyymi sanoo

    Moi. 🙂 Olis kiva jos päivittäisit tuota vasemmassa laidassa olvaa blogin idea kohtaa.. Et ymmärtääkseni enää ole ostolakossa. Ja sun omassa esittelyssä ja blogin ideassa lukee ihan samoja asioita. Muuten blogi on ihana. <3

  35. 37

    sanoo

    Sanni: En ole kokeillut, lukenut kyllä tuosta. 🙂

    Anonyymi: Päivitin vähän, mutta sisältö on silti osaksi sama.

  36. 38

    Anonyymi sanoo

    Heh, minäkin kyllä ostaisin max factorini mieluummin noissa pakkauksissa. Täkäläinen versio näyttää jotenkin nuhjaisemmalta, kuvien purnukat oikein raikkailta ja tyylikkäiltä:)

    Tosin itse en kyllä kovin kyyläile pakkauksen ulkonäköä.

  37. 39

    sanoo

    Anonyymi: Nyt kun noita valkoisia on aikansa katsellut ja jos yritän ajatella materiaalin kiiltäväksi muoviksi, niin alkavat jo olla ihan kivoja. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *