Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, eli luvassa uusi postaustyyppi

Kosmetiikkabloggaajana sähköpostiini sataa jatkuvasti tiedotteita uutuustuotteista. Tykkään olla ajanhermoilla ja tietää, mitä kosmetiikkamaailmassa tapahtuu, mutta kaikkea ei millään voi ehtiä testata itse ja esitellä sen kautta. Välillä tuntuukin, että harmittavan monta juttua jää vinkkaamatta teille ihan vaan siksi, ettei niistä ole kirjoittaa kokonaista esittelypostausta.
Kauneusblogit eroavat naistenlehdistä juuri siinä, että siinä missä lehtien toimittajat vain nostavat tuotteita yleensä esiin neutraalilla maaperällä pysyen, voivat bloggaajat oikeasti esittää tuotteista omia mielipiteitään. Kosmetiikkablogit voivat myös päivittyä juuri niin usein kuin haluavat ja niin leveästi ja laveasti tarinoita maalaten kuin tahtovat kun taas naistenlehtien käytettävissä olevat merkkimäärät ovat suppeita ja ilmestymistahti on tyypillisimmillään kerran kuussa (tai joissakin tapauksissa kerran viikossa).
Lähdin miettimään, että miten tätä hommaa voisi kehittää teitä palvelevaan suuntaan ja päätin, että kai tänne blogimaailmaan saa jotain edes lainata naistenlehtien puolelta -vaikka sitten edes jonkun asteisella tasolla omalla tavalla hommaa muokaten.
Päätinkin, että alan jatkossa kokeeksi tekemään säännöllisesti postauksia, joihin olen vaan koonnut sähköpostiini tipahdelleista tiedotteista pieniä teasereita siitä, mitä kosmetiikkamaailma lupailee olevan tuloillaan, jotta tekin pääsette kunnolla hyötymään siitä tiedosta, jota minulle satelee. Kylkeen saattaa mahtua myös muutama kommentti niistä fiiliksistä, joita uutuustuote saa minussa aikaan.
Eikös sitä niin sanota, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo?
Mitäs tykkäätte ideasta?
Kommentit
    • 2.1

      sanoo

      Sitä varten ne toimitetaan bloggaajille ja lehdistölle. 🙂 kyseessä ovat siis ihan viralliset lehdistötiedotteet, jotka on tarkoitettu informaation välittämiseksi, eli ei mitään salaista tietoa. Monet niistä julkaistaan netissä samaan aikaa sivustoilla, jonne tavallinen kuluttaja ei välttämättä tajua itseään klikata. 🙂

  1. 3

    Anonyymi sanoo

    Musta tää ainakin on oikein kiva idea! 🙂 Itse kun en halua sähköpostiini mitään tietoja tämmöisistä asioista niin on tosi kiva, jos on joku paikka mistä voi vähän tsekkailla. Tähän mennessä oon ollut täysin sen varassa mitä oon itse nähnyt kaupoissa tai lukenut blogeista – ja se ei ole ollut kovin paljon.. 🙂

    • 3.1

      sanoo

      Minustakin tuntuu, ettei uutuuksista aina kuule muuten kuin jos sattuu näkemään bloggaajien arvioita, bongaamaan mainoksen tai selaamaan naistenlehtiä. 🙂

  2. 5

    sanoo

    Joo tykkään! Haluaisinkin saada tietoa uusista tuotteista kun tuntuu että muuten tuotteet pitää itse löytää tai sitten odotella että sata bloggaajaa saa tuotteen testiin ennenkuin siitä on minkäänlaista infoa missään! Naistenlehtiä en lue niin siellä olevat mainokset menevät ohi ja blogeista sen tiedon mielummin haluaisinkin 🙂

    • 5.1

      sanoo

      Juurikin näin, eli jos ei lue naistenlehtiä tai satu silmiin mainoksia on täysin sen varassa, että mitä bloggaajat vihdoin kokeilujensa jälkeen bloggaavat. 🙂

  3. 11

    sanoo

    Vähän saman tapaista aattelin itekkin alkaa välillä touhuta, kerkesit ensin eli aivan mahtava idea! 🙂

  4. 13

    Anonyymi sanoo

    Hyvä idea! 🙂 Tykkään blogistasi juuri sen takua, kun pysyy aina ajan hermolla uutuuksista, joten kiva että vielä edistät asiaa. 🙂

    • 13.1

      sanoo

      Minusta tuntuu, että meiltä tosiaan puuttuu kanava, josta voisi bongata uutuustuotteet ihan vaan idealla "ai tuollainen on tullut" eikä tarvitse odottaa, että joku bloggaaja kokeilee ja kommentoi sitä. Myöhemminhän sitten voi toki kokeillakin niitä kiinnostavia tuotteita. 🙂

  5. 14

    Anonyymi sanoo

    pakko sanoa, että mua ei kyllä tämä idea sytytä oikein yhtään :/ en lue naistenlehtiä sen takia että ne ovat pelkkää yhtä mainosta. blogeista tykkään juuri siksi, että niissä tuotteista jopa sanotaan jotain. en oikein näe mitä lisäarvoa minulle se tuottaa että tiedän että jokin tuote on olemassa… pelkästään lisäarvoa firmoille antaa näkyvyyttä heidän tuotteilleen tuottamatta itse sisältöä, joten jäinkin miettimään että mitähän sä mahdat saada diilistä…

    • 14.1

      sanoo

      Jes, tosi kiva, että keskusteluun saatiin tällainenkin näkemys! 🙂

      Monet seuraavat kosmetiikkablogeja juuri pysyäkseen kärryillä siitä, mitä uutuusia kosmetiikkamaailmaan on tullut. Kun jostakin lähteestä lukee, että jollekin merkille on tullut vaikkapa uusi meikkivoide, voi sitten osata googletella aiheeta lisää käyttökokemuksia. Jos tätä tietoa ei saa mistään muualta kuin menemällä kauppaan ja pyörimällä kosmetiikkaosastojen telineet läpi niin onhan se vähän tylsää ja aikaavievää. Itse kun selaan kosmetiikkablogeja juuri siksi, että tahdon tietää, mitä kosmetiikkatuotteita on tullut myyntiin. Aktiivisille "kosmetiikkaharrastajille" tämä on mukavaa tietoa, joten nyt täällä on sillekin ryhmälle jotain. Jos suhteuttaa minulta tulevien postausten määrän uusien tuotteiden määrään jää väkisinkin kertomatta hirveän monesta uutuudesta.

      Ja jos viittasit tuolla viimeisellä kommentillasi siihen, että saanko hommasta jotain korvausta, niin en tietenkään. Ei tässä ole kyse mainostamisesta vaan palvelusta. En minä välttämättä tahdo testata vaikka niitä pinkkejä color maskeja, mutta minusta on kiva vinkata teille, jos tiedän sellaisia tulleen myyntiin. Eli kyseessä ei ole mikään diili minkään thon kanssa ja itse saan tästä sen, että pysyn entistäkin paremmin kärryillä siitä, mitä kosmetiikkamarkkinoilla tapahtuu, kun oikeasti luen nuo tiedotteet entistäkin tarkemmin. 🙂

  6. 15

    Anonyymi sanoo

    Tämä idea on ihan loistava! Odotan innolla, ja tulen varmasti tämän myötä vierailemaan blogissasi tiuhemmin.

  7. 17

    Anonyymi sanoo

    Itse ainakin rakastan etsiä netistä uusia markkinoille tulevia uusia kosmetiikkatuotteita, ja selailenkin paljon ulkkmaisia lähinnä amerikkalaisia blogeja joissa uusia tuotteita esitelään, sillä yhtään tälläistä suomalaista blogia ei ole. Ongelmana vain amerikkalaisia blogeja lukiessa on se että meille markkinoille tulee vain murto-osa ja jään aina haikailemaan tuotteiden perään 🙁

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *