Luumua ja ruskeaa kultaraidoilla – ja Grimas-voittaja

Taas pukkaa kömpelöä ”koristelua”.

Nojoo, siis eihän nämä ole koristelua nähneetkään, mutta näyttää kivalta tälleen taidottoman kynsimaalarinkin tekemänä!

Kynsillä Yves Rocherin syyslookin luumun- ja ruskean sävyisiä kynsilakkoja (näyttävät kauempaa ihan samalta sävyltä), ja kärjissä viirut Dependin kultaisella koristelakalla. YR:n syyslakat peittivät jo yhdellä kerroksella, ihan niinkuin aiemmin esittelemäni Le Rouge -sävykin.

Yves Rocherista puheen ollen, mitäs olette muuten mieltä Rocherin suuresta bloggaajaprojektista? Hehän etsivät syksyllä 50:ä pohjoismaista bloggaajaa arvostelemaan tuotteitaan, ja nyt YR näkyykin sitten todella monessa suomalaisessakin blogissa. Mitä luulette, voikohan tuollainen kamppis johtaa jonkinlaiseen YR-ähkyyn ja yliannostukseen lukijoiden puolelta, vai tuovatko blogikirjoitukset nyt ”positiivista pöhinää” Yves Rocherin ympärille?

Itsehän pidän YR:sta aika lailla, ja toivoisin että he pääsevät pikkuhiljaa 90-luvun postimyynti”leikkaa-ja-liimaa-kupongit”-imagostaan. Mietin vain, että tulikohan tuossa tuotearvostelijoiden värväämisessä pienet överit, ja näinköhän joka kolmannessa blogissa keikkuvat YR-tuotteet aiheuttavat jossain vaiheessa lukijoissa toivotusta päinvastaisen reaktion, eli totaalisen kyllästymisen. :/ Harmi, jos näin käy. Idea hyvä, toteutus ehkä vähän yli-innokas YR:n taholta.

Itse en kuulu noihin valittuihin tuotearvostelijoihin, mutta olen muuten vain ollut Rocherin postituslistalla alkuvuodesta. Olen kirjoitellut blogiin ainoastaan niistä tuotteista, joista olen erityisesti innostunut tai muuten vain kokenut kiinnostavaksi kertoa niistä. Niin teen jatkossakin. Minulla on mm. ollut jo pitkään odottamassa koko Yves Rocherin Ecocert-sertifioitu linja, ja siitä on tulossa arvostelua joskus (toivon mukaan lähi)tulevaisuudessa.

* * * *

Mutta nythän tämä meni ihan rocheiluksi koko postaus…… kun piti julistaa se GRIMAS-voittaja! :)

Arvonta oli blogin historian suosituin yli 800 osallistujallaan, ja näiden joukosta onnenpekaksi arpoutui nimimerkki Jenniemi! Suurensuuret onnittelut!!

Muistutan teitä muita vielä mahdollisuudesta hankkia tuollainen 12 sävyn paletti aprilli.fi-nettikaupasta erikoishintaan. (Minä en saa siitä mitään provikkaa, ei huolta! ^_^) Voitte tilata suoraan itse kokoamani Karkkipäivä Special -paletin, tai halutessanne vaihtaa värejä itsellenne mieluisempiin – samaan hintaan. Ei paha tarjous.

Kommentit
  1. 1

    Puutarhatontun hoito sanoo

    Upeat kynnet. Mä voisin itsekin kokeilla tehdä tuollaisia viiruja koristeiksi.

  2. 2

    Meri sanoo

    Oletko koskaan laskunut,kuinka paljon noin suurinpiirtein sinulla menee aikaa kynsiin ja ihonhoitoon viikossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyin. Eikös olisi kiva tutkimuskohde?

    Itse olen kahden lapsen äiti, käyn töissä ja opiskelen. Ymmärrettävästi kynteni ovat kamalan näköiset… Parin vuoden päästä säihkytään sitten taas, nyt ovat minuutit kortilla. Vapaa-aikana luen mieluummin sun blogia kuin maalaan kynsiä:)

    • 2.1

      Sanni sanoo

      Oletko koskaan laskunut,kuinka paljon noin suurinpiirtein sinulla menee aikaa kynsiin ja ihonhoitoon viikossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyin. Eikös olisi kiva tutkimuskohde?

      En ole koskaan laskenut, mutta veikkaan, että ei loppujen lopuksi ihan hirveän paljon aikaa (ainakaan niin paljon kuin lukijat oletettavasti odottaisivat :)). Kynsiin mulla ei ainakaan mene edes paria tuntia viikossa, en useinkaan jaksa vaihtaa lakkaa kuin kerran 7-10 päivässä.

      Mutta hei, tämähän on itse asiassa mielenkiintoinen tutkimuksen kohde, kuten kirjoitit! Alanpa laskemaan. :D

  3. 3

    Dorka sanoo

    Kuule, voitko auttaa mua vähän?

    Mulla on tällainen pikkuinen INCI

    Water, Burdock Extract, Ivy Extract, Fenugreek Extract, Panthenyl Hydroxypropyl Polysorbate 20, Wheat Protein, Polyquaternum 11, Panthenol, Rice Protein, Steardimonium Chloride, Glycerin, Lavender Oil, Green Tea Extract, Lime Oil, Potassium Sorbate, Citric Acid.

    Tämän pitäisi olla muotovaahto. Oonko mä jotenki tosi tyhmä ku löydän tosta vaan hiuksia hoitavia aineita?

    • 3.1

      Sanni sanoo

      En löydä minäkään mitään muotoilevia tai kiinnittäviä ainesosia. Erikoista. Hoitoaineen inciltähän tuo näyttää. Muuten, onko ko. tuote ponnekaasupullossa (niinkuin muotovaahdot taitavat aina olla)? Siellähän pitäisi myös olla propaania ja/tai butaania. Voiko tuo oikeasti olla muotovaahdon inci?

  4. 4

    sanoo

    Todella kivasti tehdyt nuo kynnet. Ihana idea koristella noin. Täytyykin joskus itsekin kokeilla, jos hermo kestää :D

  5. 5

    sanoo

    Mä en koskaan pidä minkäänlaisesta ylimainostamisesta ja mielestäni YR on menossa tähän suuntaan ja pahasti. Ne uudet punaiset huulipuna ja kynsilakka, jotka sinäkin esittelit, olivat kauniita ja herättivät kyllä mielenkiintoni, mutta luettuna noin viidennestä blogista alkoi jo tympimään ja jätin tilaamatta kokonaan.

    Mulla tosiaan siis on sama ”ongelma” monen muuunkin hypetetyt tai ylimainostetun tuotteen kanssa. Vielä kun sattuu lukemaan suurinta osaa suomalaisista kosmetiikkablogeista, se mainostus alkaa tosiaan tulla korvista ulos sitten.

  6. 6

    Nina sanoo

    Toivon, ettei tule ähkyä. Niillä on kuitenkin oikein kivojakin tuotteita. Ovat toivon mukaan ymmärtäneet lähetellä bloggareille laidasta laitaan tuotteitaan.

    ja mä tykkäsin sun kynsistä.

  7. 8

    Neiti E sanoo

    Minulla on tullut jo ähky YR:stä. Jokaisessa blogissa ne samat kirkkaan punaiset kynsilakat ja huulipunat. Tuotteiden esittely tapahtuu lähes poikkeuksetta kritiikittömän ihku-hehkutuksen saattelemana. Useimmat hieman päälle parikymppiset muodista kiinnostuneet bloggaajat eivät ole mielestäni mikään paras tapa lanseerata tuotteita. Ymmärrän kosmetiikkauotteiden esittelemisen kosmetiikkablogien kautta, koska silloin niistä kirjoitetut esittelyt ja arviot ovat paljon asintuntevampia. Sehän olisi sama, kuin kosmetiikkabloggaaja laitettaisiin istumaan eturiviin muotinäytökseen ja pyydettäisiin kertomaan seuraavan kauden muodista. Siinä saattaisi jäädä pohtimatta edellisen kauden malliston vaikutus, vaatteiden leikkaukset, mallisto suhteessa muihin merkkeihin, jne. Suomen kokoisessa maassa 50 bloggaajaa on ihan överi otos, mutta toivottavasti se ei vaikuta negatiivisesti YR:n maineeseen. Heiltä kun löytyy muutamat ihan huipputuotteet kohtuullisella summalla. Nyt vaan ehkä tehtiin pieni virhearvio…

    (Joo, luen ihan liikaa blogeja, koska työssäni minulla on toisinaan ihan liikaa luppoaikaa ja jotenkin se pitää saada kulutettua…)

  8. 9

    Claire sanoo

    Mä oon ihan innoissani YR:n uudesta tulemisesta. Mulle YR on tosiaan jo pitkään ollut se meikkisarja, jota käytettiin ala-asteella – ei olis esim. vuosi sitten tullut mieleenkään astua heidän putiikkiinsa sisälle. No, nyt on nettitilausta mennyt ja oon jo viikon verran odotellut että ehdin liikkeessä pyörähtämään- eli puri, ainakin minuun.

  9. 10

    Mari sanoo

    Sattuipa sopivasti, sillä juuri eilen illalla pistin YR-tilauksen menemään. Mulle tulee YR:ista mieleen 90-luku ja lapsuus, kun äidille tuli YR:in asiakaskirjeitä ja sitten minä ja siskoni saimme liimailla niitä lappuja :) En ollut muistanut koko YR:ia ennen kuin YR alkoi näkyä monessa blogissa.

    Neiti E kirjoitti: ”Minulla on tullut jo ähky YR:stä. Jokaisessa blogissa ne samat kirkkaan punaiset kynsilakat ja huulipunat. Tuotteiden esittely tapahtuu lähes poikkeuksetta kritiikittömän ihku-hehkutuksen saattelemana.”

    Olen pitkälti samaa mieltä, tosin mulle ei ole vielä tullut ähkyä. Itsekin olen törmännyt noihin samoihin tuotteisiin monessa blogissa. Saisivat lähettää eri tuotteita eri bloggaajille. Ja bloggaajat tuntuvat lähinnä hehkuttavan tuotteita, kukapa sitä nyt ruokkivaa kättä purisi. Kyllähän YR tällä tavalla saa tuotteilleen ja firmalleen positiivista näkyvyyttä, mutta kuka jaksaa kovin pitkään lukea pelkkää hehkutusta. Ainakin minusta on mukava lukea blogeja, joiden kirjoittajalla tuntuu olevan syvempää tietoa aiheesta ja kritiikkiäkin annetaan, silloin kun se on aiheellista (hyvänä esimerkkinä tämä Karkkipäivä-blogi).

    Kyllähän tämä blogikampanja on varmasti ollut todella hyödyllinen YR:ille, mutta riskinä on ettei blogien lukijoille jää firmasta muuta mieleen kuin pari tuotetta, jotka näkyvät joka toisessa blogissa. Ja jos YR-hehkutus jatkuu pitkään, niin vaarana saattaa olla, että ihmisten mielenkiinto menee liiallisen näkyvyyden takia. Mutta ehkä ”kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta”?

    • 10.1

      Sanni sanoo

      En ollut muistanut koko YR:ia ennen kuin YR alkoi näkyä monessa blogissa.

      Oho! Mahtavaa. :) Siis mahtavan hassua, että joku on onnistunut unohtamaan merkin, mun mielestä Yves Rocher on aina ollut ”kaikkialla”. ^_^ Mutta se johtuukin varmaan siitä, että itse käytännössä kasvoin käyttäen niitä tuotteita.

      Ja bloggaajat tuntuvat lähinnä hehkuttavan tuotteita, kukapa sitä nyt ruokkivaa kättä purisi.

      Itse asiassa Rocherilta toivottiin rehellisiä, jopa niitä negatiivisiakin kommentteja bloggaajavärväyksen yhteydessä. He sanovat haluavansa kuulla, mitä ihmiset _oikeasti_ ovat mieltä tuotteista, oli se sitten risuja tai ruusuja.

      Mä en tosiaan yhtään tiedä, että lähettääkö YR kaikille bloggaajille samat tuotteet. Nyt ensimmäisessä tuoteaallossa on ilmeisesti vahvasti vaikuttanut siltä, mutta voihan olla että he (etenkin saadun palautteen valossa) myöhemmin muuttavat käytäntöä. Olisi tietysti niin firman kuin lukijoidenkin edun mukaista että bloggaajat esittelisivät eri tuotteita.

  10. 11

    sanoo

    Mun mielestä oli YR:lta hyvä idea lähteä markkinoimaan blogeissa, mutta homma mokattiin täysin sillä, että kaikille lähetetään samat tuotteet. Ei kukaan jaksa lukea kymmenettä postausta siitä saman sävyisestä huulipunasta tai kynsilakasta. Paljon fiksumpaa olisi yksilöidä bloggaajia ja lähettää jokaiselle vähän erilainen setti.

  11. 12

    Panda sanoo

    Itse olen niin mälsä tyyppi, etten pidä YR:stä itse ollenkaan. Omat meikkikokeilut alkoivat kyseisen merkin kautta (n. -97) ja tämä varmasti vaikuttaa asiaan, koska omassa mielessä YR:stä tulee edelleen mieleen ennen kaikkea ne kuvastot ja loputon kasa kaikkia tarjouslippulappuja, joita piti liimailla tilauskaavakkeeseen. Puhumattakaan niiden naurettavista hinnoista, jotka olivat ihan Hairstoren tasoista huijausta, koska ei niitä kukaan ikinä normaalihinnoilla ostanut, vaan aina sai hyödynnettyä joko puoleen hintaan tai kaksi yhden hinnalla -lippulappusia. Ja koska maailma on melko lailla täynnä eri kosmetiikkamerkkejä, en ole kokenut tarvetta antaa vanhalle tutulle uutta mahdollisuutta varsinkin siis, kun oma mielikuvani heistä on niin huono (ja todellakin myönnän tässä yteydessä, että tuotemerkkien mielikuvilla ON minulle väliä ostopäätöksiä tehdessä).

    En tiennyt, että YR on jopa 50 suomalaista blogaaja värvännyt, mutta todellakin on tullut huomattua heidän tuotteet tässä hiljattain rasittavan usein. Ja kaverit ovat myös saaneet kuulla minulta vähän marmatusta asiasta. Omalla kohdalla tulikin huomattua nyt hassu reaktio, että sen myötä olen itse asiassa kyllästynyt moneen blogaajaan ja unsubscribe -nappi on laulanut google readerissa! Ohhoh, mielikuvien voimat jne… Eli mielikuvani YR:stä on niin huono, ettei blogaajat ole sitä pystyneet muuttamaan ja he ovatkin saaneet mainostuksen myötä ”tartunnan” YR:n huonosta mielukuvasta :D Mutta sinä voit olla huoleti, koska tässä n. alusta asti blogiasi lukeneena tiedän, että jostain kumman syystä pidit tästä merkistä ennen tätä uusinta kampanjointia ja sen puolesta saat anteeksi tuotteiden esittelyn ;) Plus täältä ei ole saanut lukea YR punainen huulipuna -hehkutuksia, kuin he olisivat moiset keksineet, eikä muilla merkeillä moisia (ehkä/luultavasti jopa parempia) olisi.

    Kylläpä sait minyt pohtimaan tätä asiaa, kiitos siitä :D Muuten tähän loppuun vielä kehut ja kiitokset näistä kosmetiikkaa/kauneudenhoitoa käsittelevistä pohdiskelevista teksteistäsi! Ne ovat mielestäni blogisi parasta antia :)

    • 12.1

      Sanni sanoo

      Mutta sinä voit olla huoleti, koska tässä n. alusta asti blogiasi lukeneena tiedän, että jostain kumman syystä pidit tästä merkistä ennen tätä uusinta kampanjointia ja sen puolesta saat anteeksi tuotteiden esittelyn ;)

      No kiitos kiitos :D Tosiaankin ihan vilpittömästi joudun sanomaan, että olen aina Rocherista tykännyt – ja nimenomaan siis tuotteista, en imagosta.

      Plus täältä ei ole saanut lukea YR punainen huulipuna -hehkutuksia,

      ”Ikävä kyllä” olihan täälläkin Le Rouge -postaus elokuussa…! ^_^ Silloin niitä ei vielä oltu kai lähetelty kovin monelle muulle (eivät olleet vielä edes ilmestyneet), joten omat lukijani eivät onneksi voineet vielä silloin kokea huulipunasta ähkyä. :) Koska se puna (anteeksi, älä nyt vaan lopeta blogin tilaamista ^_^) on hyvä. :P

  12. 13

    sanoo

    Minä ainakin odotan innolla arvioitasi noista sertifioiduista luonnonkosmetiikka-tuotteista! Yritin etsiä niitä YR:n sivuilta siten, että saisi kaikki kerralla näkyviin, mutten onnistunut.
    Blogeissa on muutenkin usein samoja tuotteita tai samaa merkkiä samaan aikaan hypetettynä, esim. Naked-paletti tai Wet ’n Wild, mun mielestä Yves Rocheria ei ole ollut sen enempää esillä kuin noita muitakaan. Sitä paitsi on ihan mielenkiintoista lukea erilaisia käyttökokemuksia :). Ja vaikka nähdä meikkejä eri tyyleillä käytettynä, erilaisilla ihoilla/silmillä jne.

    • 13.1

      Sanni sanoo

      Tässä on melkein kaikki Ecocert-linjan tuotteet:
      http://www.yves-rocher.fi/control/category/~category_id=B1325

      Vartalotuotteet puuttuvat. En tiedä miksei YR laita kategorioita tuotemerkeittäin. Mä en itse asiassa onnistu edes löytämään esim. Culture Bio -linjan ihanaa vartaloemulsiota tuolta…. kyllä ovat tehneet asian vaikeaksi. Voisin melkein kysyä YR:n PR-henkilöltä tuosta, ei palvele hyvin potentiaalista asiakasta tuo nettikaupan rakenne.

      • 13.1.1

        Sanni sanoo

        Sain nyt Yves Rocherin Liisa Sippolalta vastauksen:

        ”Sain verkkotiimiltämme tiedon, että sivujemme rakenne uudistetaan ensi vuoden alussa, ja tällöin esim. ihonhoito-kategorian alta pääsee suoraan luomusertifioituihin tuotteisiin. Toivomme tämän helpottavan tuotteiden hakua jatkossa”.

        Hyvä juttu!

  13. 14

    sanoo

    Mullekin ehti tulla jo pieni ”noooo, it’s YR again!”-fiilis kun niitä punia ja lakkoja vilahteli joka blogissa (myös ei-kosmetiikkablogeissa). Olisivat nyt edes lähettäneet ihmisille eri sävyisiä tuotteita tai jopa ihan kokonaan eri tuotteita. Olisi varmaan ollut kannattavampaa sekä heille että lukijoille ja potentiaaliselle ostajakunnalle, kun kerralla olisi saanut kattavan leikkauksen koko tuoteryhmästä.

  14. 15

    candycane sanoo

    Onnea voittajalle! Ja kynnet on hienot, mutta miten mä en ole ikinä nähnyt Dependin koristelulakkoja? :O

    • 15.1

      Sanni sanoo

      Koristelakat on olleet valikoimassa muistaakseni kesästä lähtien. Ne ei ole normilakkojen kanssa samassa telineessä, siksi ne on itse asiassa helppo missata.

  15. 16

    Poppy sanoo

    Toivottavasti et ota tätä mitenkään pahalla, mutta nyt on pakko mainita pienestä jutusta, joka on häirinnyt mua jo pidemmän aikaa. Totta kai ei ole yhdyssana.

    Mainitsen tästä lähinnä vaan siksi, koska sun blogissa on muuten todella selkeää ja ”korrektia” kieltä. Tosi pieni juttuhan toi on, mutta ajatelin, että haluaisit ehkä tietää.

    • 16.1

      Sanni sanoo

      Kiitos, en todellakaan ota pahalla! :) Olen itsekin pieni kielipoliisi. Kuitenkin jostain syystä tietoisesti kirjoitan jotkut asiat/sanat aina kieliopillisesti väärin, esim. haluan itsepintaisesti kirjoittaa 20m ja 35€ yhteen, vaikka niiden väliin kuuluisi välilyönti. Tuo ’tottakai’ on yksi sellainen sana, tiedän että se kirjoitetaan erikseen mutta olen niin tottunut kirjoittamaan sen yhteen että en jaksa enää korjata tätä tapaa.

  16. 17

    sanoo

    Oho itse en ole tainnut törmätä missään näihin YR-arvioihin, tosin taitaa johtua siitä etten lue juuri muita kosmetiikkablogeja kuin tätä. Ylipäätään toivoisin mainostajilta hieman tarkempaa pelisilmää näiden ”tuotenäytteiden” jakelemisen kanssa. Itse ainakin mainostajana valkkaisin kohteeni todella tarkkaan, eli niin että tuote sopii blogiin. Toki se vaatii vähän enemmän vaivaa ja taustatyötä mutta lopputulos olisi myös taatusti parempi sikäli, ettei mainonta tunnu täysin päälleliimatulta ja samalla vähän ärsyttävältä. Esim. tässä YR-keississä tulee mieleen, että olisivat esim valinneet bloggaajille erilaisia tuotteita ja sävyjä sen mukaan mitä kukin bloggaaja yleensä käyttää jne. Kohdennettu mainonta kuitenkin tutkitustikin toimii paremmin kuin sinne tänne roiskiminen :)

  17. 18

    millis sanoo

    henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että noita YR:n tuotearvostelijoita on bloggaajissa kyllä liian paljon – alkaa tulemaan korvista jo ainakin noiden punaisten huulipunien testailu ainakin kymmenen lukemani blogin puolella.. toisaalta ymmärrän, että arvostelijoita halutaan paljon ja tätä kautta näkyvyyttä brändille mutta liika on aina liikaa :)

  18. 21

    Anniina sanoo

    En ees tajunnu alkuun että kynsissä mitää koristelua olisi ollutkaan, kunnes yhtäkkiä huomasin vaaleat viirut, kai ne näytti siihen asti heijastumilta :D

  19. 22

    sanoo

    Minä olen yksi niistä 50 bloggaajasta, jotka rekrytoitiin YR:n tuotteita arvostelemaan. Olen arvostellut huulipunat ja lakaet sekä odotan jo innolla seuraavia tuotteita. Kukaan ei pakota testaamaan kaikkia YR:n tuotteita, enkä itsekään aio testata sellaisia, mistä en ole lainkaan kiinnostunut. Omasta mielestäni se on jotenkin moraalitonta, ottaa vastaan jotain vain siksi kun se on ilmaista.

    Hieman joidenkin lukijoiden kommenteissa ”särähti korvaan” se, että olisi parempi, jos kosmetiikasta puhuisivat mieluummin vain ne, jotka jotain tuotealasta tietävät. Samalla kun YR hakee uusia ja enemmän asiakkaita blogimainonnan (on sitten överiksi mennyt tai ei)avulla, tästä projektista voi olla jotain hyötyä myös meille pienen lukijakunnan omaaville bloggaajalle. Meillä on tilaisuus saada uusia postausaiheita, päästä kokeilemaan itse kosmetiikkaa joita emme välttämättä ostaisi, oppia siitä kosmetiikasta jos vaikka haluaisimmekin joskus olla niitä ”suosittuja ammattilaisia” joiden blogeja mieluiten luetaan, saada uusia lukijoita jne. Meillä ei ole mitään mainostusta edesauttavaa yhteisöä takanamme, vaan ollaan pienen pieniä ihmisiä, jotka lukevat pieniä blogeja sekä toivovat, että joku muukin lukisi niitä juttuja.

    Olen kyllä ihan samaa mieltä siinä, että YR onnistuisi kampanjassaan paremmin, jos lähettäisi bloggaajille eri settejä. Tuntuuhan se vähän höhlältä, jos kaikki 20 suomalaista bloggaajaa kertovat siitä samasta kirkkaan punaisesta huulipunasta. Oman bloggauskiinnostuksen lisäksi meillä kaikilla on varmaan kuitenkin toiveissa saada blogilleen lukijoita. Tämä on siis yhtä lailla kannattavaa meille kuin YR:llekin. Eikä niitä tuotesrvostelupostauksia sitten kuitenkaan ole kuin kerran pari kuukaudessa, riippuen siitä arvosteleeko kaikki tuotteet yhdessä postauksessa vai useammassa erässä. Ei mahda olla kyllä kummonenkaan blogi, jos lukemisen ja seuraamisen voi lopettaa siksi kun siellä arvostellaan satunnaisesti niitä samoja juttuja kuin muissakin blogeissa. Onko se alun alkaenkaan ollut hyvä blogi?

    Tässä hieman YR:n tuotearvostelijan mietteitä. Kaikkien ei tarvitse tykätä tästä YR:n mainoskikkailusta, pikkusten ihmisten pikkusista blogeista eikä kenenkään ole pakko lukea höpsön amatöörin arvostelua huulipunasta. :) Oon kuitenkin ilonen, että sain tämän mahdollisuuden, sillä on kiva kokeilla uusia asioita ja tuottaa lukijakunnalleen kivoja ja vaihtelevia juttuja.

    Tämän kirjoitin ihan hyvällä mielellä, hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa. Toivottavasti ei kukaan ota tästä itteensä tai kuvittele mun täällä nillittävän asiasta. Hauskaa loppusyksyä Sanni sulle ja ihan kaikenlaisten mielipiteiden haltijoille. <3

    • 22.1

      Sanni sanoo

      Hieman joidenkin lukijoiden kommenteissa “särähti korvaan” se, että olisi parempi, jos kosmetiikasta puhuisivat mieluummin vain ne, jotka jotain tuotealasta tietävät.

      Mä olen tuosta samaa mieltä sun kanssa, siis mun mielestä kosmetiikka-arvostelujen ei tarvitse rajoittua nimenomaan kosmeblogeihin. Kyllähän muoti/ruoka/käsityöbloggaajatkin käyttää kuitenkin kosmetiikkaa! ^_^ Mun mielestä kenenkään ei tarvitse olla alan asiantuntija saadakseen kirjoittaa jostain tuotteista. Yhtä aitohan se mielipide on, vaikka ei tietäisikään mitään jonkun suihkugeelin sisältämistä raaka-aineista jne.

      Kaikkien ei tarvitse tykätä tästä YR:n mainoskikkailusta, pikkusten ihmisten pikkusista blogeista eikä kenenkään ole pakko lukea höpsön amatöörin arvostelua huulipunasta. :)

      En usko että ketään (vähiten itseäni) se haittaa, että YR on rekrytoinut myös pienempiä blogeja. Päinvastoin! Sehän on tosi hyvä. Tosiaan ainoa kritiikkiä aiheuttava asia ainakin omalla kohdallani on rekrytoitujen bloggaajien lukumäärä, ei suinkaan valittujen blogien laatu tai tunnettuus.

      Ja olenhan itsekin aloittanut pienenä blogina, ja iloinnut kun sain tuotteita testattavaksi 300:n päivälukijan ”statuksella”! ^_^

      • 22.1.1

        sanoo

        Tosi kiva kuulla, ettei blogin lukijamäärä ole päässyt kihahtamaan hattuun. <3 Vastauksestasi voi päätellä, että "äänensävysi" YR:n värväyskampanjasta on neutraali ja pohdinta tapahtuu hyvässä hengessä. Näinhän sen pitää ollakin, pienempi joutuu hieman enempi ponnistamaan. Kiitos asiallisesta asenteestasi, jatkossa seuraan varmasti blogiasi.

  20. 23

    Hottentotti sanoo

    Kivat kynnet =) Kynsien innoittamana tilasin YR:n nettikaupasta pari lakkaa ym. juttuja. Mullekin on jääny ko. firmasta hieman negatiivinen kuva, juurikin siitä et teinivuosina sieltä tuli jos jonkinmoista lippua ja lappua postissa. Päätin siis antaa nyt uuden mahdollisuuden ;)

    Oisko sun mahdollista tehdä pientä postausta tai kertoa muuten lyhyesti mitkä YR:n tuotteet olet kokenut hyviksi?

    Blogisi on kiva ja oon saanu siitä monta hyvää vinkkiä. Mukavaa syksyn jatkoa :)

    • 23.1

      Sanni sanoo

      Mä olen tykännyt erityisesti suihku- ja vartalotuotteista, ja muista ryhmistä löytyy sitten yksittäisiä suosikkeja. Esim. Pure Calmille (liekö nyt nimeltään pelkkä Calmille?) -yövoide oli pitkään suursuosikkini, olen käyttänyt sitä monta purkkia. Lemppareita löytyy myös luomiväreistä ja poskipunista, tosin ne sävyt taitaa jo olla lopetettu. YR:llä etenkin meikkivalikoima uudistuu niin usein ettei samoja tuotteita juuri enää löydä parin vuoden kuluttua. Monoi-öljy on myös yksi suosikki, siitä löytyy oma postauskin: http://karkkipaiva.indiedays.com/2010/07/02/kesan-rakkaustuote-monoi-de-tahiti/

      Les Plaisirs Nature -sarja on kokonaisuudessaan tosi hyvä, sieltä mulla on tällä hetkellä käytössä tosi hyvä kuorinta joka juuri voitti mun vartalokuorintavertailun.

      Mä olen myös (ihme kyllä!) tykännyt monista Rocherin tuoksuistakin, vaikka myönnän että ne tuoksuvat kyllä nenääni vähän halvoilta.

    • 25.1

      Sanni sanoo

      Kohdalla 1.24 ei ollut mitään meikkiä, mutta 1.28 alkaen Beyoncella on tummanharmaa (tai musta) + violettia alaluomella -meikki. Tarkoitatko sitä? On kyllä kivannäköinen, voisin joskus vaikka kokeillakin. :)

  21. 26

    sanoo

    Onnittelut Grimas-voittajalle!

    Olen samoilla linjoilla kuin suurin osa kommentoijista tuntuu olevan tuossa YR-asiassa eli idea ei sinänsä huono mutta toteutus tökkii. Myös minua kyllästyttää lukea samoista tuotteista (tai lähinnä kai samoista sävyistä). Minusta YR:ää palvelisi paremmin jos tuotearvostelijat saisivat itse valita sellaiset tuotteet jotka heitä itseään oikeasti kiinnostavat tai jotka kokevat itselle muuten sopiviksi vaikka olisivatkin samoista tuotekategorioista.

    Ne arvostelut joihin olen törmännyt ovat mielestäni olleet ihan asiallisia ja mahdollinen hehkutus on kuulostanut ihan aidolta, ei miltään nuoleskelulta. Enkä ole ollenkaan samaa mieltä sen suhteen, että tuotearvostelijan pitäisi olla jotenkin ”ammattilainen”.

    Itse kirjoitan kosmetiikka-aiheista blogia enkä todellakaan ole ammattilainen vaan harrastelija. Totta kai aihe minua kiinnostaa ja sen takia siitä haluaa ottaa selvää ja oppia jne. eli asiaan tulee perehdyttyä esm. käsityöbloggaajaa perusteellisemmin (ehkä, voihan se käsityöbloggaajakin toki perehtyä yhtä perusteellisesti!). Minusta kaikenlaisia mielipiteitä tarvitaan ja ”tavallinen tallaaja” – kuten minä – saa kyllä paremman ja laajemman käsityksen tuotteista, kun arvostelijoissa on porukkaa laidasta laitaan. IMHO.

  22. 28

    Ruu sanoo

    yleensä nämä kamppanjat ampuu itseään jalkaan sillä että valitaan liian monta bloggaajaa joista liki kaikki saa melkein samat tavarat samoissa sävyissä, minä en ainakaan jaksa niitä lukea, näin kävi jo ainakin biotzellin ja paulas choicen kanssa, ja voi olla että tälläisenä jääräpäänä jää hyvätkin tuotteet kokeilematta, mutta tuo markkinointitapa saa ainakin minut kääntymään kokonaan muiden tuotteiden puoleen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.