No pain, no gain

Menin ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen kuntosalille ja aloittaminen tuntui hankalalta. Ajatuksissa oli varmaankin vain vauvajuttuja, eikä niitä liikkeitä mitä olisi pitänyt tehdä. Kävin omia ohjelmiani läpi, mutta ne ei innostanut. Välillä on kiva tehdä niin kuin joku muu sanoo. Hyvällä ystävälläni Nannalla on pitkä kokemus salihommista ja hän tietää mikä toimii. Pyysin Nannaa tekemään minulle kuntosaliohjelman ja treeni todella meni perille. Kun synnytyksestä on kulunut hieman kauemmin aikaa, ohjelmaan lisätään hyppyjä sekä kyykkyjä isommilla painoilla.

Pitkän tauon jälkeen rauhallisesti aloittaminen olisi ihan hyvä taito osata, mutta jotenkin sitä päätyy tekemään vanhojen tapojen mukaan. Tuntemukset kropassa seuraavana päivänä oli sen mukaiset ja lihakset ihanan kipeät. Tiesi tehneensä.

Ohjelmassani on kaksi treeniä sekä ylä- että alavartalolle. Alla yhden päivän treeni Nannan tekemästä ohjelmasta. Jos päädytte salille kokeilemaan ohjelmaa niin toivotan oikein hyviä treenejä. Saat parhaan mahdollisen alun alkavalle viikolle ja todella kipeät pakarat 🙂

 

Bulgarialainen kyykky 3×10 per jalka käsipaino toisessa kädessä (pudota joka 10 jälkeen painoja ja tee jokaisen 30 jälkeen 15 sekunnin pito puolessa välissä)

 Supersetti:

3 x MAX Roikkuen tangossa paino jalkojen välissä ja painon nosto pakaroihin niin monta kertaa kun menee

3 x 15 lantionnosto levypaino lantion päällä (pidä ylhäällä 2 sekuntia)

3 x 12-15 pakarapotku taljassa (konttausasennossa penkin päällä ja jalka suoraksi taakse)

 

Supersetti:

4 x 15 selänojennus pakarapuristuksella

4 x 15 per jalka sumojalannostot (seisot jalat hieman koukussa ja leveässä asennossa ja siitä nostat vuorotellen jalkaa sivulle auki)

 

Tämä setti 2 kertaa molemmat jalat, tee ensin toisella jalalla kaikki ja sitten vasta toisella jalalla, käytä halutettassi nilkkapainoja :

20x pakarapotku jalka koukussa konttausasento

20x pakarapotku jalka suorana

20x 90 asteen kulmassa jalka sivulle

20x pyöritys 90 asteen kulmassa vaakatasossa

Kommentit
  1. 1

    kristiina sanoo

    Niin kyllähän se rauhallisuus on valttia salihommissa kun sen vaan muistaisi ei tarttis niin kovasti sitten kärsiä kipua. Kiitos hyvistä reeni vinkeistä ja hyvää viikon jatkoa! ♡