Lontoon paras kosmetiikkamyymälä

Kerroin teille jo viime syksyllä pääseeni osallistumaan Millie Kendallin suunnattoman mielenkiintoiselle luennolle, jonka päätteeksi hänen kanssaan pari sanaa vaihdettuani sain häneltä hänen PR-osastonsa yhteystiedot ja pääsin sitä kautta luvan kanssa kuvaamaan kosmetiikkaliikkeeseen, jonka Millie on yhtiökumppaninsa kanssa perustanut. 
Huomasin vasta, että olin kokonaan unohtanut kertoa teille tästä ihanasta yrityskonseptista, joten pistän nyt tykittäen sitten hieman jälkijunassa.
Liikekonseptin nimi on BeautyMART, jolla on Lontoossa muutamia toimipisteitä. Päämyymälä sijaitsi vielä syksyllä mielenkiintoisessa Shoreditchin Boxparkissa, jonka pop up -konseptiin perustuvat myymälät näyttävät katukuvassa todella hellyyttäviltä. Boxparkin myymälä näyttäisi kuitenkin BeautyMARTin nettisivujen mukaan lopettaneen, mutta ketjun myyntipisteitä löytyy vielä neljä muualta Lontoosta (mm. Oxford Streetin Top Shopista ja Harvey Nicholsin tavaratalosta). 
BeautyMARTin idea on juuri sitä, mistä me kosmetiikkaintoilijat olemme haaveilleet: mitä sitä turhaan kaikkea myymään, myydään kaikilta sarjoilta vaan sitä parasta ja kiinnostavinta!
Vierailin vain yhdessä ketjun myymälässä  ja muut ajatukseni perustuvat Googlen kuvahakuun, mutta pakko myöntää, että satunnaiset eri merkkien siellä täällä olevat tuotteet tekevät kokonaisvaikutelmasta hieman sekavan. Mutta hei, kuka siitä välittää, kun mukana on ympäri maailmaa kerättynä juuri niitä parhaita ja kiinnostavimpia kosmetiikkatuotteita saman!
Huomaatteko hyllyllä mm. Glamglown kasvonaamion!
Myymälässä on parasta se, että hyllyiltä voi löytyä ihan mitä tahansa.
Osa tuotteista on tietysti täysin tuttuja…
…mutta osa taas aivan vieraita.
Joukkoon mahtuu klassikkotuotteita…
…trendituotteita…
…homeopaattisia tuotteita…
…aasialaisia hittituotteita…
…sekä kaikkea sellaista, mitä katsellessaan ei edes ole täysin varma, mitä silmiensä edessä on.
Joukkoon mahtuu niin hyvää ja halpaa kuin hieman hintavampaakin.
Liike on oikea aarreaitta eikä sieltä vaan voi lähteä pois katsomatta ensin läpi jokaista tuotetta.
Onko jossain noiden joukossa joku uusi maailmavalloittajatuote, jonka olemassaolosta en ollut edes kuullut, mutta joka minun on aivan pakko saada?
Tai joku sellainen tuotemerkki, johon minun on pakko päästä tutustumaan?
 
 Kaupassa tulee sellainen olo, että pää menee täysin pyörälle kaikesta siitä, mitä ympärillä on saatavilla.
 Kuinka huikeaa, että joku on kerrankin koonnut yhteen vain sen, mitä tahtoo myydä eikä yhtään mitään muita tylsiä juttuja!
 Minua alkoi tietysti kovasti kiinnostaa, kuinka moinen konsepti on ollut mahdollista. Tiedän nimittäin varsin hyvin, että moni kosmetiikkasarja kieltäytyy antamasta myyntiin vain osaa valikoimastaan ja periaatteena on, että kaikki tai ei mitään. Kuinka tämä ketju oli siis onnistunut hommassa?
Enhän minä tietenkään saanut tähän täyttä ja oikeaa vastausta, mutta liikkee myyjältä sain tulkittua, että homma oli onnistunut suhteilla ja omalla määrätietoisuudella. Itse myös veikkaisin, että tuote-eriä saatetaan ostaa muuta kautta kuin suoraan valmistajilta.
Tässä on kyllä kosmetiikkaketju, johon kehotan jokaista Lontoossa vierailevaa kosmetiikkaan hurahtanutta vierailemaan.
En nimittäin usko, että monikaan kosmetiikkafriikki voisi olla syttymättä tästä konseptista! Tuotevalikoima elää kuulemma jatkuvasti ja omistajat tuovat valikoimiin jatkuvasti uusia tuotteita niitä löytäessään, eli kyllästymään ei todellakaan pääse, vaikka asioimaan pääsisi viikottainkin.
Mieleni tekisi läväyttää näytöillenne vielä kymmenittäin kuvia myymälästä ja sen tuotteista, mutta taidan alkaa lopettelemaan fiilistelyäni.
Arvatkaa vaan, kuinka ikävä minulle tuli Lontoota tätä kauppaa tunnelmoidessani!

Kuka muu syttyi BeautyMART-konseptista? Onko joku muu käynyt BeautyMARTissa ostoksilla?
Kommentit
  1. 1

    sanoo

    Sytyin onpa mahtava paikka ja idea ja pullollaan kaikkia kiinnostavia niin tuttuja kuin vähemmän tuttuja herkkuja. Ihana tärppi. 🙂 Kivaa viikonloppua <3

  2. 2

    Anonyymi sanoo

    Tuollahan menis pää ihan sekaisin!! Menet kauppaan ja tiedät, että jokainen niistä on valittu kauppaan syystä, ja että tuotteesta pitää moni ihminen. Eihän kaikki sovi kaikille, mutta SILTI. Voi että miten haluaisin tuonne <3

    • 2.1

      sanoo

      Aivan! Ja sitten haluat palavasti tietää, mikä se syy jokaisen tuotteen kohdalla on ja alat googlettaa jokaista jännää tuotetta… Tuolla vierähtää helposti tovi jos toinenkin! 🙂

  3. 3

    sanoo

    Onpa hauska idea. Näyttää sekavalta, mutta just sellaiselta, että kaikki olisi hipelöitävä läpi. 😀 Koska pelkää menettävänsä jotain tärkeää, mikä on must. Ristiriitaista.

    • 3.1

      sanoo

      Näyttää tosiaan todella sekavalta, mutta silti tosiaan tuntuu siltä, että kaikki on hipelöitävä läpi, sillä seassa voi olla juuri se hittituote, josta ei ollut koskaan kuullutkaan! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *