Yves Rocher -uutisia

Tästä onkin jo ollut kommenteissa juttua vuoden vaihteen jälkeen, mutta tehdään asiasta nyt virallinen uutisointi: Yves Rocher sulkee kaikki Suomen kivijalkamyymälänsä Helsingin Forumin liikettä lukuunottamatta maaliskuun loppuun mennessä. Forum jatkaa normaalisti eikä sulje vuoden lopussa niinkuin joku esitti kommenteissa. Paitsi että tämä ei pitänytkään paikkaansa vaikka tarkistin asian Rocherin PR:ltä moneen kertaan, vaan myös Forum lopettaa :(

Tämä on tietysti murheellinen uutinen meille old school Yves Rocher -faneille jotka olemme pyörineet ”Kauneuden vihreissä liikkeissä” penskasta saakka. Itse olen mm. käynyt elämässäni ensimmäistä kertaa kosmetologilla juuri Yves Rocherin hoitolassa. Yksi kuopiolaisista ystävistäni on käynyt 20 vuotta (!!) laitattamassa kulmakarvansa Yves Rocherilla, talk about loyalty.

Nettikauppa ja postimyynti jatkavat Suomessa entiseen tapaan.

Uutinen oli itselleni todella yllättävä ja odottamaton, Rocherilla on ollut myymälätoimintaa Suomessa niin kauan. Surullista että he päätyivät tällaiseen päätökseen. Kai ajat ovat huonot ja liikkeiden kannattavuus on huonontunut ratkaisevasti. Toisaalta sitä sitten toivoisi, että nettimyynti olisi sitä vastoin kasvanut.

Uutisen yhteyteen lykkään kuvitukseksi omaksi postauksekseen jo tammikuussa suunnitellun jutun Yves Rocherin joulukalenterin sisällöstä. Sarjassamme postausideoita jotka vain jäävät kun ei ehdi ja jotain muuta kiinnostavampaa/ajankohtaisempaa pukkaa koko ajan päälle… :P

Minusta tämä oli ihan hauska idea: avasin kalenteriluukut eli pussukat ja kirjoitin ylös jokaisen tuotteen herättämän ensimmäisen ajatuksen.

YvesJouluk_2

YvesJouluk_3

YvesJouluk_1

YvesJouluk_5

YvesJouluk_4

YvesJouluk_6

Yhden tuotteista olin onnistunut kadottamaan ennen kuvausta. Ei yllätä :)

Kommentit
  1. 1

    Jonttu sanoo

    Taas ollut ihan superkiireistä, niin en ole ehtinyt Karkkipäiväänkään paneutua (pitää korjata asia viikonloppuna). Mutta mieleeni tuli siis sellainen postausidea, kuin että oletko mahtanut koskaan tehdä kyselyä siitä, ostavatko lukijat kosmetiikkaa velaksi/saako kosmetiikka pään niin pyörälle, että on käytettävä kortin credit-ominaisuutta. Tämä tuli vain mieleen, kun pysähdyin pohtimaan kosmetiikan mainontaa ja sitä, miten se saa ihmiset ostamaan periaatteessa turhiakin tuotteita (tai ainakin tuotteita, jotka eivät ole omalla tarvitsen-listalla). Ja tällainen kysymys siksi, kun kosmetiikka ei kuitenkaan ole mitenkään halpaa: yhden kasvovoiteen hinta on helposti yksi ostoskassillinen ruokaa puhumattakaan hajuvesien hinnoista.

    Tällaisesta olisi kiinnostavaa lukea.

    • 1.1

      Sanni sanoo

      En ole tehnyt kyselyä tuollaisesta. Toisaalta – credit-ominaisuutta on pakko käyttää ulkomailta tilatessa oli sitten ”matti kukkarossa” tai ei ;) Luotolla ostaminen ei siis aina tarkoita sitä ettei muuten olisi varaa.

      • 1.1.1

        Jonttu sanoo

        Aa, tuota en tullut ajatelleeksi (kun en ole vielä uskaltautunut koskaan esim. tilaamaan mitään ulkomailta). Mutta siis hain ihan vain sellaista tilannetta, jossa henkilö on joutunut tili miinuksella -tilanteeseen tai muuten vain tiukille sen vuoksi, että on törsännytkosmetiikkaan.

        Iho on taas vaihteeksi niin huonossa kunnossa, että ihan harmittaa. No, menen parin viikon päästä näyttämään lääkärille. Yritin hoitaa kevyellä apteekista ostetulla ruusufinnivoiteella, mutta ei ole auttanut, mutta toisaalta ei lähde aknevoiteillakaan. Mitähän lie punaista painajaista minulla on kasvoissa. :(

        • 1.1.1.1

          Sanni sanoo

          Iho on taas vaihteeksi niin huonossa kunnossa, että ihan harmittaa.

          Onpa ikävä kuulla. :/

          Mites jotkut rt-hoidon tyyppiset ratkaisut? Oletko kokeillut muita laitehoitoja ihon hoitoon?

          • 1.1.1.1.1

            Jonttu sanoo

            Olin menossa radiofrekvenssihoitoon (innostuin tietenkin täältä blogista siitä), mutta kosmetologin mukaan ei sopinut iholleni, joten tehtiin vain ultraäänipuhdistus. Ja myös tavallinen puhdistus on tehty välillä.

            Pitää kokeilla tuota ruusujuuriuutetta, kiitos vinkistä.

        • 1.1.1.2

          vinkki sanoo

          Jonttu, oletko kokeillut ruusujuuriuutetta? Se on luontaistuote ja nopealla googlauksella ainakin Puhdistamolta saa sitä. Äitini aikoinaan teki sitä itse ja esimerkiksi veljeni pääsi tosi pahasta aknesta eroon sen avulla, samoin eräs ystävä sai siitä avun atooppiseen ihoon. Sitä nautitaan siis sisäisesti.

      • 1.1.2

        HannaL sanoo

        Miten niin pakko käyttää luottokorttia? Se että verkkokaupan maksukorttiluettelossa lukee Visa tai Mastercard ei tosiaan tarkoita luotto-ominaisuutta, vaan kortin yhtiötä, senkun syöttää pankkikortin tiedot kenttiin vaan.

        • 1.1.2.1

          Sanni sanoo

          Mä en ainakaan ole koko elämäni aikana onnistunut tilaamaan ulkomailta mitään kortin Debit-ominaisuudella (eli suoraan tilin varoista), jos tilaus on ulkomaiseen nettikauppaan niin luotolta menee.

          • 1.1.2.1.1

            pööpö sanoo

            Minulla on pelkkä Visa Electron ja hyvin on onnistunut nettikauppatilailu ulkomailta ilman luotto-ominaisuutta koko kortissa.:)

          • 1.1.2.1.2

            Tara sanoo

            Kortin edessä oleva numero on creditin, mutta kurkkaappa kortin taakse; siellä on toinen numerosarja. Kun syötät sen veloitus menee debitin puolelta.

              • 1.1.2.1.2.1.1

                milipili sanoo

                Minusta on turvallisempaa maksaa luotolla nettikaupoissa , niistä ei koskaan tiedä, saa ainakin rahansa takaisin.

                • 1.1.2.1.2.1.1.1

                  Sanni sanoo

                  Hyvä pointti, itsellekin on kerran käynyt niin että en koskaan saanut tuotteita ja Luottokunta maksoi rahat takaisin.

      • 1.1.3

        Jonttu sanoo

        Ai niin, tilasin korvikset Tanskasta, mutta maksu hoitui ihan tavallisesti verkkopankin kautta.

        • 1.1.3.1

          Elli A sanoo

          Ehdottomasti luottokortilla kun ostaa nettikaupasta, ellei ole Paypal-mahdollisuutta. Mahdollista Debit-huijausta ei korvaa kukaan..

  2. 2

    Leila sanoo

    Voi miten ikävä uutinen tuo YR:n kauppojen sulkeminen! Olen ollut teinitytöstä asti vähän aaltoilevasti YR-fani ja enimmäkseen tilannut netistä tuotteita vaikka asunkin pks:lla. Mielestäni että myymälät ja nettikauppa tukevat toisiaan ainakin tässä tapauksessa: voit myymälässä testailla tuotteita ja inspiraation (harvemmin se on oikea tarve joka ajaa kosmetiikan nettiostoksiin…) tullessa tilata niitä netistä. Ja toisinpäin, käyt netistä vilkuilemassa uutuudet ja sävyt ja seuraavalla ohikulkumatkalla poikkeat kauppaan ostamaan ne pois. Totuuden nimissä täytyy heittää kommentti että ovathan nuo YR:n tuotteen viime aikoina kallistuneet aivan poskettomasti, enää sieltä ei mielestäni saa oikein mitään superhalvalla kuten muinoin jolloin mm. meikit olivat aivan ylivoimaisen edullisia ja kuitenkin hyvälaatuisia. Jotta ovat kyllä hinnoitelleet itsensä meikeissä ja hoitotuotteissa samalle tasolle kuin kilpailijansa ovat; ei pelkillä parin euron suihkugeelitarjouksella asiakasmääriä loputtomiin nosteta..

    • 2.1

      Sanni sanoo

      Totta että YR:n meikit ovat kallistuneet viime vuosina, mutta mun mielestä ne on edelleen erinomaisessa hinta-laatu-luokassa. Eikä täyttä hintaa vieläkään tarvitse käytännössä koskaan maksaa ;) Tuo heidän hinnoittelupolitiikka on kyllä aika höperö loppujen lopuksi, koska tuotteet ovat jatkuvasti alennuksessa, on alennettu hinta siis se oikea hinta. Kosmetiikan markkinoinnin tunneilla opin, että jatkuva alennusmyynti ei itse asiassa ole laillista, mitenkähän Yves Rocherilla on kierretty tämä…? En muista koskaan nähneeni esim. nettikaupassa mitään tuotetta siten, että sen kohdalla ei lukisi alennettu hinta.

      • 2.1.1

        NG sanoo

        Onhan niitä siellä. Kuin myös tuotteita, joiden kohdala lukee ’ale ei koske näitä’ jne.. (ne jotkin supertehokkaaksi luokitellut seerumit..)

  3. 3

    Milla sanoo

    Eikö toi ylin ole jalkavoide eikä käsivoide? Mulla taitaa olla tuo ja se on ihan parasta!

    • 3.1

      Sanni sanoo

      No mutta niinhän se onkin, h*mmetti! :D Liian lirua joka tapauksesa mun jaloille, olen kokeillut aiemmin useampaa YR:n jalkavoidetta ja ovat liian vesimäisiä mun koppuranahkalle. Tietysti tuossahan lukee nourishing… tiedä vaikka olisikin täyteläisempää? ;) En ole edelleenkään kokeillut tuotetta.

      Noh, ”liru” ja ”litku” ovat kuitenkin niitä sanoja jotka tulee ensimmäisenä mieleen kun ajattelen joko YR:n käsi- tai jalkavoiteita. Edes purkissa myytävä viime vuoden (vai onkohan jo parin vuoden takainen) uutuus Cold Weather Hand Balm ei ollut mulle talvikäytössä tarpeeksi ravitseva vaikka tuntuikin huomattavasti paremmalta kuin nuo tuubeihin pakatut.

      Itse asiassa! (Nythän mä lähdin ihan rönsyämään…) Nyt muistankin että onhan YR:llä yksi tosi hyvä käsivoide – Hunaja & Mysli -linjassa :) Se on just sopivan rasvainen kuivalle talvi-iholle :)

  4. 4

    sanoo

    Mikä tuon jännän duochrome lakan sävy on? Mulla on tuo mascara ja se on tosi hyvä. Tuo geeliputsarikin on tosi ihana, samaten Sexy Pulp kiillot. Öljykäsikuorintaa voisi joskus kokeilla :)

    • 4.1

      Sanni sanoo

      Mikä tuon jännän duochrome lakan sävy on?

      En pääse nyt tarkistamaan kun julkaisin postauksen matkalla Helsinkiin ja olen nyt täällä huomiseen :) Voin liittää tiedonm tähän huomenna illalla kun olen taas kotona.

      • 4.2.1

        Chaos sanoo

        Kiitos mä kanssa tuijottelin tuota kynsilakkaa :D Öljykäsikuorinta pitää ehdottomasti testata ja vadelmaetikkahuuhtelu! Välillä vaan jännää YR:ltä tilata, kun ne ei pakkaa tuotteita kuplamuoviin tai teippaa korkkeja.

        • 4.2.1.1

          Sanni sanoo

          Välillä vaan jännää YR:ltä tilata, kun ne ei pakkaa tuotteita kuplamuoviin tai teippaa korkkeja.

          Tuota olen ihmetellyt itsekin, kummallista. Tähän mennessä ei ole kuitenkaan koskaan ole missään tilauksessa ollut rikki menneitä tai auenneita tuotteita. Silti outoa riskinottoa.

          Kai he ovat laskeneet jotkut tilastot ja kustannusyhtälöt ja todenneet, että rikki menneiden tuotteiden korvaaminen tulee heille halvemmaksi kuin pakkaustekniikkaan panostaminen. Kuplamuoviin kääriminen ja pullojen teippaus vie myös enemmän aikaa = pakkauslinja toimii epätehokkaammin –> tulojen menetystä firmalle.

          • 4.2.1.1.1

            Niina sanoo

            Jep… Ne henkilöstökulutkin tietty.

            Mutta – eka kertaa kun tilasin Yrkalta noin puolitoista vuotta sitten, mun paketti oli loistavasti pakattu. Paketissa oli ainakin meikkilipas (en muista oliko juuri muuta), joka oli kyllä hyvin pehmustettu. Liekö sitten jo tehtaalla silläviisiin laitettu, kun en muista tarkkaan miten se oli paketoitu. Ylipäätään siksi tämän muistan, koska kiinnitin huomiota seuraavassa tilauksessa, että tuotteet hilluivat pahvilaatikossa ilman mitään pehmusteita :o Ja annoin heti palautetta. Mutta sittemmin on käynyt ilmi, että tämä jälkimmäinen pakkaustapa on se standardi :D

  5. 5

    Mari sanoo

    Itselläkin lapsuudesta asti kyllä tuttu yves rocher, ei tosin myymälät, mutta isovanhemmat tilaili sieltä aina ja saatiin itsekin lahjaksi hoitoaineita ja suihkugeelejä ynnä muuta.. Hyviä tuotteita useita. Että mahtavaa kuitenki kun edes verkkokauppa jatkaa :)

    Vadelmaetikkaa oon halunnu kokeilla jo pitkään, tuoksu on mieluisa ainakin hajuvesissä.. Samoin latvavoide pitää testata :)

    Tuo huulikiilto mulla jo on ja huulirasvoistakin tykkään. Muutamassa tosin tuoksu ottaa liikaa nenään, olikohan manteli vai vanilja. Vaniljahajuveden kanssa sama homma, ei mun tuoksu ja vaikka tää on ehkä mieto (kuten sarjan muut) niin en uskalla edes kokeilla.. Saan usein päänsäryn vaniljasta. Muut sarjan hajuvedet käytössä ja yksi vakituisesti käytössä. ;)

    Vartalovoiteet on ihan ookoo, toivoisin vain yvesille ainesosien ja rasvapitoisuuksien lisäilyt nettiinkin, että tietäisi sopiiko omalle iholle ynnä muuta. Nythän lukee vain yhdestä pariin aineeseen..

    Silmämeikinpohjustajaa, ripsareita, rajausväriä en oo kokeillu yvesiltä.. Kuin jotain muinaisia kyniä. :D
    Luomivärejä en oikein osaa käyttää, niin ei tuu ostettua ja kynsilakkasävyissä ei ollu kovin mmontaa mieluisaa.. Ehkä yks kiinnostava viimeksi. Naturel sarjan jotain muuta hajuvettä oon kokeillu joskus, mutta en osta noita isoja ikinä suoraan ilman testeriä, koska ne harvemmin miellyttää.

  6. 7

    sanoo

    Minut yllätti, että kaikki paitsi yksi myymälä suljettaan, mutta olen kyllä huomannut että tosi monella paikkakunnalla kaupat on jo suljettu. Itseäni se ei haittaa, koska tilaan aina netistä ja sekin on varmasti vaikuttanut siihen, ettei myymälät kannata :)

    • 7.1

      Forum suljetaan sanoo

      Eilen YR:n Jumbon liikkeessä vahvistettiin, että Forumin liike todellakin suljetaan, mutta vasta vuodenvaihteessa.

      • 7.1.1

        Sanni sanoo

        No tämähän nyt on ihan uskomatonta, kun varta vasten vaadin tähän vahvistuksen Yves Rocherin Suomen PR-vastaavalta. Hänen mukaansa Forum ei sulje. Mikäli se ei pidä paikkaansa, niin olen enemmän kuin hämmentynyt YR:n Suomen PR:n tietotasosta.

        • 7.1.1.1

          Miss M sanoo

          Vanha postaus, mutta tämä tuli heti mieleen kun tällä viikolla tuli postista Yves Rocherin mainos/alennuskortti ja tieto Forumin sulkemisesta ennen joulua.

          Aikansa sitten kutakin niinkuin Anttilankin kanssa, harmi kun ei enää missään myymälässä pääse esim. uusia YR:n hajuvesiä tuoksuttelemaan.

          • 7.1.1.1.1

            Sanni sanoo

            Ainiin joo tämä surullinen juttu, mulle selvisi Forumin todellinen kohtalo viime kesänä kun kävin liikkeessä. Piti silloin päivittää tieto tänne postaukseen mutta unohtui, tein sen nyt. Todella surullista :’-(

            (….ja Forumin kohtalon tiedotus YR:ltä merkin Suomen PR:ää hoitaneelle toimistolle jaksaa ihmetyttää…. Toimisto oli tosiaan saanut tiedon että Forum jatkaa, varmistin asian varmaan kolmeen otteeseen viime keväänä, vaikka samaan aikaan ilmeisesti Forumin henkilökunta itse jo tiesi liikkeen kohtalosta. Kummallista.)

  7. 8

    Elise sanoo

    Kyllä ärsyttää, että liikkeet suljetaan kaikki paitsi Helsingistä. Forumin liike ei ole läheskään yhtä hyvä, kun Tampereen oli. Nyt kun uutuksia tulee niin niitä ei voi käydä hypistelemässä ennen ostamista.

  8. 9

    Sus-anna sanoo

    Osuin yhteen tällaiseen -50% kaikki tuotteet myymälään ja ostin liudan silmänrajauskyniä, värikkäitä. Oli niin hirveä ruuhka liikkeessä etten muuhun kyennyt tutustumaan. Pst. YR:n kynät oli ihan ok, tullee käytettyä, mutta löysin taannoin yhden yllärituotteen joka hakkaa mun luomilla jopa UD:n kynän. H&M jyräs kynillään noi muut! Ootko kokeillut?

    • 9.1

      Sanni sanoo

      Ootko kokeillut?

      En ole, kun eivät harmillisesti ole vedenkestäviä. Tosi kauniita sävyjä Henkkamaukan kynissä kyllä on, niiden puolesta ostaisin mielelläni. Vesiliukoiset kynät kuitenkin leviää mulla nopeasti niin ei tule enää käytettyä.

  9. 10

    NG sanoo

    Tämä oli ikävä uutinen .. omasta kaupungistani YR lakkautettiin jo muutama vuosi sitten, mutta harmi, että sama päätös koskee muitakin (Foorumia lukuunottamatta.. toivottavasti see jää lippulaivaksi ja on tosi upea!!)
    Nykyisessä maailmantilanteessa firmat joutuvat miettimään strategioitaan todella tarkkaan, ja se, mikä heidän mielestään on paras, ei aina ole kuluttajalle fiksuinta. Kaikki päätökset tehdään kuulemma Ranskassa – ainakin Euroopan osalta, ja ilmeisesti nyt halutaan satsata entistä enemmän netti/postimyyntiin.

    Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Paikallinen YR:n myyjä valitteli syyksi, ’mitä enemmän ihmiset tilaavat netistä, sitä vähemmän myymälätoiminta kannattaa’. Toisaalta: kuulemma osa asiakkaista on sellaisia, että eivät suostu millään menemään nettiostoille, vaan haluavat tulla liikkeeseen testaamaan ja tekemään ostopäätöksen..! Heitäkin siis on… On myöskin niin, että YR on aina panostanut postimyyntiin – alkuvuosina mainoskirjeiden kautta, nyt yhä enemmän nettimainonnan voimin.
    Jos myymäläkonsepti ei enää kannattanut, syy oli myös heidän omassa tehokkaassa nettimarkkinoinnissaan :)

    • 10.1

      NG sanoo

      .. ja Naturelle Osmanthus on aivan ihana tuoksu – omistan sen suihkugeelinä! :)

  10. 11

    Ulrika sanoo

    Harmi juttu, pitää alkaa netistä tilaamaan ripsivärit tai etsiä uusi suosikki :/

    Joulukalenteriin liittyen, vika tuote oli ainakin minulla Candied Orange & Almond kuorinta-aine vartalolle. Näkyi olevan vielä korkkaamatta laatikossa :)

    • 11.1

      Sanni sanoo

      Candied Orange & Almond kuorinta-aine vartalolle.

      Aaa..! :) Mä en muista tuota ollenkaan… minne lie luiskahtanut… Hassua kun se ei edes ole mikään pieni ja helposti katoava tuote.

  11. 12

    mui sanoo

    tässä hyvä esimerkki josta toivoisi ihmisten tajuavan: äänestäkää jaloillanne, ostakaa kosmetiikkatuotteet suomesta, ja nimenomaan MYYMÄLÄSTÄ verkkokaupan sijaan, jos vain suinkin mahdollista! sillä tuetaan kosmetiikka-alan työllisyyttä suomessa ja myymälöiden kannattavuutta! pienillä asioilla on suuri merkitys. :)

    • 12.1

      ninneri sanoo

      Tää on vähän kakspiippuinen juttu, kyllä niissä nettikaupoissakin ihmisiä töissä on, ei ne ilman henkilökuntaa pyöri :)
      Ja jos ulkomaisessa nettikaupassa on suomenkielinen asiakaspalvelu, on siellä todennäköisesti suomalaisia asiakaspalvelijoita hommissa -niin olin itsekin vielä pari vuotta sitten :)

    • 12.2

      NG sanoo

      Toisaalta, tässä tapauksessa luulen, että suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisellä ei niin valtavasti ole ollut vaikutusta.
      Päätökset YR:n toiminnasta tehdään kaikki Ranskan päämajassa, ja siellä kuvaa katsotaan ilmeisesti laajempana kokonaisuutena kuin yksittäisten ostojen summana. Sinänsä firma kilpailee vain itsensä kanssa, ilmeisesti siellä on päätelty nettimyynnin olevan nykymaailmassa se paras ja tehokkain markkinointimuoto…

  12. 13

    sanoo

    Tää on jotenkin niin surullinen uutinen!! En tykkää näin voimakastuoksuista kosmetiikkaa ostaa netistä ilman testejä, joten täytyy tästä edespäin tehdä aina täsmäisku Forumin liikkeeseen kun siellä suunnalla liikkuu :)

    hanna
    http://www.hannamariav.com

  13. 14

    Anna sanoo

    Ohoh, multa mennyt tällainen uutinen aivan ohi. Vaikka olen pari vuotta asunut paikkakunnalla, jolla myymälää ei ole enkä ole YR:llä aikoihin käynyt (ostanut kyllä netistä), niin harmittava uutinen.

    Tuo kimalleluomiväri on todella hyvää. Itselläni kultainen ja aivan lemppari. Suihkugeelit on myös yr:llä kivoja. Harmi puoli ettei nyt pääse ostopäätöstä tekiessä tuoksuttelemaan

    Millainen nuiden kynsilakkojen kestävyys on?

    • 14.1

      Sanni sanoo

      Millainen nuiden kynsilakkojen kestävyys on?

      Mulla kestää melkein kaikki lakat tosi hyvin, olen siis huono vertailemaan keston laatua :) Enemmänkin mulle merkkaa levittyvyys, koostumus, peittävyys ja kuivuvuus.

  14. 16

    sanoo

    Mäkin osuin yhteen ovensa pian sulkevaan alemyymälään, jossa stressaantuneen oloinen myyjätär koitti käsittääkseni yksinään pitää asiakaspaljoudessa putiikin pystyssä, mutta rupesi jo vähän ehkä tiuskimaan yhdelle asiakkaalle ja mukana ollut miesystäväni luopui tästä syystä käsissään olleenta miesten kasvovoiteesta… Pienestä se ostopäätös on joskus kiinni. Itse ostin kuitenkin siinä pari aletuotetta.

    Mä pidin lapsena/teininä Yves Rocheria mummojen liikkeenä – lähinnä siksi että en tiennyt muita kuin oman mummoni, joka oli sieltä mitään ostellut. Nyttemmin oon hommannut ainakin tuota samaa keltatuubista kuorintakamaa kuin sulla ja pari Sexu Pulp -ripsiväriä on myös ollut käytössä, ja viimeksi mainituista oon tykännyt kovastikin. Pitäisiköhän ehkä vielä kiirehtiä ostamaan jokin kynsilakka YR:ltä..?!

    • 16.1

      Sanni sanoo

      Huomaa mun ikäluokan kun mun äiti on todennäköisesti sun mummon ikäinen :D Mun äiti on sitä ekaa sukupolvea jonka aikaan YR rantautui Suomeen, ja mä olen ”perinyt” YR-faniuden äidiltäni :) Meillä oli aina kaikki Rocherilta – ja äidin ja siskon luona tilanne on sama edelleen ^_^

  15. 17

    eekku sanoo

    Onpas kurja kuulla että loppuvat mutta onneksi itsellä mahdollisuus kuitenki käydä tuolla foorumissa.Yleensä tilaan kyllä postitse

  16. 18

    Siru sanoo

    Nettikauppa koituu kuolemaksi erikoisliikkeille alalla kuin alalla, sitä toivoisi kaikkien kuluttajien kohdaltaan miettivän.
    :(

    Iloisempiin asioihin; Yle Areenassa on nähtävissä aivan lumoava dokumentti tuoksuista, siinä sivutaan hajuvesiä totta kai, pohditaan tuoksujen kemiallisia ominaisuuksia sekä fyysisiä ja henkisiä vaikutuksia. Suosittelen niiin vahvasti kaikille! :D Tuoksujen maailma, http://areena.yle.fi/1-3035062

    • 18.2

      Sanni sanoo

      Katsoin tämän eilen salilla, todellla kiinnostava :) Oh, vähänkö olisi tehnyt mieli päästä haistelemaan sitä ambre-gris’tä…! ^_^

  17. 19

    Marikki sanoo

    Minä luulin, että maakuntamyymälät on suljettu jo ajat sitten. Maaseudulta kotoisin olevana YR on ollut mulle aina postimyynti- ja nettikauppafirma, en ole tainnut vierailla koskaan YR:n kivijalkamyymälässä. Ikävä juttu YR:n liikkeiden asiakkaille, mutta onneksi nettikauppa jatkaa toimintaansa :)

  18. 20

    Kikkis sanoo

    Sinänsä en kyllä ihmettele että myymälät lopetetaan. Kävin joskus myymälöissä ja ihmettelin, miten paljon halvemmalla samat tuotteet voi postikuluittakin saada. Ymmärrän kyllä että myymälässä on kuluja, mutta laiskana ja pihinä klikkailin mieluummin tuotteet koriin kotona. Usein myös kaupanpäälliset ovat olleet loistavia, täysikokoisia tuotteita ja hajuvesiäkin. Ja ihan mieleisiä, kyllä siinä on eurojen ero myymälään verrattuna tullut.

    Eri asia ehkä olisi ollut jos asiakaspalvelu olisi tällä paikkakunnalla ollut erinomaista, mutta ikävä kyllä liikkeen pitäjä oli epäystävällinen ja tyly aina käydessä. Painelin sitten kotiin tilaamaan netistä, koska epäasiallista käytöstä en tue vaikka tarve tuotteelle ja vakaa aikomus ostaa myymälästä olisikin ollut. Jostain syystä ko. myymälä lopetettiin jo aikaa sitten, liekkö asiakaspalvelun taso tehnyt tehtävänsä. :( Tuossa aiemmasta kommentissa joku ihan aiheestakin kannatti ostamaan myymälöistä että ne ja työpaikat säilyisivät. Tässä kuitenkin omat kokemukset, miksi suosia nettiä. Harmi sinänsä, että tuotteita ei pääse edes nuuskimaan ilman ostamista. :(

    • 20.1

      Sanni sanoo

      Ei liity Yvesiin mutta Kuopiossa oli muuan kosmetiikkaliike jolla oli ihan sama vaikutus asiakkaisiin kuin sun paikkakunnan YR:llä. Myymälä oli ihan legendaarinen epäystävällisestä asiakaspalvelusta ja henkilökunnalla oli niin huono maine että ihmettelen miten liike pysyi paikallaan samojen myyjien luotsaamana niinkin pitkään… Aivan varmasti ketju on saanut runsaasti palautetta henkilökunnan asenteesta. Suomessahan epäystävällinen käytös asiakkaita kohtaan ei tietenkään ole irtisanomisen peruste joten ikävä kyllä tuollaiset naamanutturat saavat pitää työpaikkansa ja pilata koko liikkeen maineen. Ihme touhua.

      • 20.1.1

        Kikkis sanoo

        :( no nimenomaan ikävää. Eikä paljoa tarvitse niin hyvä kun uskaltaa muihinkaan myymälöihin mennä kasvotuotteitaan ostamaan. Toinen esimerkki asiakaspalvelusta: Tässä taannoin olin rautakaupassa maaliostoksilla. Tiesin mitä tarvitsin ja millaista maalia (ammattimaalari opasti ja olin jo todennut lopputuloksen hyväksi), mutta myyjä oli eri mieltä ja antoi ymmärtää että olen tyhmä, mutta laitetaan nyt kuitenkin pakettiin mitä haluan! Ja että kyllähän moisella valinnalla säästän sen kympin. :O Lienee sanomattakin selvää että kerroin miettiväni vielä, lähdin kilpailevaan firmaan ja ostin tuotteet sieltä. Yllättäen kun kerroin mitä tarvitsen, suositeltiin juuri sitä mitä olin vaillakin. Eikä suositellut sitä toisen myyjän tyrkyttämää kun asiasta kysyin. Totesi että halvemmalla saa uudempaa ja parempaa. Että siinä meni sitten satanen sivu suun epäkohteliaisuudella siinä toisessa kaupassa. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että asiakas äänestää kyllä jaloillaan jos sille ollaan ilkeitä. Mukava kuitenkin olisi palveltavana käydä ja toivoa että kun itse on mukava ja ystävällinen, myyjäkin on. Mutta aina ei vain ole. :(

        • 20.1.1.1

          Sanni sanoo

          En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että asiakas äänestää kyllä jaloillaan jos sille ollaan ilkeitä.

          Niinpä. Asiakaspalvelun perusteita ja aina vain yhtä haasteellista toteuttaa valitettavan monelle myyjälle. Kenenkään asiakaspalvelussa työskentelevän ei pitäisi koskaan unohtaa kultaista mantraa: hyvästä palvelusta kerrotaan kahdelle kaverille, huonosta 20:lle (ja tänä päivänä todennäköisesti 20000:lle sosiaalisen median kautta….)

      • 20.1.2

        Niina sanoo

        Legendaarinen? En asu Kuopiossa, mutta olen käynyt silloin tällöin ja mulla on arvaus tästä, vaikka en silloin tiennyt mitään ’legendaarisuudesta’.. ;)

        • 20.1.2.1

          Sanni sanoo

          No mun kaveripiirissä ainakin paikan henkilökunnan maine oli töykeydessään legendaarinen :) Liikkeeseen mentiin vain pakon edessä, esim. tilaamaan tai hakemaan tuotteita ketjun toisista liikkeistä joita ei saa muista ketjuista. Jos myymälään ei olisi liittynyt tätä tilausaspektia, kukaan tuskin olisi siellä käynyt.

          • 20.1.2.1.2

            Elli A sanoo

            Hieman kuin eräs vaateliike Helsingissä. :-) Kun sinne menee niin vastaanotto on kuin elokuvassa Pretty Woman, kun Julia Roberts menee omissa vaatteissaan ostoksille. Eikä tylytys muutu vaikka liikkeestä ostaa jotain. Mietittiin kerran tuttujen kanssa, että onkohan heillä työpaikkailmoituksessa oikein vaatimuksena tyly ja ylenkatsova asenne. :-)

            • 20.1.2.1.2.1

              Sanni sanoo

              Lieköhän sama paikka josta Emkan Katri puhui… Mainitsi paikan esimerkkinä sellaisesta, jollaiselle snobeiluhengelle Emka haluaa olla täysi vastakohta.

              • 20.1.2.1.2.1.1

                Jonttu sanoo

                Itse asioin harvakseltaan eräässä pienessä ruokakaupassa, ja itse kauppias on paikalle sattuessaan aika epäasiakasystävällinen: hänelle tuottaa erittäin usein asiakkaan tullessa maksamaan vaikeuksia päästä ylös kassan lähellä olevasta nettisurffailupisteestään. Netti näköjään koukuttaa, mutta voisi sitä vähän vaivautua, ettei asiakkaan tarvitse turhaan seistä ostoshihnan luona.

  19. 21

    Jonttu sanoo

    On muuten jotenkin harhaanjohtavia nuo Idunin pakkaustekstit. Sarja assosioituu mielessäni jotenkin puhtaaksi mineraalisarjaksi tai ainakin muovia sisältämättömäksi sarjaksi, jota apteekit tarjoavat mm. herkkäihoisille. Ostinkin kokeiluun (hehkutuksesi innoittamana) sarjan peiteaineen, jossa kaksi sävyä. Pakkauksen takana lukee ”100 % highly purified minerals”, joka kyllä antaa minulle sen vaikutelman, että tuotteessa olisi vain mineraaleja (ellei sitten erehdy kurkkaamaan inkiä, mutta tällaisena peruskuluttajana luottaisin jo tuohonkin tekstiin enkä siis enää lähtisi tutkimaan inkiä). Mutta kuten blogissasi on ollut puhetta, tuote sisältää muovia.

    Sävyt sinänsä ihan hyviä silmienalusille, mutta pysyvyys ei erityisemmin vakuuta. Jos kasvoilla yhtään ilmehtii, niin heti on juonteissa viiruina tuo väri. Sävyt tosiaan paremmat kuin tämänhetkisessä suosikissani Oriflamen Giordani-peiteaineessa (jolla uskomaton pysyvyys, mutta sävy on vain tummammassa yksilössä liian harmaaseen taittava ja vaalea on taas liian vaalea).

    • 21.1

      Sanni sanoo

      Pakkauksen takana lukee ”100 % highly purified minerals”, joka kyllä antaa minulle sen vaikutelman, että tuotteessa olisi vain mineraaleja (…) Mutta kuten blogissasi on ollut puhetta, tuote sisältää muovia.

      Tämän saman pointin toin itsekin esiin Strandgyllen-arvostelussani. 100% highly purified minerals ei ole valhe, sillä tuotteen sisältämät mineraalit ovat 100-prosenttisesti korkeapuhdistettuja. Mutta ilmaisu on harhaanjohtava, sillä moni asiakas yhdistää tekstin tietysti koko tuotteeseen, ei pelkästään sen mineraaliosuuteen.

      Harmi ettei Strandgyllen pysy ihollasi. Minulla se pysyy erinomaisesti, vaikka voidemaiset/vahamaiset peiteaineet yleensä kasautuvat mulla juonteisiin.

      • 21.1.1

        Jonttu sanoo

        Ei tuo minusta valhe ollutkaan, mutta noin luotettavalta sarjalta inhottavan harhaanjohtavaa tekstiä.

        Tuote ei pysy, kun on niin rasvaisen tuntuista.

        • 21.1.1.1

          Sanni sanoo

          Se on rasvaista. :) Ohut siveltimellä laitettu kerros irtopuuteria voi auttaa.

  20. 22

    Anne sanoo

    Moikka,

    Tulkitsinkohan oikein, että joku aika sitten suosittelemasi Yves Rocher poskipuna/aurinkopuuteri/mikäsenytoli olisi takaisin nettisivuilla tilattavana..mietin vaan että moni olisi siitä varmaankin kiinnostunut, jos kyseessä sama yksilö. Siellä oli sekä vaaleampi (?) että tummempi yksilö.

  21. 23

    Juli sanoo

    Mitenköhän öljyisen tuntuinen tuo käsikuorinta on iholla? Kärsin öljykammosta, mutta tuotteena kiinnostava.

    Jyväskylän Yves Rocher sulki jo viime vuodenvaihteessa ja loppusyksystä Helsingin reissulla Forumiin eksyttyäni kipitin (kirjaimellisesti) innosta hihkuen liikkeeseen, kun se osui silmiin. Toki nettikaupassa olisi halvempaa, mutta olen niin peevelin kärsimätön, että paketin odottaminen on yhtä tuskaa.

    • 23.1

      Sanni sanoo

      Mitenköhän öljyisen tuntuinen tuo käsikuorinta on iholla?

      Voin kirjoitella sitten kun muistan (:D) testata tuon :)

  22. 24

    Nimetön sanoo

    Ei tullut yllätyksenä tämä liikkeiden loppuminen. Kysyin jo joulukuussa 2014 Minullakin on! -jutun yhteydessä asiasta..

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.