Mitä minä syön

Olen saanut jonkin verran kysymyksiä siitä miten syön nyt ja miten söin raskausaikana. Söin melko samanlailla raskausaikana kuin muulloinkin, mutta annoskoot olivat hieman isompia. Karkit ovat paheeni, mutta muuten syön terveellisesti, puhtaista raaka-aineista itse valmistettua ruokaa. Pyrin valitsemaan aina luomu vaihtoehdon, koska se on ravintorikkaampi ja sisältää enemmän antioksidantteja sekä vähemmän torjunta-ainejäämiä kuin tavallinen ruoka. Onnekseni Sveitsissä ollaan luomuruoan faneja ja perus marketeissakin on isot valikoimat luomu vaihtoehtoja. Imettävän äidin nauttima ruoka vaikuttaa myös lapseen, joten nyt olen erityisen tarkka siitä mitä syön. Ruoka ei ole vain polttoainetta vaan sen täytyy myös maistua hyvälle. Jos tuntuu, että kroppaa täytyy kiristää niin urheilen mielummin enemmän kuin tingin ruoassa. Tässä vielä kuvina esimerkki mitä syön päivän aikana. Nämä ovat muuten elämäni ensimmäiset ruokakuvat. Kuvausvinkit ovat tervetulleita 🙂

 

AAMUPALA

Kahvia, viherdrinkki (sekaan voi puristaa greipin ja sitruunan mehua), kaurapuuroa, marjoja ja chiasiemeniä

 

aamupala

 

VÄLIPALA

Kreikkalaista jogurttia, marjoja tai banaania ja cashew pähkinöitä, Cocovi supermixiä

 

LOUNAS

Tonnikalaa, pinaatti vuohenjuusto tortellineja, pinaattia

kurkkua, tomaattia, kananmuna, MCT-öljyä kastikkeeksi

 

VÄLIPALA

Proteiinipatukka, raakasuklaata

 

ILLALLINEN

Kanaa, riisiä, pinjansiemeniä, höyrytettyjä kasviksia

 

illallinen

 

ILTAPALA 

Ruisleipää voilla, juustolla, kurkulla ja kananmunalla

Kommentit
  1. 2

    Tipi sanoo

    Tonnikalan syömistä kannattaa välttää. Sitä ryöstökalastetaan, joten se ei ole eettisesti mitenkään hyväksi.
    Kannattaa katsoa yleensäkin kalojen osalta MSC-merkkiä, silloin tietää eettisesti tekevänsä oikein.

  2. 3

    ulla sanoo

    Mukava juttu kirjoitus. 😉 Syön aikalailla samalla tavalla. Mutta tuota luomua haluisin käyttää enemmän. Todella vähän tulee luomua täällä Suomessa ostettua . Hinta 🙁 Mites siellä luomun hinta on normaaliin ?

    Mukavia ja ravintorikkaita treenipäiviä sinulle !!

  3. 4

    kristiina sanoo

    Hienoa että asut maassa jos arvostetaan luomuruokaa se tekee syömisen mieluisammaksi. Vaikka luomu on kalliimpaa niin sehän on vain itseensä satsaamista sillä sitähän ihminen on mitä syö. Tonnikala on hyvää ja siinähän voi kiinnittä huomiota että pyynti tapahtuu valvotus! Kyllä se vaan vaikuttaa paljon se fysiikkaa kuin psykkeeseen mitä suustaan alas laittaa ja varsinkin imettäessä. ♥

  4. 5

    Minttu Virtanen Site sanoo

    Moi Minttu! 🙂 En tiedä, kuinka paljon seuraat Minttu Virtanen Siteä Facebookissa, mutta pikkuhiljaa 3000 ihmistä tykkää siitä, ja se näyttää hyvin, tosi monet ihmiset pitävät sinusta 🙂 En yhtään halua käyttää väärin sun ystävällisyyttäsi, mutta olisi niin fantastista juhlia sitä 3000. tykkäjää vaikka kaltaisella kuvalla, kuin jonka sain sinulta marraskuussa yhden ystäväsi kautta. Ole hyvä ja ainakin ajattele asiaa! 🙂 Kiitoksia etukäteen: Zita

  5. 6

    annu sanoo

    Kiitos vinkeistä. Aika lailla samaa tulee syötyä. Täältä vaikeampaa löytää monet tuotteet.
    Kevät pilkistää jo meillä, ja tuo kauan odotettu aurinko! Tori odottaa:)