Tapaus Boxy

Enpäs ole tämäntyyppistäkään juttua koskaan blogiin kirjoittanut, mutta nyt täytyy vain kirjoittaa. Oikeastaan tuntui melkein ”kansalaisvelvollisuudelta” jakaa tämä tarina ettei kenellekään muulle käy samanlaista pettymystä.

Olen kertonut teille kuinka materialahjojen sijaan arvostan enemmän elämyslahjoja – niin saajana kuin antajanakin. Tykkään antaa lahjakortteja teatteriin tai ravintolaillallisille, paketoida omia askartelujani tai keksiä itse omia lahjakortteja kuten ”Vien sinut lounaalle Kauppahalliin” tai ”Talvinen hiljaisuuden retriitti mökillä kahdelle”. :) Olenpa kirjoittanut kerran pienen kirjankin lahjaksi siskolleni..!

Boxy1

Runsas vuosi sitten törmäsin netissä loistavalta kuulostavaan sivustoon; Boxy.fi. Sivu on luotu juuri meille jotka haluavat antaa lahjaksi jotain muuta kuin tavaraa. Boxyn kautta voi ostaa satoja erilaisia elämyslahjakortteja paritanssista sieniretkeen ja aivotreeneistä avaruusmatkaan (kyllä, luit oikein). Kategorioissa löytyy; on hemmottelua, seikkailua, urheilua, kulttuuria, viihdettä, ruokaa, luontoa…. Valikoimaa selatessa oikein inspiroituu – wow, näillehän haluaisi kaikille osallistua itsekin..!

Boxy6

Päätin antaa miehelleni syntymäpäivälahjaksi Boxyn elämyksen. Pitkällisen mietiskelyn jälkeen (- ja budjetinkin asettaessa tietyt rajansa) päädyin valitsemaan lahjaksi Viinin & Ruoan Liitto -tastingin. Pidämme kummatkin viinistä ja ruoasta, joten arvelin tastingista olevan pidemmällä tähtäimellä hyötyä myös lahjan antajalle, kun mies tulisi kotiin uusien ruokaideoiden kanssa…! ^_^

Mies ilahtui lahjastaan kovasti.

Ensimmäinen ongelma koitti kuitenkin jo hänen yrittäessään varata elämystään. Boxyn sivuilla kerrotaan, että lahjan saaja täyttää elämyksensä aktivointikoodin ja tietonsa ja varaa elämyksen. Varauslomakkeen kohdalla ei kuitenkaan ollut mitään kohtaa missä kurssin päivämäärät olisivat käyneet ilmi. Mies soitti lopulta Boxyyn.

Boxy5

Boxyn asiakaspalvelija tarkisti kurssin seuraavat päivämäärät ja varasi miehelle paikan. Alright. So far so good. Hänelle annettiin osoite helsinkiläiseen ravintolaan jossa viinitastingit pidetään. Ajoimme Helsinkiin varta vasten tastingia varten ja juhlistamaan miehen synttäreitä.

Kun mies saapui ilmoitettuun elämyspaikkaansa, ei ravintolassa tiedetty kurssista yhtään mitään. Myöskään viinimaistelun vetäjäksi mainittu henkilö, joka tavoitettiin puhelimitse, ei tiennyt lainkaan että hän olisi tuona iltana ollut pitämässä mitään tastingia. Paikalla oli myös muita Boxyn kautta viinielämyksen varanneita, eli mieheni ei ollut ainoa joka oli buukattu olemattomalle tastingille.

Mies poistui luonnollisestikin erittäin kiukuissaan, ja otti heti seuraavana päivänä yhteyttä Boxyyn. Hänelle vastattiin viipymättä pahoittelevaan sävyyn ja moka myönnettiin. Boxylta todettiin, että tastingit järjestetään nykyään ihan eri ravintolassa, ja tuon kyseisen illan tasting oli joka tapauksessa peruttu. Tietoa peruuntumisesta ei miehelleni (tai näköjään muillekaan) oltu lähetetty.

Boxyn asiakaspalvelija siis ilmoitti miehelleni väärän osoitteen, eikä firma kaiken lisäksi muistanut ilmoittaa tilaisuuden peruuntumisesta. Great. Kiva ajaa Helsinkiin saakka turhaan.

Boxy ilmoitti ottavansa asiasta täyden vastuun ja palauttavansa rahat lahjan ostajalle. Myös matkakulut luvattiin korvata ja tarjota uusi viini-tasting. Mies antoi tilinumeromme ja yhteystietomme. Viikot kuluivat. Mitään ei kuulunut.

Boxy3

Otimme uudelleen yhteyttä Boxyyn ja lähetimme useita sähköposteja, mutta viesteihin ei enää vastattu. Lopulta kirjoitin, että joudun ottamaan yhteyttä Kuluttajansuojaviranomaiseen mikäli rahoja ei palauteta. Ei reaktiota. Yritin myös soittaa lukuisia kertoja, mutta yrityksen asiakaspalvelunumeroon (”vastaa arkisin klo 10-16”) ei kukaan vastannut. Se ei tuutannut edes varattua. Hälytti vain loputtomiin.

No, eipä sitten muuta kuin yhteys Kuluttajavirastoon, ja ilmoitus menemään. Kun ilmoituksen jättämisestä oli kulunut viikko, saimme virastolta tiedon että Boxy oli luvannut palauttaa rahat. Seuraavana päivänä summa vihdoin näkyi tilillä. Meihin henkilökohtaisesti Boxy ei edelleenkään ollut missään yhteydessä, meidän reklamaatiomme (ja heidän omat lupauksensa) olivat heille ilmeisesti täysin yhdentekeviä. Ilman viranomaisen asiaanpuuttumista emme varmasti olisi koskaan nähneet rahoja.

Uskomatonta. Ostat tuotteen jota ei sitten olekaan, sinulle luvataan korvaukset ja sitten yritys katkaisee kaiken kommunikaation. Miksi he edes vaivautuivat lähettämään ylenpalttisen pahoittelevan ensiviestin vain jättääkseen asiakkaan sen jälkeen täyteen hiljaisuuteen? Millainen yritys toimii näin?

Boxy4

Vaikka rahat palautuivatkin (luvattua uutta viinitastingiä emme varmastikaan koskaan näe), jäi välikohtauksesta ja yrityksestä luonnollisestikin erittäin ikävä fiilis. Olin niin innoissani Boxyn löytämisestä ja mies odotti tastingiään iloisena. Ja sitten homma päättyy näin. Olo on kuin olisi lätkäisty märällä ahvenella naamaan.

Onko teillä kellään kokemuksia Boxystä? Sääli, että aivan loistavalta vaikuttava konsepti ja yritys osoittautui täysin epäluotettavaksi. Mitenkähän mahtaa käydä niiden asiakkaiden jotka ostavat tuolta vaikka sen miljoonien avaruusmatkan……

Kommentit
  1. 1

    Hanna sanoo

    No oho, johan oli ihmeellistä touhua! Hyvä, että kerroit tästä, osaapa nyt olla varuillaan. ”Kiva” kuulla rehellinen negatiivinenkin mielipide jostain, suurimassa osassa blogeja tuntuu olevan sellainen linjaus, että jos jokin tuote tms ei ole hyvä tai vastaa odotuksia, niin siitä jätetään kirjoittamatta. Siis täh, kyllä mä ainakin haluan tietää jos joku juttu ei toimi :D Kiitos siis tästä!

    • 2.1

      Sanni sanoo

      Hei, kiitos mielettömästi vinkistä! :) Tiedämpähän mitä firmaa käyttää jatkossa.

  2. 3

    Tiia sanoo

    Huh, huh, hyvä kun laitoit tämän tänne. Ketkäköhän ovat kyseisen ”yrityksen” takana. Onko koko toiminnan perustana huijaus? Jos saat lisätietoa olisi mielenkiintoista kuulla lisää.

    Tuossa viinitastingissä silmään pistää ja osoite virhe; Helsinki Korkeavuoenkatu jolla ilmeisesti tarkoitetaan Korkeavuorenkatua.

    Mahtava liikeidea muuten ja nuo kuvatkin tyylikkäästi toteutettu. Kiitos jälleen mielenkiintoisesta jutusta ja onneksi saitte rahanne takaisin, vaikka se ei korvaakaan aiheutettua mielipahaa…

    • 3.1

      Sanni sanoo

      Ketkäköhän ovat kyseisen “yrityksen” takana.

      Boxyn sivuilla perustajaksi esittäytyy sellainen henkilö kuin Eric von Walzel.

      http://www.boxy.fi/meista/

      Mieheni vastaanottamassa pahoitteluviestissä – siis siinä ainokaiseksi jääneessä – oli allekirjoituksena Eric (siis pelkkä Eric, ei sukunimeä, sekin kertoo minusta jotain…. kyllä virallisessa yrityksen ja asiakkaan välillä käydyssä sähköpostissa pitäisi olla koko nimi), eli olettaisin samaksi henkilöksi.

      • 3.1.1

        Elina sanoo

        Mielestäni kyseisen firman voisi suoraa sulkea kun kerta näin hyvin asioitaan hoitavat…ja olen todella pahoillani että hyvin ajattelemasi lahja meni pilalle ja aiheutti lähinnä mustia pilviä.
        Mutta täytyy sen verta kommentoida kommenttiisi tästä viestin allekirjoituksesta. Monissa asiakaspalvelutehtävissä nimenomaan kielletään käyttämästä sukunimeä viesteissä (mm. tässä lentoyhtiössä missä olen töissä, vaikka en toki tuon kiellon piiriin kuulu kun en ole asiakaspalvelussa). Tämä johtuu siitä, että kun asiakaspalvelija joutuu usein olemaan tekemisissä sellaisten henkilöiden kanssa jotka ovat esimerkiksi jääneet lennolta ja ovat tietenkin hyvin pettyneitä.
        On ollut tapauksia, joissa asiakas on ottanut selville asiakaspalvelijan henkilökohtaisen numeron ja osoitteen ja alkanut häiriköimään häntä vapaa-ajalla kun hän ei ole korvausvaateeseen voinut suostua lain/yhtiön käytännön mukaisesti.
        Eli mitä yritän sanoa, niin on hyvin perusteltua käyttää viesteissä pelkkää etunimeä – vaikka se saattaa ensi ajattelemalla vaikuttaa hämmentävältä. :) tulipas romaani…

        • 3.1.1.1

          Sanni sanoo

          Mutta kun kyseessä on firman perustaja…? Ja ilmeisesti ainoa hlökunnan jäsen….. Ja hänen nimensä on jo kokonaisuudessaan yrityksen sivulla.

          Muuten ymmärrän kyllä perustelusi.

          • 3.1.1.1.1

            Elina sanoo

            No se on kyllä totta että hänen tapauksessaan ei paljon ole perusteluja ;) Mutta tulipa nyt vain mieleen niin piti päästä avautumaan:)

            Mutta toivottavasti miestäsi ei jäänyt liikaa harmittamaan ja voitte ottaa vaikka yhdessä korvaavan ravintolaillallisen jostain hyvästä ravintolasta viinisuositteluineen:)

  3. 4

    NG sanoo

    En ole moiseen elämysfirmaan törmännyt, mutta ilmeisesti kyseessä huijaus. Kuulosti aivan liian elämykselliseltä ollakseen totta … hälytyskellojen pitäisi soida viimeistään siinä kohdin, kun joku suomalainen/ Suomessa toimiva firma lupailee pääsyä avaruusturistiksi.

    Netin aikakaudella näitä rahastajia riittää. Ei ne huijaussivut nykyään näytä edes amatöörimäisiltä, vaan korkealaatuiseen ulkoasuun osataan panostaa.

    Kannattaa keskittyä luomaan omat elämykset, niin tietää, mitä saa :)

  4. 5

    Hessu sanoo

    Ohhoh. Todella pöyristyttävää ja epäammattimaista.

    Keski-Euroopassa käytin muutaman kerran SmartBoxeja (http://www.smartbox.com/) joka on hieman vastaa mutta vähän eri konseptilla toimiva (sekä moni-kansallinen, saa nähdä laajeneeko joskus Suomeen) ja ne toimi tosi kivasti ja lahjansaajat tykkäsi.
    Boxyä olen vasta silmäillyt mutta en vielä hankkinut (kun en ihan nähnyt sitä Boxyn tuomaa lisäarvoa heidän konseptissa, vaan olen buukkaillut elämyslahjoja suoraan palveluntarjoajalta).

  5. 6

    sanoo

    Joskus meinasin jostakin vastaavanlaisesta tilata lahjakortin mutta PALJON halvemmaksi tuli ostaa lahjakortti suoraan ko. paikasta eikä tuollaisen kautta.

    Mutta viime aikoina asuntoanikin sisustaessani olen kiukutellut jatkuvasti siitä, että netistä tilaamisen kanssa on ongelmia. Tai ei tilaamisen, kamat kannetaan kyllä ilmaiseksi kotiin asti mutta ongelma tulee siinä, MISSÄ KUNNOSSA ne ovat. Tuntuu olevan ihan normaalia ja jopa jonkinlainen oletus, että tavara ei ole siinä kunnossa kuin pitäisi. Esimerkkejä viime kuukausilta: tilattiin sohvat ja siihen samaa nahkaa oleva erillinen tuoli. No, sen tuolin väri oli väärä. Tilattiin partsille divaani ja kun sitä tuotiin niin kuskit jo totesivat että koska pakkaus oli revennyt, saattaa kalustekin olla huonossa kunnossa. No, ei onneksi ollut. Tilattiin grillille vaunu, jossa oli väärät jalat ja puupinnat oli täynnä liimajälkiä. Valitin tottakai ja lähettivät uuden vaunun (eli vanha pitää hävittää, huoh). Tilasin vaatteita Superdrysta ja yksi paita oli valmiiksi todella likainen. Otin kuvia ja lähetin ne Superdrylle ja kuittasivat vaan että pese paita ja jos ei lika lähde niin mietitään sitten. Nettikaupan sivuilla ilmoittavat, että tarkistavat tavarat huolellisesti ennen lähettämistä. Justjoo. Tilasin Pain kosteusvoidetta ja pumppupullon pumppu oli rikki. Pyysivät KUVIA tuotteesta, miten sen niistä näkisi?

    Tässä nyt lähiajoilta esimerkkejä. Harvemmin MIKÄÄN on kunnossa mitä netin kautta tilaa! Meni vähän asian vierestä, mutta kiitos kun sain avautua. Ehkä teen tästä postauksen blogiini. :D

  6. 7

    Heppu sanoo

    Ajattelin ensin, että onpas ihana lahjaidea tämä Boxy, mutta luettunia koko kirjoutuksen en taidakkaan haluta kokeilla…

    Itse tehdyt lahjat ovat parhautta. Usein olen neulonut jotain lahjoiksi ystäville, ja kerran tein itse ristikkokirjankin miehelleni. :)

  7. 8

    Bemu sanoo

    Yksi rahastusfirma lisää siis; tietääpä varoa tuota paikkaa.
    Kissis; sulla on ollut tosi huonoa tuuria :( Mä ostan 90% tarvitsemastani nettikaupoista -kissanhiekasta lähtien- ja kaikki on ollut ok. Sen sijaan lähi-Iskusta ostamani pöytä oli kotiin tuotaessa lievästi sanottuna risana…

  8. 9

    Niina sanoo

    Itse uskoisin, että tuollaiset firmat saattavat joskus ollakin luotettavia, joskin voi olla että ovat huijareita. Mutta uskoisin, että he luottavat siihen, että asiakkaat olisivat hiljaa. Sillä heitä on paljon, jotka eivät asiaa veisi eteenpäin ja vain nielisivät tappion ja menetetyt rahat. Itse kuulun myös näihin, jotka reklamoivat enkä todellakaan aio tyhjästä maksaa. Ja tarvittaessa otan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen jos on aihetta. Mutta onneksi sait kuitenkin rahasi takaisin! Tuollaiset on kyl tosi ikäviä :/

  9. 10

    Tiltu Kultu sanoo

    Hölmöläiset eivät tajua, että internetin kautta leviää varsinkin huono mainos….

  10. 11

    Sanna L. sanoo

    Ideana on kyllä loistava, mutta jos toteutus oli tuota tasoa niin pitää kiertää kaukaa kyseinen ”yritys”.
    Kurjaa kun noin huippu lahja meni mönkään! :-(

  11. 12

    Bemu sanoo

    Sanni: mulla on kirjanmerkkipalkissa vierekkäin sun blogi ja ukkostutka niin kummasti tulee usein vahingossa tänne :D :D
    Joka tapauksessa mun täytyi varmistaa miten tämä toimii, mutta on ihan oma juttunsa. Jos kulkee Tampereella päin niin kannattaa käydä:
    http://www.tampereenviinikyla.fi/

  12. 13

    Jenni sanoo

    Itse annoin viime jouluna läheiselle pariskunnalle lahjaksi Boxyltä ostamani shampanjatastingin kahdelle. Lahjakorttia ei ole vielä edes yritetty käyttää, pidän sormet ja varmaat ristissä että homma toimisi aikanaan kuten pitää.

  13. 14

    meow sanoo

    Yksi sana: Käsittämätöntä. Hyvä, että jaoit tämän asian meille muillekin.

  14. 15

    sanoo

    Hyvä, että toit asian esiin. Nykyään yritysten tulisi käsittää, että paha kello kauas kuuluu ja moni kirjoittaa kokemuksistaan nettiin. Ei luulisi yhdelläkää olevan varaa tällaiseen mokailuun.

    Sääli, että odotettu ilta meni pipariksi:/

  15. 17

    Nana sanoo

    No huhhuh. Onpa törkeetä toimintaa. Mäkin oon joskus noita vastaavia sivustoja selannut ja onpahan selvää mistä sitä lahjakorttia ei ainakaan pidä ostaa. Toivottavasti yritys osaa edes hävetä kun tajuaa että huono mainos leviää netissä ja vauhdilla.

    Ja on muuten ’mukavaa’ lukea blogeista rehellistä huonoa palautetta yrityksistä kuten joku aiempikin kommentoija sanoi, kun valitettavan usein bloggaajat jättää huonosta kertomatta kokonaan. Itseasiassa se on bloggaajallekin etu siinä mielessä että sen lisäksi että pääsee purkamaan ärsytystä niin ainakin henkilökohtaisesti mulla se lisää luottoa bloggaajaan kun tiedän että hän on oikeasti valmis antamaan negatiivistakin palautetta jos joku tuote/firma sitä oikeasti ansaitsee. :D

    • 17.1

      Sanni sanoo

      ainakin henkilökohtaisesti mulla se lisää luottoa bloggaajaan kun tiedän että hän on oikeasti valmis antamaan negatiivistakin palautetta jos joku tuote/firma sitä oikeasti ansaitsee. :D

      Mun taas täytyy todeta että en ymmärrä miksi kukaan bloggaaja (tai muukaan ihminen) ei niin tekisi :) Tai siis sanotaanko näin, että ymmärrän miksi jotkut bloggaajat eivät halua koskaan kirjoittaa mitään negatiivista heille lähetetyistä tuotteista tai blogin kautta tarjotuista palveluista, mutta miksi kukaan ei jakaisi blogiin liittymätöntä huonoa kokemusta…? No, mun mielestä monet kyllä jakavatkin. :)

      • 17.1.1

        Nana sanoo

        Kyllä mä ainakin olen monesti huomannut että bloggaajat yrittää vaivihkaa vaan skipata erityisesti sellaiset asiat joita ovat hehkuttaneet etukäteen mutta eivät sitten sujuneet ihan niin hyvin kun suunniteltiin. Sitten kun lukijat kyselee että milloin tästä arvostelu/tilaisuudesta postaus tms niin vastataan tyyliin jotain että ei välitä kertoa ikävistä jutuista, kun ”blogi on hengeltään positiivinen” tms soopaa.

        • 17.1.1.1

          Sanni sanoo

          Aijaa…. Kai tässäkin asiassa sitten huomaa että mä en lue paljon blogeja :)

  16. 18

    Ellu sanoo

    Tuntuu noita huijasfirmoja olevan jo paljon. Mulla esimerkkinä zalando. Tilasin viime marraskuussa kengät, joita ei koskaan näkynyt eikä kuulunut. Olin jo unohtanut koko kengät, kunnes viikko sitten tulee sähköpostissa maksumuistutus kengistä. Kovasti pahoitellaa noin paljon (puoli vuotta!) myöhässä olevaa muistutusta ja pyydetään maksaamaan asap. Minä tietysti aloin muitelemaan että hmmm olenkohan nyt sitten sieltä kengät saanut ja unohtanut maksaa. Tietysti pikkuinen paniikkikin ettei menisi lasku perintään. Sitten mietin, etteihän mulla ole mitään ruskeita saappaita mitä muistutuksessa perittiin. Soitin zalandon aspaan ja sitten tulee sähköpostissa epämääräisiä selityksiä kuljetusfirman kadottamista paketeista yms…. joopajoo. Moni varmaan maksaa kun ei enää muista onko tilannut vai ei…

    • 18.1

      eaea sanoo

      Miten voi unohtaa tilanneensa jotain? Ja vielä niin pian, ettei edes kysele tilauksensa perään?

    • 18.2

      Töpseli sanoo

      Minulla ainakin on toiminut Zalandolta tilaaminen hyvin, samoin kavereillani. Ongelmia ei ole ollut edes palautusten kanssa. Voisin kuvitella, että sinun huono kokemus on vain yksittäinen tapaus. En ole ennen kuullut huonoa palautetta Zalandosta (muusta kuin ärsyttävistä mainoksista). :)

  17. 19

    Miia sanoo

    Mulla on ihan vastaava kokemus Merkitse.fi:stä. Tilasin sieltä nimikointinauhoja vaatteisiin. Rahat kelpasi heti, mutta nauhoja vaan ei alkanut kuulua.

    Rupesin soittelemaan perään, mutta puhelimeen vastasi aina vastaaja, joka kertoi heidän palvelevan niinä ja niinä aikoina. Nauha pyöri myös silloin, kun puhelimeen olisi pitänyt jonkun vastata! Laitoin useamman sähköpostin, joihin niihinkään ei vastattu. Ei edes siihen, jossa ilmoitin, että elleivät maksamani rahat ole tililläni kahden viikon sisällä, ota yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen.

    Eipä tullut rahoja, joten ilmoitus asiamiehelle lähti. Siitä meni muutama päivä, niin ilmoittivat lähettäneensä nauhat ja hyvitykseksi pari tekstiilitussia (joita tarvitsen mihin, kun juuri tilasin nimikointinauhoja??!). Nauhat tulivat perille tusseineen, ja molemmat tuotteet olivat laadullisesti perin surkeita. Eipä tartte sieltä enää tilata.

  18. 20

    Kirsi sanoo

    Täällä kanssa Boxy-negaelämys. Oluttasting-lahjakortti kuulosti kivalta, etenkin kuin sinne olisi pitänyt kerätä itse 10 hengen porukka. Siksi Boxy oli hyvä vaihtoehto.

    Varauksen käyttäminen oli mahdotonta, kun Boxy aspa ei vastannut. Oluttastingin järjestäjä kertoi, että yhteistyö on päättynyt jo ennen lahjakortin ostamista.

    Lähetin tammikuusta huhtikuuhun muutaman sähköpostin, kunnes toukokuun lopussa tahti kiihtyi yhteen päivässä. Kuluttajaneuvonnalla ja rikosilmoituksella uhkaaminen palautti rahat.

    NYT http://www.boxy.fi OHJAUTUU GREATDAYS – sivustolle. OSOITTEENA SAMA KUIN BOXYLLÄKIN (Henry Fordin katu 5N).

  19. 21

    jussi sanoo

    Kiitos, valaisevaa. Sama heppuli (Eric von Walzel) toimii nykyisin yrityksessä greatdays.com joka myy erilaisia elämyspaketteja.

    Tilasin em. yritykseltä 12 lajin liikuntaelämylsen ystävälleni synttärilahjaksi. Sivustolla luvattiin toimitus ensimmäisenä arkipäivänä tilauksesta, jonka tein viime lauantaina. Tänään mennään keskiviikossa, eikä tilaamani pakettia rekisteröitymistietoineen ja varauskalenterineen ole postista tullut, maksoin elämyksen lisäksi 3 euron lahjakuoresta, joka toimitettaisiin kotiini.

    Soitin yritykseen ja tiedustelin missä mennään. Palvelu oli melko ystävälistä ja tilaukseni löytyi järjestelmästä, se oli jostain syystä jäänyt kuulemma maanantain lähtevistä pois ja minulle luvattiin se huomiseksi, torstaiksi. Asiaa pahoiteltiin.

    Minua ihmetytti myös se, että elämyksen rekisteröintiä ja varausta ei voi tehdä internetissä, vaan yhtiö on siirtynyt pelkästään iPhonella toimivaan varausjärjestelmään. Lahjani saajalla ei sellaista ole, joten kysyin, missä hän voi varata elämyksenä ja päättää sen sisällöstä. Varaus on kuulemma mahdollinen myös iPadilla, mutta vaatii erityisjärjestelyistä ja iPadin, jota lahjani saajalla ei myöskään ole. Minulta se löytyy, joten lainaamalla laitetta kaverini ehkä voi saada elämyksensä.

    Eric von Walzel lupasi tutkia asiaa ja olla minuun heti yhteydessä, kun yrityksen vaihtoehtoiset varaustavat ovat hänelle selvät. Aika erikoista, etteivät ne palveluja myyvälle henkilölle ole itsestäänselviä käytäntöjä. Jään nyt odottamaan minulle luvattua postia ja katsotaan toimiiko lähetyksessä olevien tietojen avulla tehty varaus ja saako syntttärisankari elämyksenä. Voin raportoida asian jatkosta vaikka täällä. Tosin edellisiä luettuani, eivät odotukset ole valitettavasti kovin korkealla. Sinänsä harmi, koska lahja olisi ollut kiva ja ei materialistinen, sekä sivusto vaikutti täysin luotettavasta. Katsotaan kuinka käy.

    Kuluttajaasiamieheen minäkin otan yhteyttä, mikäli homma ei ala pelittämään, tai siinä vielä on jotakin epäselvyyksiä. Tällainen toiminta ei voi jatkua suomalaisessa yrityskulttuurissa.

  20. 22

    Martti Hämäläinen sanoo

    Keväällä sain ilmotuksen Greatdaysin Fb.n arvontavoitosta.
    Laitoin yhteystiedot heille, mutta eivät kyenneet tai halunneet lähettää lupaamaansa palkintoa. En suosittele kenellekkään heidän palvelujaan oman kokemukseni perusteella.

  21. 23

    Murmeli sanoo

    Vaikka tämä keskusteluketju on vanha, toivottavasti se pomppaa Googlen hakutuloksiin kun joku seuraavan kerran etsii tietoa sanoilla Eric von Walzel, Fredrik Pelin tai Greatdays. Kaverit tuntuvat olevan sarjahuijaajia. Yrityksen nimi vaan vaihtuu mutta toiminta on yhtä uskomatonta kuin on muiden kirjoitusten perusteella ollut tähänkin asti. Ostin heiltä rata-ajelun Ferrarilla ja tilasin lahjakortin postitse. Ongelmat alkoivat heti siitä: lahjakortti ei tullut silloin kun piti. Soitin perään ja pyysin pistämään vauhtia koska lahjansaajan merkkipäivä lähestyi. Muutaman päivän päästä sain kortin ja viikon päästä toisen täsmälleen samanlaisen (?). No, siihen mennessä kaikki vaikutti vielä ok:lta. Greatdaysin nettisivuilla oli edelleen vuoden 2016 ajopäivät, ja aloimme odottamaan milloin tämän vuodet ajopäivät päivittyisivät. Sitten aloimme kysellä perään. Laitoimme meiliä useamman maaliskuussa ja huhtikuussa, ei vastausta. Huhtikuun lopussa meille lopulta vastattiin että rata-ajopäivä olisi 7.8. ja kalenterit avattaisiin pian. No yllätys yllätys aikaa kului ja nettisivuja ei päivitetty eikä aikaa päässyt varaamaan. Yrityksen puhelimeen ei saatu yhteyttä, sähköpostieihin ei vastattu jne. Lopulta viikkoa ennen suunniteltua ajopäivää meiltä paloi hermo ja uhkasimme kuluttajansuojavalituksella sekä poliisilla jos nyt ei ala tulla vastauksia. Monen soittoyrityksen jälkeen saimme Fredrik Pelinin kiinni, joka väitti ettei työskentele enää yrityksessä. Käskimme ilmoittamaan Walzelille että nyt tarvitaan välittömästi vastauksia, koska meillä oli hotellikin varattuna ja vapaapäivät järjestettynä rata-ajoa varten, mutta emme tienneet toteutuuko se. Loplta Walzel vastasi että ajoja ei järjestetä ja Greatdaysin toiminta loppuu. Vaadimme rahojamme takaisin, mutta kolmeen päivään ei tapahtunut mitään. Laitoimme vielä yhden meilin ja sanoimme että nyt juttu menee poliisille. Siinä vaiheessa Walzel palautti rahat tilillemme. Ja jos nyt käy katsomassa Greatdaysin nettisivua, voisi luulla että toiminta jatkuu koska siellä ei ole firman lopettamisesta mitään tietoa. Älkää ikinä ostako tai varatko näiden kavereiden yrityksiltä mitään! Hieno lahjaidea meni pilalle ja kiukkua ja hammastenkiristystä riitti.

    • 23.1

      Sanni sanoo

      Uskomatonta…. ei voi kuin puistella päätään. Näemmä von Walzel ei enää pidä nimeään näkyvissä nykyisen elämyslahjayrityksensä tiedoissa, liekö syynä että nimellä löytyy netistä sen verran negatiivisia kokemuksia ja hän mielellään toivoisi ettei näitä kokemuksia yhdistetä Greatdaysiin..? No, nyt yhdistyy. Tällaisia lukiessa jää ihan sanattomaksi, mikä ajaa jonkun tällaiseen toimintaan? Millähän nimellä yritys nyt seuraavan kerran starttaa…?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.