Innovatiivista yhdenmukaistamista

Kosmetiikkamarkkinoilla on tehty niin paljon innovatiivisia keksintöjä, että alkaa olla jo todella hankalaa tehtailla niitä lisää suuria määriä. Mascara on marcara, tärisisi, värisisi, valaisisi tai pyörisi se sitten! Myös luomiväri on luomiväri, oli se sitten nestemäinen, puuterimainen, geelimäinen, vaahtomainen tai voidemainen.

Jos siis tahtoo erottua, on keksittävä uusi tapa erottua. LUSH keksi sen.

LUSH lanseerasi kesällä Emotional Brilliance -meikkikokoelman, joka koostuu kolmestakymmenestä tuotteesta: nestemäisistä huulipunista (sopivat myös poskipuniksi), creme- luomiväreistä (sopivat myös rajauksiin), kahdesta geelimäisestä eyelinerista, mascarasta, kahdesta primerista ja puuterista.

Mikä tässä kokoelmassa on sitten erikoista?

Pakkaukset.

Jokainen tuote on pakattu identtiseen pakkaukseen. Lasipulloa ja mustaa korkkia myöten pakkaukset ovat muuten identtisiä, mutta niiden sisällä olevat, tuotteiden levittämiseen käytettävät applikaattorit ovat tietysti erilaisia.

Mihin tällä sitten pyritään?

Paitsi tietysti massasta erottumiseen myös siihen, että samanlaisten pakkausten käsittelyllä ja tuottamisella on pienempi vaikutus ympäristölle. Merkin ei tarvitse tuottaa jokaiselle tuotteelle erimallista pakkausta, vaan kaiken voi pakata samalla lailla.

Pakkaukset itsessään ovat applikaattoreita lukuunottamatta paitsi kierrätettäviä, myös osin kierrätysmateriaalista tehtyjä. Lasi on yksi helpoiten kierrätettävistä materiaaleista ja pakkausten mustat korkit on tehty Lushin mustia ihonhoitopurkkeja kierrättäen. Ja loppuun kuluneet tuotteet voi tietysti tuoda tuttuun tapaan takaisin Lushille kierrätettäviksi!

Tuotetiedotkin on painettu kierrätettävälle paperille, joka on kiinnitetty pakkaukseen mustalla hiuslenkillä, jonka kuluttaja voi itse hyötykäyttää.

Ekologista tuotteissa on myös niiden koko. Siinä, missä esimerkiksi eyelinerit tulevat yleensä pienissä pakkauksissa, tulevat merkin niin luomivärit kuin eyelineritkin kahdeksan gramman pakkauksissa. Tuotteet siis myös kestävät pitkään (tosin eyelinerin kanssa tässä kohdin pitäisi jo alkaa miettiä, kuinka hygienistä on pitää ikuisuuden kestävää eyelineria vuodesta toiseen meikkipussissa). Vain läpikuultava puuteri ja meikinpohjustajat tulevat isommissa, 20 gramman pakkauksissa.

Lasiset pakkaukset ovat toki harhaanjohtavan samannäköisiä, mutta käteviä värin näkemisen kannalta. Lasisista pakkauksista näkee myös hyvin tuotteen kulumisen, mitä itse arvostan tietysti paljon.

Koko homma on mietitty läpi paitsi pakkausten myös värinvalinnan kannalta. Värejä voi toki valita omien halujensa mukaan, mutta koko Emotional Brilliance kokoelma perustuu yhdessä Lady Hellen Kennedyn kanssa suunniteltuun värirulettiin. Tästä linkistä voit lukea lisää aiheesta.

Mitä mieltä olette Lushin uudesta meikkikokoelmasta? Kiinnostaako? Oletteko jo kokeilleet tuotteita?

Kommentit
  1. 1

    Anonyymi sanoo

    Ehdottomasti kiinnostaa, koska en oo vieläkään onnistunut löytämään sitä täydellistä rajaustuotetta, mikään ei oo sellanen kestävä josta sais helposti paksun rajauksen ylös mut ohuen alas.

  2. 2

    Anonyymi sanoo

    Jostain syystä nuo Lushin meikit ei oikein minua houkuttele :/ Väriruletti on kiva idea mutta tuotteet eivät erityisesti mua kutsu.

    Nyt kun oot siellä Briteissä, oletko kokeillut Barry M:n kosmetiikkaa?

  3. 3

    Anonyymi sanoo

    Itse kokeilin Lushin sekä väriruletin että muutaman meikkituotteen, ja pakko sanoa että ovat loistavia! Hankin persikkaisen vaaleanhohtavan rajauksen, jota tosin käytän korostuksena niin luomissa, rajauksissa, poskilla ja amorinkaarella. Toinen oli kirkuvanpunainen huulipuna ja tuntuu että kestää huulilla ikuisuuden 🙂 Ei mitään pahaa sanottavaa.

  4. 4

    Anonyymi sanoo

    Kiinnostaa, erittäin paljon! Olen todella TODELLA katkera siitä, että Ison Omenan Lush lopetettiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *