Olisiko hetki aikaa?

Hei kaikki ihanat!
Tämä opiskelija vääntää täällä opintojaan parhaansa mukaan eteenpäin. Blogin kirjoittaminen on hyödyttänyt minua opintojeni aikana jo paljon ja toivoisinkin, että se hyödynttäisi myös nyt. Tai oikeastaan toivoisin, että voisin ihan suoraan sanottuna vaan saada hyötyä teistä ja ajan salliessa suvaitsisitte käyttää viitisen minuuttia tähän pieneen kosmetiikkablogien luku- ja ostotottumuksia käsittelevään kyselyyn. 
Kysely on siis osa markkinointitutkimus-kurssin opintokokonaisuutta ja suunnattu nimenomaan kosmetiikkablogeja seuraaville ihmisille eli siis juurikin teille.
(Edit. Tarkennuksena vielä, että Suomessa asuville.)
Kiitos tuhannesti kaikille, jotka ehtivät auttaa vastaamalla!
Loppukevennyksenä tahtoisin vielä jakaa kanssanne kuvan, joka sai minut yhtäkkiä tajuamaan, että Tukholman kodissamme käyneet vieraat ovat saattaneet pitää meitä melko vapaamielisinä ihmisinä.
Tuon parven kattoikkunan alla on nimittäin niin älyttömän hyvä valaistus kuvata, että kakkoskamerani seisoo siellä jatkuvasti tanassa. Asunnossa vierailevan silmään se saattaa toki vaikuttaa siltä, että kameraa käytettäisiin villimpiin puuhiin kuin huulipunien kuvailuun. Lienee parasta jatkossa hieman tarkentaa  omia aktiviteettejani kyselijöille hieman sen sijaan, että kerron vain voivani työskennellä ja puuhailla kotoa käsin… 

Kommentit
  1. 1

    Sandra sanoo

    Olisin vastannut, mutta en oikein löytänyt mulle sopivia vastausvaihtoehtoja. Terv. luultavasti maailman ainut kosmetiikkablogia seuraava ihminen, joka ei osta/käytä mitään kosmetiikkaa (hygieniatuotteita lukuunottamatta) 😀

    • 1.1

      sanoo

      No nyt saat kyllä sitten luvan kertoa täällä kommenttilaatikon puolella ihan avoimesti motiivisi seuraamiseen! 😀
      Aivan ihana siis kuulla, että seuraat, vaikka et ostakaan kosmetiikkaa perustuotteita lukuunottamatta. 🙂

  2. 2

    Anonyymi sanoo

    Asuinalueessa ei ollut ulkomaita vaihtoehtona, muuten hyvä ja selkeä kysely.

    • 2.1

      sanoo

      Anteeksi, unohdin mainita postauksessa, että kysely oli nimenomaan kohdennettu Suomessa asuville. Kiitos, että kommentoit niin tajusin lisätä! 🙂

  3. 3

    Anonyymi sanoo

    Vastattu:)

    Kommenttina tuohon mainonnan vaikutus ostopäätökseen: vastasin että ei vaikuta vaikka vaikuttaa, ja paljon! Oletin sun tarkoittavan tuossa että antaa postiivisen kannustimen ostopäätöksen syntyyn, mutta mulla se vaikuttaa enimmäkseen ihan toisin kuin mitä mainostajat toivoo:) oon pahemman luokan änkyrä ja boikotoin milloin mitäkin merkkiä umpisurkeiden ja surkeiden mainosten takia ….tai ylipäätään mainostamisen tai medianäkyvyyden takia…:)

    • 3.1

      sanoo

      Kiitos kun vastasit! 🙂

      Ja mielenkiintoista lukea myös näitä teidän jatkopohdintojanne kysymyksiin! 🙂

  4. 4

    Anonyymi sanoo

    Kosmetiikan ostopaikoista puuttui nämä "konsultti/edustaja myyjä"t; oriflame, avon, dermosil… mitä näitä nyt on..

  5. 5

    Anonyymi sanoo

    Olisin vastannut, mutta ostopaikoista puuttuu marketit.
    Jännä, että yli 40-vuotiaat on niputettu yhdeksi ryhmäksi, kun muut ikäryhmät ovat muutaman vuoden välein.
    -Katriina

    • 5.1

      Anonyymi sanoo

      Vastausvaihtoehdoissa oli Tavaratalon kosmetiikkaosasto, joka kyllä tarkoittaa tässä tapauksessa myös markettia.:)

    • 5.2

      sanoo

      Emme tosiaan tajunneet tuota tehdessä, että vastausvaihtoehtona voisi olla jollakin ihan vaan tavallinen ruokamarketti. Mietimme vain, että niin Citymarketit, Prismat kuin muut vastaavat menevät tavaratalojen alle siinä missä Stockmann yms. mutta emme ajatelleet, että tuo sulkee pois vaikkapa Siwan ja Valintatalon hyllyjä pelkästään kosmetiikan ostoon käyttävät. :/

  6. 6

    Anonyymi sanoo

    Kyselyn kolmosessa (muistaakseni) kysytään millä seuraan blogeja, vaihtoehdot ovat hyvin rajatut eikä niistä löydy kaikille vaihtoehtoja. Olisiko siinä voinut olla "muu, mikä…." ? Itse jouduin vastaamaan tulevani seuraan sivulle mikä ei sekään pidä paikkaansa.

    Maija

    • 6.1

      Anonyymi sanoo

      Sama kohta kiinnitti huomiota. En jaksa itse koskaan kirjautua mihinkään, joten menen yleensä haun kautta johonkin kosmetiikkablogiin, jossa on sivupalkissa paljon linkkejä muihin blogeihin. Näen siitä päivitykset ja klikkailen sitten siitä välilehdille auki haluamani blogit.

    • 6.2

      sanoo

      Kiva kuulla, mitä uita vaihtoehtoja käytätte kun se jätettiin pois kyselystä. Itseasiassa myönnän, että avoimet kohdat jätettiin ihan teknisistä syistä johtuen pois eivätkä nuo vaihtoehdot tosiaan tulleet yhtään mieleen. Kiitos siis, että kerroitte! 🙂

  7. 7

    Anonyymi sanoo

    Vastattu. Mulle löytyi helposti vastaus vaihtoehdot. Ja ei ollut liian pitkä kysely.

  8. 8

    Anonyymi sanoo

    Vastattu. Mutta lkuten joku jo aiemmin kommentoi kosmetiikan ostopaikasta puuttui konsultti. Itse ainakin usein tilaan tuotteita esim. Oriflamelta ja Dermosililta.

    • 9.1

      sanoo

      Kiitos paljon, että vastasit. Harmi, ettemme olleet tajuneet laittaa enempää vastausvaihtoehtoja. Jätimme muu-kohdan pois teknisistä syistä. :/

  9. 10

    Anonyymi sanoo

    Juu jonkinlaisen muu, mikä -kohdan olisin kaivannut, en nyt halunnut vastata kun olisin joutunut valehtelemaan kolmoskohtaan. Käytän blogien lukemiseen siis feedlyä (http://feedly.com/).

    • 10.1

      sanoo

      Kiitos, että vastasit silti. 🙂 Tuo muu-vaihtoehto jäi tosiaan teknisistä syistä pois, mutta olisimme voineet miettiä enemmän vastausvaihtoehtoja tuohon. Kiitos, että kerroit tuostakin vastausvaihtoehdosta! 🙂

  10. 11

    Tine sanoo

    Minäkin kaipasin ostopaikkavaihtoehtoihin edustajaa (ostan paljon Avonilta ja Oriflamelta). Tulipa ikäloppu olo 41- vuotiaalle! Harvoin saa täpätä itseään missään kyselyssä vanhimpaan ryhmään…

    • 11.1

      sanoo

      Anteeksi, ei missään tapauksessa ollut tarkoitus saada ikäloppua oloa. 😀 Tuo 40+ ryhmävalinta johtui ihan vaan siitä, että esimerkiksi blogiyhteistöiden ja mainoskamppanjoiden kannalta on kosmetiikkamainostajille melko sama, onko henkilö 45 vai 55, eli siis kärjistetysti tehokkaammat anti-aging tuotteet menevät tuolle ryhmälle. Jos siis kuitenkin yllättäen saisimme tiedon, että kauneusblogien lukijoista 50% on yli 40-vuotiaita osaisimme lähteä käsittelemään asiaa ihan eri tavalla. Minua itseäni toki kiinnostaa kovasti teidän tarkemmatkin ikänne, mutta tässä yhteydessä ei ollut enää väliä niinkään kun etukäteen tiesin jo itse, millainen kyselyyn vastaavien yleisprofiili on aiemman blogikyselyni perusteella. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *