Suihkuterkut Tukholmasta

Ehkä spontaanein postaus ikinä, naputtelin tämän alle 7 minuutissa! :D (No ei ihan, Vihreä Lehmä tuli vieläkin spontaanimmalla fiiliksellä – joskus vain tulee näitä ”tää-on-jaettava-heti-vaikkei-olis-oikein-aikaa-postatakaan ^_^)!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tsekkauduttiin hetki sitten sisään Tukholman hotelliin. Kävin suihkussa. Hotellin suihkugeeli, merkkiä Thisworks, oli todella hyvän tuoksuinen ja miellyttävän tuntuinen. Thisworks-shampoo tuoksui sekin tosi hyvältä, itse asiassa ihan samalta kuin suihkugeeli, ja tuntui koostumukseltaan, no…. ihan samalta kuin shampoo.

   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Kyllä, just teistä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reviving Shampoo ja Reviving Shower Gel.

Vai aivan sama pesuneste kahdella eri tekstillä?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Näinhän se oli. Identtiset incit. Ja tässä kohtaa en lähde kuvittelemaan, että aineiden pitoisuudet jotenkin poikkeaisivat toisistaan. ;)

(Ja mistä tämä on keksitty: ”Infused with essential oils to restore silky texture and shine” ?? :D Eivät eteeriset öljyt vaikuta hiusten silkkisyyteen tai kiiltoon sitten millään tavalla! ^_^ Niitä käytetään kosmetiikassa tuoksu- ja säilöntäaineina, tai tuomaan aromaterapeuttista elämystä. Suihkugeelissä samaiset eteeriset öljyt ”energisoivat”. :))

Hotellikosmetiikkahan on useimmiten suhteellisen edullista ja simppeliä. Usein hotellikylppäreistä löytyykin vain yksi Hair & Body -shampooksi nimetty tuote jolla voi hoitaa pesun hiuksista varpaisiin. Thisworks’kin voisi olla asiassa rehellinen ja tarjota tämän pesutuotteensa yhdessä ja samassa pullossa.

Liikuttavaa tämä kosmetiikkamaailma välillä. Vain koska joku hotelli arvioi, että heidän asiakkaansa mahdollisesti kokevat erillisen shampoon ja suihkugeelin parempana varustetasona, sama tuote tilataan eri nimisissä pakkauksissa.

Hymyjä! :)

– – – mutta oli kyllä varsin miellyttävä shampoo/suihkugeeli ;)

 

Kommentit
  1. 1

    miumau sanoo

    saman huomasin niissä pepsodentin valkaisevissa hammastahnoissa (white now tms.), siitähän on tullut se gold-edition. huvikseni vertailin kaupassa incejä ja ihan identtiset :D en usko myöskään että pitoisuudet vois olla niin huomattavasti erilaiset kun kuitenkin samoja on eniten :D hinta sitten vaan nousee melkein eurolla. sama kun niistä oli joku minttu/menthol edition, siinä taisi incilistan viimesimmässä olla pieni ero, luultavasti että sai sen viilentävän maun siihen :D ihanaa asiakkaiden harhaanjohtamista

    • 1.1

      Meow sanoo

      Oli pakko käydä katsomassa Pepsodentin sivuja, ja niiden mukaan White Now Goldissa olisi kolme kertaa enemmän ”blue light-teknologiaa” kuin tavallisessa White Now -hammastahnassa.

      Aiheeseen varsinaisesti liittymättä on pakko nostaa esille uusi miesten hammastahna White Now Men. En ollut uskoa silmiäni ja korviani kun näin mainoksen tv:ssä! Siis mitä…? Miksi miehet tarvitsevat oman hammastahnan? Onko sulla Sanni tähän vastausta? Esimerkiksi kasvovoiteiden kohdalla ymmärrän omat tuotteet miehille, koska kasvovoiteet on vahvasti suunnattu mainosten avulla naisille ja naiset myös niitä pääasiassa käyttävät, joten onhan se nyt epämiehekästä käyttää ”naisten naamarasvoja”. Sen sijaan hammastahnat ovat ainakin ennen olleet yhtä lailla kummallekin sukupuolelle sallittuja. Ovatko valkaisevat hammastahnat jotenkin erityisasemassa, nehän eivät ainoastaan puhdista hampaita vaan myös parantavat hampaiden ulkonäköä, mikä on sitten ilmeisesti turhamaista eli naisten hömpötystä?

      • 1.1.1

        Sanni sanoo

        Miksi miehet tarvitsevat oman hammastahnan? Onko sulla Sanni tähän vastausta?

        Koska silloin saadaan myytyä entistä enemmän hammastahnoja, kun rouvalla ja herralla on omansa ^_^ Kaikki tällaine tuotekehittely on luonnollisestikin vain lisämyyntiä varten. Mitään tieteellistä perustetta miesten omalle hammasstahnalle ei ole.

      • 1.1.2

        Ansukuli sanoo

        Tää white now men-tahna on miehille tarkoitettu siksi, että tutkimusten mukaan miehet tupakoivat ja juovat enemmän alkoholia, mikä taas kuluttaa enemmän hampaita. Siispä hammastahnassa on jotenkin enemmän näitä valkaisevia tekijöitä. Lehdestä luin, hesarista. Musta todella koomista! :D

  2. 3

    Jonttu sanoo

    Vapiskaa Tukholman hotellit: suomalainen kosmetiikkapoliisi suorittaa salaisia iskuja. :)

  3. 5

    Vierailija sanoo

    Olen ollut valkaisevien hammastahnojen suurkuluttaja pian pari vuotta. Tottahan on, että ei tervejärkinen ihminen niitä varmaan päivittäin pitkää aikaa käytä, mutta hammaslääkärien moniääninen kuoro on hiljattain minulle paljastanut, että valkaisevat markettitahnat ovat supertuhoisia hammaskiilteelle. En siis suosittelisi mitään näitä whitenowtaimikäliegold-juttuja kenellekään. Kannattaa keskustella valkaisun mahdollisuudesta suuhygienistin kanssa. Hän auttaa valitsemaan turvallisemmat vaihtoehdot.

  4. 6

    Lorenzo sanoo

    Hammastahnoihin voidaan myös kuluttajaa harhaanjohtavasti lisätä ”suuvesihippuja” ja muitakin ultrapuhistavia rakeita, vaikkei tuoteselostuksessa mikään muutu. Osa aineista vain jätetään rakeisempaan muotoon ja voi´la, tässä meillä on uusi hammastahna.

    Myös valkaisevuudella mainostaminen on mielestäni kyseenalaista, sillä mikään markettitahnahan ei sisällä hampaita valkaisevaa peroksidia, vaan tahnojen ”valkaisevuus” perustuu nimenomaan värjäymienpoistoon. Mutta se mikä ei myy niin sitä ei kannata markkinoille tuoda :)

  5. 7

    Heidi sanoo

    Berliinissä hotellissa sama juttu! Nimet taisivat olla body&hair shampoo ja toinen oli joku light shampoo (en nyt saa päähäni mikä sana siinä shampoon edessä oli, mut muistelen et joku hellävararaiseen tai kevyeen liittyvä).

    En yleensä itse niitä käytä, niin ilman tätä postausta en ois tajunnu koko hommaa mut nyt piti oikein tarkastaa asia ja sama inci se molemmissa oli.

    • 7.1

      Sanni sanoo

      Hehheh :)

      Hotellien asiakkaiden ei pääsääntöisesti ajatella alkavan tutkia suihkukosmetiikan incejä… ^_^

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.