Lumenen meikkiuudistus: Chic & Lux

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5532

Viime syksynä startanneen brändiuudistuksensa mukaisesti Lumene uusii myös meikkikokoelmansa.

Valikoima tulee uudistumaan kauttaaltaan mutta asteittain, esimerkiksi meikkivoiteet ovat tällä hetkellä vielä vanhasta kokoelmasta tuttuja.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5472

Olin viime keskiviikkona Lumenen uusien meikkien lanseeraustilaisuudessa. Yhdellä sanalla summattuna ainakin kokoelman valkoiseen ja hopeaan rakentuva, huomattavasti aiempaa hienostuneempi visuaalinen ilme on wow.

Luomivärifriikille myös uudet viiden sävyn luomiväripaletit ovat erittäin wow, koostumukset ovat mielestäni kokeneet totaaliuudistuksen ja pidän myös aiempaa monipuolisemmista, kiinnostavista sävykokonaisuuksista. Mattaisten koostumusten ystäville uudistus ei liene mieleinen; palettien koostumukset ovat helmiäisvoittoisia mattaisten sävyjen jäädessä selvään vähemmistöön. Osa hohtavista sävyistä on hohtavuudeltaan jopa metallisia ja reilusti kimaltavia.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5435

Visuaalisen ilmeen wow!-vaikutelman ja muutaman testatun uutuustuotteen vakuuttavan laadun ohella mieleen jäi vahvimpana uusien sarjojen nimisekamelska.

Kuulun niihin kuluttajiin (ja ammattilaisiin) joiden mielestä asiat täytyy tarjota kuluttajalle mahdollisimman helposti ja loogisesti omaksuttavassa muodossa, ärryn monimutkaistamisesta ja nimikoristeilla pelleilyyn (tyyliin: Cleansing Cream -> ”Ultra-Moisturising and Soothing Antioxidant Anti-Age Foaming Cleansing Creme”). Lumenella nyt ei ihan olla menty tällaiseen, älkää pelästykö, mutta meikkikokoelma on mielestäni jaettu vähän turhan monen nimekkeen alle. Kuulostaa hyvälle ja näyttää tyylikkäälle paperilla mutta ei toimi käytännössä, kuluttaja menee vain sekaisin moisesta. Minäkin menin jo.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5427

Lumene-meikit on nyt jaettu kahteen linjaan; ylellisempään (ja kalliimpaan) Nordic Lux –sarjaan ja päivittäisvärikosmetiikasta koostuvaan edullisempaan Nordic Chic –sarjaan. Nordic Lux puolestaan jakaantuu vielä kolmeen sarjaan; Nordic Noir –silmämeikkeihin, Nordic Nude –kasvomeikkeihin ja Nordic Seduction –huulimeikkeihin.

Nordic Chic vastaa tyylillisesti Lumenen vanhaa meikkikokoelmaa Luxin ollessa uusi premium-sarja.

Lumene-asiakas voi nyt ostaa huulipunan Chic- tai Seduction –sarjasta, ja maksaa siitä joko 10,90€ tai 21,90€ (Nordic Seduction matta-huulipuna). Mielenkiintoisesti, Lumenen uuden jaon mukaan huulikiilto kuuluu nyt kalliimmalle Lux-puolelle ja huuliöljy edullisempaan Chic-perheeseen. Muistaakseni Lumenen huulikiillot ovat olleet ennen jotain 10-11 euron hintaluokkaa, nyt ne maksavat 17,50€. Huulikiilto on jotenkin niin perustuote että olisin odottanut sen kuuluvan Chicin puolelle.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5465

Lumene-lähettiläs Mariela Sarkima demonstroi päivämeikin muutosta iltalookkiin Nordic Noir smoky-paletilla.

Meikkivoiteiden sijoittuminen uudessa sarjajaossa jäi vähän epäselväksi. Lehdistötiedotteessa meikkivoiteet mainitaan vain Luxin (Nordic Nude –alasarja) yhteydessä, mutta odottaisin, että meikkivoiteen kaltainen perusmeikkituote löytyisi myös edullisemman päivittäiskosmetiikkasarjan puolelta. Hintapolitiikka varmaan viimeistään kertoo, millä puolella meikkivoiteet seisovat.

En myöskään päässyt ihan selvyyteen säilytetäänkö valikoimassa joitain suurimmista kestohittituotteista kuten CC-meikkivoide, se selviää lähitulevaisuudessa.

Edit. Sain meikkivoideasiaan tänään lisävalaistusta. Lumenen Iina Väre kertoo viestissään: ”Lumene-meikkivoiteet Blur, Glow ja CC ovat käyneet läpi jo kevyen uudistuksen viime marraskuussa, jonka myötä tuotteet saivat huomattavasti lisää sävyjä valikoimaan. Samalla pakkauksia uudistettiin brändimme mukaisiksi. Meikkivoiteemme ovat laadukkaita ja pidettyjä, minkä vuoksi säilytämme nämä toistaiseksi valikoimassamme. Tämä siis helpotuksena kaikille CC-faneille!”

Lisäksi Väre kertoi, että meikkivoiteet ja Invisible Illumination eivät kuulu Lux-sarjaan.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5453

Meikkivoiteiden ollessa edelleen ”vanhoja tuttuja”, viime viikon lanseeraustilaisuus keskittyi esittelemään varsinaisia uutuuksia kuten luomivärejä, poskipunia, huulipunia ja rajauskyniä.

Maskarapuolella huomattavin uusi perheenjäsen on Nordic Secret Volume Lash Primer, ripsarin pohjustaja.

Lumene_meikkilanseeraus_meikkaus_ennen_jalkeen

Pääsimme kokeilemaan uutuuksia paikalla olleille malleille, ja ehdin testaamaan tuon maskara-primerinkin (sekä uuden Nordic Noir Deep Impact –maskaran). Tykkäsin! No, mallillani oli kyllä upeat ripset jo omasta takaa mutta ainakin sen saattoi todeta, että primer ei jättänyt huomattavan valkoista pohjaa joka jää helposti näkyviin, niinkuin jotkut ripsi-primerit.

 

Muista illan aikana hiplaamistani uutuustuotteista voisin mainita Nordic Noir Intense –rajauskynän, Nordic Nude -poskipunan ja jo aiemmin ihastelemani Nordic Noir-luomiväripaletit. Nämä siis kaikki  ylellisemmältä Lux-puolelta.

Intense-rajauskynä on toivottu lisä Lumenen meikkivalikoimaan, nyt mukana on viimein silikoniteknologiaan pohjautuva liukuva, todella helposti levittyvä rajauskynälaatu. Blogini kommenteissa käytiin juuri keskustelua Lumenen rajauskynien laadusta joka ei ole ollut kaikille mieleen, Lumenen kynäthän ovat olleet sitä perinteistä, vähän kovempaa ”puukynälaatua”. Uudet Nordic Noir –kynät ovat ns. automaattikyniä eli niitä ei tarvitse terottaa, rajauspäätä ruuvataan lisää kynän pohjasta. Kynillä on hintaa 12,90€ (Chic-puolelta löytyvä puinen peruskynä maksaa 8,90€).

Lumene_meikkilanseeraus_NordicNude_Blush

Kuva: Sanni Riihimäki

Valoaheijastava, kuultava Nordic Nude –poskipuna näyttää upealle, ja upea on hintakin. Tämä on uudesta kokoelmasta se tuote, jonka hintaa oikeasti hätkähdin – hehkuposkipunasta saa maksaa 24,90 euroa..! Lumenen ”normiposkipuna” Chic-sarjassa maksaa 13,90€.

En sano että 25 euroa on mikään tajuttoman kallis hinta kun liikutaan selektiivisellä puolella, johon Lumene nyt uudistuksellaan tähtää, mutta maksaako suomalainen Lumene-poskipunasta näin paljon? Jään mielenkiinnolla odottamaan millaisen vastaanoton nämä saavat.

Kokeilin sävyistä vain yhtä, kaikkein vaaleinta, enkä sen perusteella pidä Nude-poskipunan laatua sellaisena jolla voisi perustella yli 10 euron hintaeron perusposkipunaan. Kaunishan tämä on, mutta laadukkaalta meikkituotteelta odottaa myös toimivaa koostumusta. En ollut lanseeraustilanteessa ainoa joka koki Nordic Nude –punan pinnan turhan kovana ja tiiviinä, pigmenttiä oli todella vaikea saada tarttumaan siveltimeen joka vain neuvottomana pyyhki punan pintaa. Minun olisi tehnyt mieli rapsuttaa pinta rikki saadakseni väriä irti. Yksi tilaisuuteen osallistunut oli keksinyt käyttää Nordin Nude -punaan meikkivoidesivellintä jonka jäntevämmät harjakset saivat paremman otteen punan pinnasta. Vinkkinä teillekin, jos hankitte Nordic Nude –poskipunan.

 

Chic-sarjan poskipunat ovat samantyyppistä, mattaista laatua kuin Lumenen vanhat Touch of Radiance -poskipunat. Sävyt ovat uudistuneet ja näyttivät minusta oikein toimivilta ja helpoilta, noudattavat samaa pohjaa kuin edellinenkin sarja tarjoten lämmintä, viileää ja neutraalia mukavissa persikan, roosan ja beigen sävyissä.

Lumene_meikkilanseeraus_NordicNoir_luomivarit_IMG_5438

Sitten vielä sananen luomiväripaleteista. Uuu, näistä todella tykkäsin.

Tykkään hohtavasta, silkkisestä luomivärilaadusta joka häivyttyy kuin itsestään, ja sellainen on uusien Nordic Noir –luomivärien laatu. Arvaan kuitenkin jo, että osan makuun nämä ovat liiankin hohtavia. Kokeilin mallilleni neutraaleinta ruskean ja beigen sävyistä palettia (meikkikuva ylempänä) ja sävyt levittyivät kuin unelma.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5531

Vieressäni omaa malliaan meikannut Miten niin liikaa? –blogin Elisa vaikutti yhtä lailla tyytyväiseltä luomivärien laatuun ja pyöräytti mallilleen tämän upean luomuksen.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5428

Chic-sarjan soololuomivärejä en kokeillut, mutta sävyvalikoima näytti vähän pliisulta (lukuunottamatta Elisan meikissään käyttämää punertavaa sävyä). Aika turvallinen, neutraali sävymaailma, yksikään sävy ei hypännyt silmiini huutaen nimeäni. Ei mitään makeaa liilaa, esimerkiksi.

Kaiken kaikkiaan tykkään meikkien uudesta visuaalisesta ilmeestä valtavasti, ihan niin kuin ihonhoitotuotteidenkin. Premium-linjan hinnat vain vähän mietityttävät ja saa nähdä miten asiakkaat niihin suhtautuvat, kun jo ihonhoitopuolen hinnakorotuksia on arvosteltu. Ulkomaillahan Lumene on tietyissä maissa nauttinut pitkään selektiivisemmästä imagosta kuin Suomessa, mutta meillä on totuttu näkemään Lumene päivittäiskosmetiikkasarjana. Lux-hinnat eivät ole Euroopan mittakaavassa mitään poskettomia mutta suomalaiselle markettikosmetiikkaan tottuneelle selvästi korkeammalla portaalla.

Lumene_meikkilanseeraus_IMG_5537

Ei, ei Lancômea vaan Lumenea :) Hopeiset pakkaukset tuovat assosiaation ranskalaiseen merkkiin.

.

Mitä fiiliksiä Lumenen meikkiuudistus teissä herättää? Kuka innostuu premium-lanseerauksesta?

Mitä ylipäänsä tykkäätte Lumenen uudesta suunnasta arkisesta luksuksempaan?

Kommentit
  1. 1

    Jonttu sanoo

    Siis nuo meikit ovat todella tyylikkään ja laadukkaan näköisiä, esim. poskipunan voisi ostaa vain pelkän ylikauniin pakkauksen vuoksi. Mutta tuo nimiasia on todella ikävä: vaikuttaa ihan kuin joltakin akateemiselta teorialta tuo, miten nuo tuotteet ryhmittyvät noiden kahden päääkategorian alle. :( Varmaan on Lumenen edustajille ainakin hommaa, siis ei vain etsiä asiakkaalle sopivat meikit uudistetuista tuotteista mutta myös yrittää samalla selittää noita vähän vaikeaksi tehtyjä luokkia. Ei ole kuluttajalla mukavaa, jos sarjasta ei saa helposti yleiskäsitystä.

    • 1.1

      Jonttu sanoo

      Eikö Natural Codeenkin ole tulossa uudistus?

      Mitä muuten tapahtuu niille suosituille Blueberry Curleille ja kumppaneille, säilyykö koostumus samana mutta pakataan vain uuteen kuosiin?

      Tuosta hintapuolesta. Minusta tuntuu, että kun on katsonut esim. YouTubesta, miten nuoret ostavat ja tilailevat vaikka kuinka kalliita mutta kylläkin erittäin hypetettyjä meikkituotteita kaukaakin (rapakon takaa), niin voisi ajatella, että jos Lumenekin onnistuu luomaan joitain supersuosikkeja (joita nostetaan esim. blogeissa esille ja saavat sitä kautta kulttimaineen), niin kuluttajat kyllä ovat valmiita maksamaan, ainakin ne trenditietoisimmat. Ja tuo on ihan hyvä juttu, että toisaalta sarja tarjoaa kuitenkin myös edullisemman vaihtoehdon. Tuo kamala hinnannousu joidenkin perustuotteiden kohdalla tuntuu taas aika kaukaahaetulta (siis tuo huulikiiltojuttu). Mutta minusta tuntuu, että nykyään ihmiset käyttävät paljon rahaa erilaisiin trendituotteisiin, eli hinta ei ehkä olekaan niin suuri ongelma (en tosin tiedä suuren massan kannalta, miten ostavat näitä).

      • 1.1.1

        Sanni sanoo

        Eikö Natural Codeenkin ole tulossa uudistus?

        Tähän en osaa vastata, NC:stä ei puhuttu keskiviikon tilaisuudessa.

        Mitä muuten tapahtuu niille suosituille Blueberry Curleille ja kumppaneille, säilyykö koostumus samana mutta pakataan vain uuteen kuosiin?

        Tällä hetkellä vain pakkaukset on uudistettu, sisältö sama.

        • 1.1.1.1

          Jonttu sanoo

          Kun muistelen, että Sokoksella Lumenen edustaja sanoi ohimennen jotain, että vanhat Natural Codet myydään pois uusien tieltä.

  2. 2

    sanoo

    Suoraan sanottuna en ole kovin innoissani Lumenen ottamasta suunnasta. Olen ollut Lumene-tyttö aina, ja se mikä minua on brändissä vetänyt puoleensa on kotimaisuus ja laatu, mutta hyvään hintaan. En ole esimerkiksi vuosiin ostanut muiden merkkien meikkivoiteita, koska Lumene on päihittänyt ne mielestäni kaikissa kategorioissa. Nyt minua ärsyttää jo valmiiksi se, että joudun ehkä etsimään meikkivoiteeni muualta. Koska CC-voidetta ei korvaa mikään, mutten toisaalta ole valmis maksamaan siitä yl 20:ä euroa.

    Lumene ei koskaan ole ollut super-ylellinen, muttei myöskään mikään turhan halpis. Se on tipahtanut juuri sopivasti sinne puoliväliin. Hintojen nousu saa minulta roimasti alapeukkua, varsinkaan jos tuotteiden laatu ei ole noussut jotenkin ylimaallisesti. Että ihan kiva, että freesaavat ilmettä, ei siinä. Mutta luulenpa, että aika moni uskollinen kuluttaja (kuten minä) tippuu ennemmin tai myöhemmin pois kelkasta. Enkä oikein jaksa uskoa, että kansainvälinen myynti korvaa sitä.

    Terveisin Muutosvastainen änkyrä -90. :D

  3. 3

    Juulia sanoo

    Tätä uudistusta olen odottanut ja nyt vielä odotan, että miten tästä viestittäisiin paremmin meille kuluttajille :D Minulta on mennyt ohi mikä on luxia ja mikä ei, vaikka olen koittanut seurata blogeja ja somea lumenen uudistuksen myötä.

    Uudet valkoiset muovipakkaukset näyttävät halvemmilta kuin lumenen entiset sini-hopeiset pakkaukset ja eivä minusta ainakaan ole kovinkaan kutsuvia, tykkään kuitenkin uusista pahvipakkauksista joidenkin tuotteiden ympärillä. Yleensä markettikosmetiikkaa ei ole kääritty enää pahvipakkaukseen, toki se on ympäristöystävällisempääkin mutta antaa halvan vaikutelman.
    En kuitenkaan ymmärrä tuleeko tämä ns lux-sarja myyntiin kuitenkin marketteihin? Odotin oikeasti selektiivistä sarjaa joka saisi arvoisensa myyntipisteet tavarataloihin ja kosmetiikan ketjuliikkeisiin. En ymmärrä miksi lux sarja pitää laittaa niiden edullisempien tuotteiden rinnalle markettiin myyntiin, lumene kuitenkin on monille suomalaisille perinteisistä perinteisin päivittäiskosmetiikkamerkki ja siksi tuntuu hassulta laittaa uusi ns paras linja kuitenkin markettiin. Mikä siitä tekee selektiivisen? Tuotteiden laatu? En ole päässyt vielä swatchaamaan Emotionissa tai Kicksissä uusia koostumuksia ja odotan sitä kyllä innolla.
    Eniten oikeasti riepoo, miten huonosti tietoa on ollut saatavilla :D Bloggaajille ja muille ammattilaisille on pressitilaisuuksia mutta tavalliselle kuluttajalle tietoa on vaikeasti saatavilla, jos ei ole katsonut esim facebookin livestreamauksia, joiden informaatiosisältö oli minusta kovin köyhä koska ei voinut olla paikan päällä tutkimassa koostumuksia.

    • 3.1

      Elli A sanoo

      Olen täysin samaa mieltä, että nuo läpinäkyvät pakkaukset ovat vielä halvemman näköisiä kuin entiset sinipohjaiset. Mieleen tuli hieman Lilylolon meikkipaletit (elleivät ole jo muuttuneet), mutta kuitenkin niin että vaikutelma on aika halpis. Mielestäni suurin ero selektiivisessä kosmetiikassa luomivärien kannalta on se, että rasioissa pitäisi olla läpinäkymätön kansi ja peili. Tämä on varmasti mielipidekysymys, mutta itselleni peilillinen rasia josta sävyt eivät näy läpi, saa aikaan ylellisen fiiliksen. Peili ei ehkä ole monoluomiväreissä must, mutta kylläkin paleteissa ja jopa duo:oissa.

      Eli hieman pettymys sen jälkeen mitä olisi voinut ulkonäöllisesti odottaa Invisible illumination -sarjan tyylikkäiden ja arvokkaan näköisten lasipullojen jälkeen. Harmi.

      Tuo kynien ja ripsivärien pakkaaminen pahvikoteloo on hyvä juttu ja kieltämättä askel kohti arvokkaampaa olemusta. On muutenkin kivempi ottaa kynä tai ripsiväri kotona ulos pahvikotelosta tietäen ettei sitä ole avattu ja se ei kieriskellyt kauppojen hyllyillä.

      Toivon kuitenkin kaikkea hyvää Lumenelle. Varsinkin jos koostumuksetkin ovat noin hyviä esim. juuri meikkipaleteissa. (Itse en kuulu kohderyhmään ;) , mutta olen silti iloinen.) Toivottavasti uusi jako toimii ja merkki saa kansainvälistä näkyvyyttä. :)

    • 4.1

      Sanni sanoo

      Sävyvalikoima kasvoi kyllä viime vuoden puolella ja pakkaukset on totta kai uusittu uuden ilmeen mukaisiksi, mutta meikkivoiteet itsessään ovat samat kuin vanhassa kokoelmassa (eli Nude Perfection, Matt Control, Blur ja CC). Näin minulle sanottiin kun kysyin meikkivoiteista lanseeraustilaisuudessa.

      Glow-meikkivoiteesta en osaa sanoa, se on ainoa minulle entuudestaan tuntematon Lumene-meikkivoide kun katson valikoimaa Lumenen sivuilla. Mutta Glow ei myöskään tullut puheeksi kun juttelimme meikkivoiteista.

  4. 5

    Julia sanoo

    Ilmeensä puolesta uudistus on mun mielestä tervetullut ja positiivinen, mutta toi nimien sekasotku hämmentää… Todennäköisesti hinta on kuitenkin se, mikä saa jatkossa ainakin mut pysymään loitolla Lumenesta. Ehkä uudistuksella yritetään kamppailla ulos ”perushyvää markettikosmetiikkaa”-lokerosta, mutta nyt päällimmäinen tunne on se, että pakkauksia on muutettu ja hintoja hilattu ylöspäin reippaasti, ja se perustellaan parilla uudistetulla koostumuksella ja ”ylellisellä tuotelinjalla”.
    Sokoksen mainoslehden mukana tuli testeri Lumenen Sisu-kasvovoiteesta, ja se oli mun mielestä tosi kivan tuntuinen ja jopa harkitsin että tämänhän voisi jopa ostaa täyskokoisena! Kunnes katoin että Sokkarilla voiteella hintaa 35 euroa (50ml), ja läheskään niin hyvältä se ei kuitenkaan tuntunut. Puhumattakaan siitä, että pöyristyin suunnattomasti että Lumenen voide on niin kallis.

    Mutta joo, jonkun verran tässä on varmasti omalla kohdallani jääräpäistä, pihin ihmisen muutosvastarintaa. :D

    • 5.1

      Sannimn sanoo

      Mulla kävi ihan samanlailla ton sisu kasvovoidenäytteen kanssa. Ihastuin tuntumaan, järkytyin hinnasta. Mutta sitten se piskuinen muutaman millilitran näytepussi riitti neljään(!) kertaan kasvojen rasvausta. Totesin sen kuullostavan jo enemmän hintansa väärtiltä riittoisuutensa vuoksi. Ajattelin kuitenkin odottaa minne tahansa seuraavaa -20% alea/kuponkia ja kohta jo tulikin Sokoksen jotkut yleisalennuspäivät 😇

  5. 6

    Minde sanoo

    Öh, onhan noi meikkivoiteetkin uudistettu. Just eilen kauppareissulla ihastelin uusia sävyjä ja näkyväthän ne myös lumpan nettisivuilla. :)

    Vähän on kyllä ristiriitaiset fiilikset tästä uudistuksesta. Toisaalta tuotteet näyttävät kivoilta ja ulkoasukin on tosi freesi, mutta että hinnan nousu… Se on kuitenkin lumppa! No pitää tutkii ennen ku hutkii. :)

    • 6.1

      Sanni sanoo

      Öh, onhan noi meikkivoiteetkin uudistettu. Just eilen kauppareissulla ihastelin uusia sävyjä ja näkyväthän ne myös lumpan nettisivuilla. :)

      Uudet sävyt tulivat jo viime vuoden puolella :) Se uudistus mitä varmaan ajat nyt takaa on pakkausuudistus, meikkivoiteiden tuubit on muutettu uuden ilmeen mukaisiksi, mutta itse meikkivoide siellä tuubien sisällä on samaa kuin ennenkin. Esim. CC-meikkivoiteen pakkaus on muuttunut jo varmaan kolmesti mutta itse voide on pysynyt samana ilmestymisestään lähtien eli jo neljä vuotta (ilmestyi keväällä 2013). Blur-, Matt Control – ja Nude Perfection meikkivoiteetkin ovat olleet Lumene-valikoimassa jo kohta kaksi vuotta.

      • 6.1.1

        Minde sanoo

        Aah, olen pudonnut kelkasta! :D Luulin, että uusi Glow foundation on sama kuin vanha Nude perfection glow foundation mutta eipä se ollutkaan, niin vedin johtopäätöksen että Blur- ja CC-voiteet on myös uudistettu. Varsinkin kun Matt Control- ja Nude fluid-voiteet on vielä vanhoissa pakkauksissa. Hämmentävää!

        Toivottavasti ehtisit pian esittelemään Lumenen uutukaisia tuotteita, olisi kiva päästä lukemaan mietteitäsi vielä tarkemmin niistä! :)

  6. 7

    Mintsi sanoo

    Hienoa, että lumene on lähtenyt isoon brändimuutokseen. Valitettavasti se vain on joidenkin tuotteiden osalta vain pakkauksen vaihto ja hinnan nosto. Pakkauksen vaihtaminen uuteen brändiin kuuluviksi on enemmän kuin hyvä, mutta tarvitseeko hintoja nostaa samalla 20 ℅…

    Minä törmäsin (sananmukaisesti) perjantaina Sokoksella noihin uusiin solo-luomiväreihin ja löysin heti 3-4 jotka on pakko saada. Onneksi olin jo tehnyt päivän ostokset, niin eivät mahtuneet mukaan. Ihanan helposti käyttäytyivät ainakin kämmenselällä ja pidin hohdosta. Pari väriäkin iski ja kovaa. Jonkun joutuu taatusti kotiuttamaan.

  7. 8

    Jonna sanoo

    Hinnat vähän mietityttää minuakin.. Minä ”keräilen” selektiivistä kosmetiikkaa, tulen onnelliseksi Lancomen yms tuotteista kylppärini hyllyllä. En siis ole ostellut Lumenea sitten teiniaikojen.. En kuitenkaan usko, että alan himoita Lumenea yhtään enempää vain siksi, että hintoja nostetaan :D Silti koen tuotteet ”halppiksina”. Ostin juuri Sokoksen tarjouskorista Lancomen ripsivärin 19.90e, ja sen jälkeen telkkarista tuli mainos Lumenen jostain ripsarista, jolla hintaa oli 24.90e. Pakko myöntää, että vähän järkytyin hinnasta :D

    Mulle on ihan sama, mitä se mun ostama Lancome/Guerlain/Shiseido maksaa, mutta koska se tuntuu maineeltaan ylellisemmältä, niin sellaisia huomaan ostoskoriin kerääväni.

  8. 9

    Sonja R sanoo

    Uudistus näyttää todella onnistuneelta ja tyylikkäältä, raikasta suomalaista kosmetiikkaa! Hinnat ovat kyllä pompanneet sen verran, että pitää harkita mihin on vara ja mihin ei. Ennen Lumene on ollut se parempi markettimerkki, mutta nyt alkaa olla jo ihan toisessa luokassa. Sinällään harmi, koska olen aina tykännyt Lumenesta, etenkin sen hintojen puolesta.

  9. 10

    sanoo

    Hinnat on tässä tullut jo useampaankin otteeseen esille, mutta heitänpä omankin lusikan soppaan :D Saatoin ehkä hieman järkyttyä, kun näin nuiden uusien luomiväripalettien hinnan Sokoksen verkkokaupassa. Sen n. 25€ hintalapun voisi ymmärtää, jos pakkaus näyttäisi laadukkaammalta. Nyt tuommonen läpinäkyvällä kannella varustettu tuote, ei ihan hengi sitä ylellisyyttä mikä ehkä tuon hintaluokan tuotteelta voisi kuvitella.

    • 10.1

      Sanni sanoo

      Olen samaa mieltä siitä että luomiväripaletit jäävät jälkeen Lux-puolen muuten ylellisestä pakkausilmeestä. Laatu on loistava mutta hylsy itsessään ei viesti luksusta.

  10. 11

    Elina sanoo

    Mun kasvoille Lumenen voiteet ei ole koskaan sopineet (ei ole kunnolla imeytyneet ja tuntuu ettei ne oikein tehnyt mitään), nyt kuitenkin sain lahjana Lumenen Lähde-kasvovoiteen ja herranjestas se on ihanaa! Kaikki natsaa: tuoksu, koostumus, pakkaus. Mun mielestä siis uusi visuaalinen ilme (joka on mun mielestä tosi tosi kaunis) vastasi ainakin tässä kosteusvoiteessa sisältöäkin ja voisin jopa kuvitella ostavani voidetta jatkossa, tosin jostain alennuksesta :) Ennen en todellakaan olisi ostanut Lumenen ihonhoitotuotteita.

    Kaiken kaikkiaan ihanat pakkaukset ja hienoa että tuotanto on kotimaista, tykkään!

  11. 12

    K-M sanoo

    Minunkin mielestä pakkausuudistus näyttää raikkaalta ja etenkin noissa luomiväripaleteissa on kauniit sävyt. Itse en ole kuitenkaan Premium tuotteista innostunut , nuo hinnat tuntuvat itsestä korkeilta kun on tottunut Lumenen edullisiin hintoihin. Olisi kurjaa jos mun lempituotteiden Cc voiteen ja ripsareiden hintaa nostettaisiin :(.

    Ostin muuten kokeiluun Natural code sarjan cc-voiteen kun tuo perinteinen CC-meikkivoide loppui. Kävi kuten pelkäsinkin eli mun iholle tuo Natural Coden cc ei tehnyt oikein mitään. Peittävyys oli paljon heikompi kuin CC-meikkivoiteella, joka mulla tasaa ihon pikkuvirheet ja punaisuuden hyvin. Natural coden tuote muistutti enemmän kasvovoidetta ja toisaalta siitä tykkäsinkin että tuote tuntui hyvältä iholla eikä yhtään kiristänyt. Mutta mulla taitaa tuo natural code päätyä kesäkäyttöön ja niille päiville kun tarvii vähän kevyempää meikkiä. :)

    • 12.1

      Sanni sanoo

      Harmi ettei Natural Coden CC ollut ihan odotusten mukainen.

      Mä testasin hiljattain NC:n ja Lumenen CC-voiteet omilla kasvoilla samanaikaisesti ja peittävyys on mulla suunnilleen samanlainen. Lumene-CC on kuitenkin meikkivoide eikä sisällä kosteuttavia ainesosia niinkuin Natural Coden, siltä pohjalta voisi siis odottaakin että Lumene-CC peittää enemmän. En siis hämmästy kun kuulen sen mukaisia kokemuksia, vaikka mun iholla ero ei ole niin selkeä :)

  12. 13

    v sanoo

    Uudistus näyttää kyllä hyvältä, tosin joissain uusissa pakkauksissa valkoinen muovi on jotenkin halvan näköistä, eikä sellaista kuulaan tai huurteisen ylellistä, mitä varmaan tavoitellaan. Grafiikka ja muu on silti kaunista.

    Mulla ei ole mitään erityisen intensiivistä Lumene-suhdetta ollut ikinä, se on ollut vähän sellaista peruskamaa. Tuotteissa ei ole ollut mitään suuria suosikkeja, mutta toisaalta monta sellaista perusjuttua. (Paitsi vuosia sitten ostin aina tumman violetin sololuomivärin. Eka kerran tumma violetti oli ihan täydellinen sävy, mutta sen jälkeen pakkaus ja sävy tuntui joka kerta vähän vaihtuvan, eikä sitä ihanaa syvää violettia koskaan tullut valikoimaan uudestaan. Aina piti silti toiveikkaasti ostaa se uusi, että josko tällä kerralla.) Viime vuosien aikana tehty pienimuotoinen kasvojenkohotus on vedonnut kyllä ja saanut ainakin testaamaan uusiakin tuotteita. Aiemmin Lumene ei oikeastaan edes käynyt mielessä, jos jotain etsi, ellei sitten ollut katsonut jo lähes kaikkia muita valmistajia läpi, nyt se on ihan samalla viivalla.

    Mutta tämä hinnannousu. Itseäni harmittaa erityisesti sen hyaluronihapposeerumin hinnankorotus, olen juuri käyttänyt sitä yhden pullollisen ja tuote oli niin täydellinen. Hinnankorotuksen näkeminen kaupassa tuntui melkein henkilökohtaiselta kiristykseltä:D Sellainen olo, että heilutetaan nenän edessä jotain karkkia ja sitten nykäistään se pois juuri kun on ottamassa kiinni. Kyse on kuitenkin vain seerumista ja sen rinnalla joudun käyttämään toistakin kosteuttavaa ainetta, joten kahden tuotteen yhteishinta nousee liian korkeaksi. Pitää nyt säästellä tuon yhden pullon jämiä siltä varalta, että iskee jokin kylmempi pakkanen ja iho eritisesti tarvitsee tuota ylimääräistä kosteutta. Huoh.

    Joo anteeksi, piti päästä avautumaan, kun tämä niin ärsytti:D

    • 13.1

      Coconut sanoo

      Joo ihan sama juttu ärsyttää. Olisiko voinut lanseerata tuotteen vasta nyt uudistuksen myötä? Jotenkin nimenomaan jo olemassaolevan tuotteen hinnan nostamiselle on hankala ymmärtää perusteita.

    • 13.2

      Emma sanoo

      Hei, sitä vanhaa hyaluronihappotiivistettä löytyy ainakin nopean googlaamisen perusteella vielä Tokmanneista ja Eleveniltä. Kannattaa napata, jos tykästyi. Itse olen käyttänyt tiivistettä useamman pullon ja ajattelin hamstrata vielä pari pulloa varalle, ennen kuin se häviää kokonaan. En suostu siis millään ostamaan sitä kalliimmalla hinnalla, sitten kun jemmat joskus loppuvat, antakoon olla. Bright Now -sarjan yövoide oli myös aivan ihana, mutta uudistunutta versiota en tuu ikinä hankkimaan – mun mielestä Valo-sarjojen tuoksut on jotenkin tunkkaisen oloisia vanhoihin verrattuna. :(

    • 14.1

      Sanni sanoo

      Uusittuja :) Kulmakynissä oli ihan uudet sävyt ja hylsyt ja puuterimaisesta kulmaväristä sanotaan tiedotteessa: ”…sävyduo on nyt saanut uuden koostumuksen ja modernimman pakkauksen”.

  13. 15

    Daniela sanoo

    Olenko ainoa johon Lumenen uudistus ei oikein kolahda, ei edes isänmaallisuuden nimissä? Uusi ilme on yleisesti ottaen ihan kiva, mutta jotenkin pliisu, muistuttaa vähän sitä ja vähän tätä merkkiä. Eivätkä nuo luomiväripaletit todellakaan näytä Luxilta vaan halpiksilta.

    Mulle Lumene on aina ollut se peruslaadukas arkikosmetiikkasarja naisille jotka eivät ole erityisen innostuneita kosmetiikasta vaan haluavat tuotteilta luotettavuutta ja helppoutta, eikä uudistus muuta sitä tunnetta miksikään. Olen niitä naisia joille meikkaaminen on arjen luksusta. Värikosmetiikka on joka tapauksessa niin riittoisaa etten yleensä välitä hinnasta. Lumenen luksuslinja yrittää olla vähän ylellisempää tavaraa, mutta eihän se edelleenkään ole varsinaista luksusta sen paremmin hinnan kuin kekseliäisyyden puolesta. Täällä jatketaan tulevaisuudessakin Too Faced- Guerlain-akselilla

  14. 16

    Nimetön sanoo

    Aika jännä nähdä, miten varsinkin nuo kalliimmat tuotteet otetaan vastaan. Itse esimerkiksi voin suoraan sanoa, että maksan mieluummin esimerkiksi Narsin orgasmista sen noin 25€ kuin Lumenen poskipunasta.

    • 16.1

      Eevi sanoo

      Ostin taannoin Lumenen pyöreän solo-luomivärin ja se oli karvas pettymys. Just sellanen piukkaan pakattu, muovinen värinappi, josta ei irronnut pigmenttiä muuten kun raaputtamalla pintaa rikki. Ihan hirveetä kuraa. Jos poskipuna on samaa sarjaa, niin jää ostamatta.

  15. 17

    Niina sanoo

    Näistä oli tullut meidän Sokkarille luomiväripaletit (joista vain yhteen oli testeri, totta kai hiplasin) ja uudet rajauskynät kun tässä toissapäivänäköhän oli kun kävin. Automaattikynien laatu saa thumbsupin kyllä :) Nam. Luomiväripaletit – en ole varma. Laatu vaikuttaa hyvältä sinänsä mutta mattaakin saisi olla… Enkä minäkään kokenut mitään wow-hetkeä sen pakkauksen kanssa.

    Nuo Nordic Nude -poskipunat – voisiko olla niin että painatuskuvion takia pinta on aluksi tiiviimpi? Että jos sieltä alta paljastuisi vähän pehmeämpää kunhan käyttelee aluksi karkeampaa sivellintä tms.? Mä olen jonkun tuotteen kanssa kokenut sellaisen ja kuullut muiltakin.

  16. 18

    Niina sanoo

    Ja hei, ei sitten ollut (puuteri)highlighteria tulossa? Mä yritin evästä Lumenea että sellainen tarvittaisiin… :D

  17. 19

    Amy May sanoo

    Minusta kaikkein tärkeintä meikkipakkauksessa on se, että se on sinetöity taralla, teipillä tai jollain vastaavalla. En osta mitään meikkituotetta, ellei voi olla varma, ettei sitä ole sormeiltu. Viimeksi jätin lumenen tuotteet prismasta ostamatta kun en tiennyt tilannetta. Ostin sitten Tokmannilta, jossa oli laitettu varkaudenestotarrat ja näin, että ne olivat virheettömät. Toinen juttu oli sitten saada näitä tarroja pois.

  18. 20

    Tiia sanoo

    Mä tykkään kyllä uudesta ilmeestä ja ymmärrän myös brändäyksen ja selektiivisemmän suunnan. Mutta kuten jo aiemmin ehdin kiukutella, niin hinnan nousua en sulata. Muuten kyllä, mutta ei samaa tuotetta voi pakata tasan saman malliseen, väriseen, kokoiseen jne pakettiin, vaihtaa vain logon pullon kylkeen ja lätkäistä hintaan puolet lisää. Ja kuten arvata saattaa, niin siitä hyaluronihapposeerumista jälleen purnaan:)

    Toisaalta äkkiähän nuo unohtuu ja joku, joka ihastuu siihen vasta nyt, ei varmaan pidä hintaa pahana.

    Tuntuu noista kyllä moni muukin aika kalliilta. Tuo 25e poskipuna on aikamoinen kertasijoitus. Vaikka eihän sillä oikeasti ole mitään väliä, mitä poskipuna maksaa. Sitä kuluu niin vähän kuitenkin. Sen sijaan mun mielestä huulikiilto on vähän sellainen koko ajan läträttävä tuote, mistä lähemmäs parikymppiä on kyllä jo aivan liikaa.

    • 20.1

      Nimetön sanoo

      Siis mitä, nousiko sen hinta vaikkei mikään muu muuttunut? Kun äsken yritin googlailla, niin löysin uuden ”Lumene Valo hyaluronitiiviste” -nimisen tuotteen. Onko tämä noin 30€ maksava tuote siis sama kuin se aiempi, joka maksoi alle kaksikymppiä?

      • 20.1.1

        Sanni sanoo

        Siis mitä, nousiko sen hinta vaikkei mikään muu muuttunut?

        Hyaluronitiivistettä on kuulema ”vähän parannettu”. Ensin sain PR-toimistolta tiedon että tuote on ihan sama kuin entinen hyaluronitiiviste mutta myöhemmin Lumenelta korjattiin asia kertomalla, että tiivisteeseen ON tehty joitain muutoksia, esimerkiksi koostumusta on paksunnettu ja tuoksua muutettu. Vastaavatko nuo muutokset sitten 10 euron lisähintaa, se on eri juttu.

        Kaiken kaikkiaan näkisin itse, alaa ja hinnoitteluun vaikuttavia tekijöitä jonkun verran tuntevana, että hinnankorotukset ovat (niin tylsää kuin se on ”vanhaan Lumeneen” tottuneelle kuluttajalle) osa uutta imagoa ja brändäystä selektiivisemmälle puolelle. Hinta on yksi tekijä joka määrittää tuotteen ylellisyyttä ja vaikuttaa kuluttajan kokemukseen siitä, onko kyseessä ns. ”halpistuote” vai ”luksustuote”. Kun purkki maksaa 50 euroa vs. 20 euroa, kuluttaja kokee intuitiivisesti 50 euron purkin olevan ylellisempi ja liittää siihen erilaisen arvotuksen. Saako joku kiinni siitä mitä tarkoitan..? Eli niin hullulta kuin se kuulostaa, korkeampi hinta voi olla myös yksi valmistajan keinoista luoda tuotteelle tai sarjalle haluamansa imago. Jos halutaan luoda luksussarja, tuotteet eivät voi olla halpoja ja samalla hintatasolla kuin esim. markettituotteet keskimäärin. Hinnan on oltava linjassa tavoitellun imagon kanssa. Lumene tavoittelee nyt selektiivisempää imagoa ja haluaa erottautua ainakin tietyillä tuotesarjoillaan ”massamarkettibrändeistä”. Tämä on minun tulkintani. :)

        • 20.1.1.1

          Sama Nimetön sanoo

          Kyllä, näinhän se varmasti on ja tämä tuon selittääkin – en nimittäin millään jaksa uskoa, että pelkkä tuotteen ”parantelu” aiheuttaisi tuollaista hinnannousua, kun omien havaintojeni mukaanhan tuotteita ylipäätään parannellaan aina välillä ilman mitään dramaattisia muutoksia.

          Toki kuluttajan kannalta tämä on kurjaa – etenkin sellaisen, joka on varsin hyvin perillä eri brändeistä ja niiden tuotteista. Toki niille, jotka eivät ole ennen Lumenea niinkään käyttäneet tämä saa varmasti merkin vaikuttamaan haluttavammalta. Itse voin kuitenkin suoraan sanoa, että tällaisten hinnannostojen jälkeen tekee mieli lähteä etsimään uutta tuotetta toisilta merkeiltä, kun tuntuu pöljältä maksaa nykyään kahdesta seerumipurkista saman verran kuin mitä kolme purkkia aiemmin maksoivat :D

  19. 21

    Rilo sanoo

    Minä en ole koskaan ollut Lumene-fani. Suoraan sanottuna meikkien aiemmatkin hinnat oli mielestäni laatuun nähden liian korkeita. Vuosien aikana olen pettynyt niin ripsareihin, kulmakyniin, meikkivoiteisiin ja puutereihin (kaikista kokeilemistani kasvomeikeistä olen saanut ihoärsytystä ja jopa näppyjä). Ihonhoitotuotteita olen välillä hankkinut alelaareista, niistä lähinnä perus-kosteusvoiteet on miellyttäneet, muttei niin että ostaisin toiste. Olen herkkäihoisena kiinnostunut kosmetiikan INCEistä ja Lumenella ainesosat ei mielestäni koskaan ole kovin ihmeellisiä, päinvastoin SLS:ää on varmaan joka putsarissa ja marjatuotteissakin ne ”luonnon tehoaineet” on melkein aina listan viimeisten joukossa.

    Jossain vaiheessa käytin Lumenen kajal-kyniä koska niissä oli hyvä ruskea ja harmaa, mutta kun nekin uudistui en enää ostanut. Kuitenkin viime vuonna ostin monessa blogissa kehutun Gel Effect-kynsilakan alesta vitosella, ja jälleen petyin, se ei kestänyt kynsissä nätisti edes kahta päivää. Eli tulevaisuudessa laitan nekin rahat Cliniquen ja Essien lakkoihin. Mulle Lumene on vain taitava markkinoija, ei laadukkaan kosmetiikan valmistaja.

  20. 22

    sanoo

    Siis odotin niin kovasti näitä meikkejä kun en asu Suomessa mutta tulen Suomeen lomalle nyt lauantaina. Tarkoitus oli hyökätä heti sunnuntaina Stockmannille/Sokokselle Helsingin keskustassa mutta nyt sait painamaan jarrua. Hinnat ja laatu eivät ihan kohtaa (varsinkin kun täältä Itävallasta saa hyviä poskipunia ja meikkejä alle 5€:lla) mutta kyllä itse haluan tutkia huulipunia. Vaikka nekin kyllä ovat aika suolaisen hintaisia… Itse olisin kaivannut noita yksittäisistä luomiväreistä juurikin myös jotain lilan väriä. No, sunnuntaina sen sitten näen :) Kiitos hyvästä ja rehellisestä postauksesta

  21. 23

    Satu sanoo

    Naulan kantaan tuo kritiikki nimiviidakosta. Mun pää meni pyörälle jo pelkästään Invisible Illumination -sarjan kanssa. Luettuani muutaman blogihehkutuksen näistä menin joku aika sitten Stockkalle niitä testailemaan. Pakkaukset olivat kyllä hienoja mutta en äkkiä saanut tolkkua eri linjoista ja niiden eroista, liikaa valinnanvaraa ja aika paljon yksittäisiä tuotteita :D Vaikea löytää sieltä ne helmet. Kieltämättä myös hinnat tuntuivat aika korkeilta, joten hyllyyn jäi!

  22. 24

    Epsu sanoo

    Huhhuh, tipuin sarjoissa ja niiden alasarjoissa heti alkuunsa kärryiltä :D mielestäni Lumenen valtteja ovat aina olleet kotimaisuus ja hyvä (edullinen) hinta-laatusuhde. Nyt hinnant näköjään huitelevat jo edulllista selektiivistä joidenkin tuotteiden kohdalla ainakin. 25 e hintaisen meikkituotteen kohdalla odotan saavani jo selektiivisen laatua ja vähän ”ylellisemmästä” brändistä seuraavaa hemmottelunkin tunnetta, ja sitä Lumene ei ole ainakaan vielä tarjonnut. Koska sijoitan brändin edulliseen markettikosmetiikkaan, en ole valmis maksamaan sen tuotteista noin paljon, koska mielikuvissani saan edelleen vastineeksi arkista markettilaatua. Mielenkiintoista nähdä, uudelleenasemoituuko brändi osittain markkinoilla hinnannoston johdosta ajan kuluessa. Ja lähtevätkö ihmiset ostamaan myös kalliimpaa Lumenea, vai kokevatko tuotteet liian hintavina mieliin jumahtaneen arkisen brändi-imagon vuoksi.

  23. 25

    Nimetön sanoo

    Ehkä hieman asian vierestä näin yön pikkutunneilla, kun uni ei oikein ota tullakseen: eniten ehkä häiritsee tämän uuden kampanjan taantumuksellisuus, jossa normalisoidaan suomalaisuus valkoihoisuudeksi, jälleen kerran. Luulisi (varsinkin, jos Lumene todella toivoisi tulevansa kansainvälisesti nähdyksi tällä uudistuksella), että vuonna 2017 Nordic Luxia ja Chicia olisi tunnistaa ja tunnustaa muitakin ihonvärejä ja -sävyjä kuin kaikista vaaleimmat…

    • 25.1

      Rilo sanoo

      Ihan naulan kantaan eikä mielestäni yhtään asian vierestä. Tuo nettisivuillaan pyörivä mainos on mielestäni jopa epäonnistunut, kun luonnollinen blondi siinä NYCin (!!) metrossa hohtaa ylempänä kuin tummaa silmämeikkiä tekevä, kiharatukkainen nainen. Käsittääkseni Lumene kuitenkin haluaisi saada lisää jalansijaa mm. Jenkkilässä? Vai onkohan sielläkin kohderyhmä vain rikkaat valkoihoiset, jos toi sama mainoskuvasto on siellä käytössä niin selkeästi näin…

    • 25.2

      NG sanoo

      Minusta taas ajatuksen tasolla on hieno tämä pohjoismaalaisuudella ja vaaleudella mainostaminen (eksoottisia ja tummaihoisia malleja käyttäviä meikkisarjoja on olemassa monia), mutta olen ymmärtänyt pikemminkin niin päin, ettei Lumenen valikoimista tahdo aina löytyä kyllin vaaleita sävyjä, koska kaikkien oletetaan tavoittelevan ’pientä päivettynyttä lookia’..
      Aasian markkinoilla kyllä onneksi löytyy tarpeeksi vaaleaa valikoimaa kalkkilaivoille… :)

  24. 26

    Essi sanoo

    Raikas uusi ilme, mutta mun suosikki vedenkestävä nestemäinen rajauskynä on historiaa! Nyyh. Se on ollut ihan superhyvä, eikä lähde kyllä vahingossakaan naamalta. :D Olisikohan sulla tietoa, mikä olisi yhtä hyvä vedenkestävä nestemäinen kynä? Tack!

    • 26.1

      Sanni sanoo

      Tarkoitatko siis sitä Intense Lineria? Jossa oli joistava, huopamainen sivellin? En valitettavasti ole kohdannut toista vastaavalla siveltimellä varustettua vedenkestävää eyelineria, ja siksi Intense Liner on ollut minunkin suosikkini. Suosin itse ennen kaikkea voidemaisia gel eyelinereita jotka pysyvät kaikkein parhaiten (ovat myös vedenkestäviä) ja ne on vielä helpompi levittää kuin nestemäiset (mun mielestä). Tuo Lumenen Intense Liner on ainoa nestemäinen eyeliner josta olen tykännyt viime vuosina.

      • 26.1.1

        Essi sanoo

        Aivan, juuri tuo Intense! Milläköhän merkeillä olisi sitten noita gel eyelinereita? :) Kiitos vastauksista!

        • 26.1.1.1

          Sanni sanoo

          Markettimeikkisarjoilta kuten L’Oreal ja Maybelline löytyy geeli-eyeliner mustana, mutta jos muut sävyt kiinnostavat niin MACiltä löytyy parhaat Suomessa myytävät. Inglotin geelilainerit on myös hyviä mutta tarraavat kiinni vähän liiankin tiukkaan, niitä on vaikea saada irti niin ripsistä kuin siveltimistäkin.

  25. 27

    Nimetön sanoo

    Itse näin tuon ripsarin, josta joku jo mainitsikin, ja hintaa oli hulppeat 24.90 €. Lumenen ripsarista. Ei. Ei vaan pysty. Meikkitvoiteet ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan todella hyviä, mutta en vain näe, miten Lumene pystyy myymään esimerkiksi just tuota ripsaria. Kenelle se on suunnattu? Jos samalla hinnalla saa selektiivistä ja paljon halvemmalla saa myös superhyviä, kuten esimerkiksi se Maybellinen pinkissä purkissa oleva ripsari, niin miksi kukaan ostaisi 25 euroisen Lumenen.

  26. 28

    Pipsnam sanoo

    Lumenen uusi ilme on kyllä todella kiva, mutta pelkäänpä että hinnan nousu ja selektiivisen kosmetiikan joukkoon yrittäminen ampuu vielä itseään jalkaan. Lumene tuntuu olevan niin monelle markettimerkkeihin juurtunut, että saa nähdä miten tässä käy. Itsekään en ripsarista ikimaailmassa maksaisi kahtakymppiä enempää, saati poskipunasta 25 euroa, varsinkaan Lumenelta. Ehkä Lumenen pääsy selektiiviseen kosmetiikkaan vaatii uuden meikkisukupolven.

    Olen samaa mieltä monen kanssa myös tuosta luomiväripaketista, mulla tulee vähän mieleen ne aikoinaan olleet anytimen meikit tuosta pakkauksesta (en muista oliko niillä samanlaisia pakkauksia mutta mielleyhtymä on kova). Tykkään kyllä käytettävyyden kannalta siitä, että kannen läpi näkee heti mitä värejä pakkaus pitää sisällään, mutta olisi tuon voinut vähän tyylikkäämmin toteuttaa. Itse luomivärit oli mun mielestä semmoista ”ihan kiva” -osastoa, tosin harmillista jos mattaiset värit uupuu.

    Vähän sekavalta tuntuu muutoinkin tämä uudistus, myydäänkö tuota luxia ja chiciä siis eri paikoissa vai yhdessä?
    Ei liity niinkään Lumeneen, mutta meikkien ostaminen kaupasta tuntuu nykyään Anttilan lopetettua jotenkin vaikeallta! :D Mä ostin lähestulkoon aina ”perus”meikit Anttilasta, mutta nykyään puuttuu tollainen helppo meikkimarketti! Anttilan lopetuksen jälkeen prisman/citymarketin/tokmannin hyllyt huutaa tyhjyyttään tiettyjen meikkien kohdalla ja muutenkin niiden tarjonta on todella suppea. Sokosta tässä kätevän matkan päässä ei ole ja Stockalla käynti ahdistaa! :D
    Tää on ehkä vähän pöljä ajatus, mutta voiskohan Lumenekin olla huomannut että Anttilan lopetuksen jälkeen jako selektiivisen ja sekavien markettihyllyjen välillä on nykyään suurempi. No joo, tuskimpa, kyllähän tuon Lumenen uudistuksen eteen on pitänyt tehä reilusti töitä jo pidemmän aikaa. Mut hassu sattuma vaan.

    Ainiin, piti vielä tuosta Nordic Noir Intense –rajauskynästä sanoa, että se on kyllä uudistanut mun arkimeikkauksen tyystin! Varmasti tulee jäämään käyttöön. Tykkään käyttää vahvaa eyelineriä, mutta arkisin en jaksa alkaa niin tarkkaa meikkiä tekemään, ja kovempia puumaisia rajauskyniä en pysty käyttämään kun tuntuu että luomen iho lähtee mukana (ikää päälle 30, eikä iho ole enää jäntevimmillään). Tuolla kynällä saa nopeasti kivan vähän ”sumuisen” mutta kuitenkin intensiivisen rajauksen, joten ei ole niin justiinsa tarkkuuden kanssakaan. Tykkään!

    • 28.1

      Sanni sanoo

      myydäänkö tuota luxia ja chiciä siis eri paikoissa vai yhdessä?

      Samoissa, tosin en ole varma tuleeko Lux-puoli myös marketteihin. Mutta tavarataloissa ja erikoisliikkeissä (Kicks, Stockmann Beauty) ovat varmastikin molemmat sarjat edustettuna.

      Minäkin muuten kaipaan Anttilan kosmetiikkaosastoa ;) Ihan totta että Sokoksen/Stockan ja markettien väliin on nyt jäänyt aukko jota ei oikein mikään muu taho täytä.

      Kiva kuulla Nordic Noir intense -kynäkokemus :) Mua aina välillä mietityttää että kuka niitä vanhoja puukyniä enää edes käyttää kun uuden, liukuvamman (ja muovisen hylsyn vaativan) koostumuksen toimivuus on kaikin verroin parempi. Tai no, yksi puukynien käyttäjäryhmä on tietysti luonnonkosmetiikan käyttäjät. Joillain merkeillä onneksi on vielä oikein hyviä puukynäkoostumuksiakin, kuten Laveralla ja Dr. Hauschkalla. Sävyvalikoima vain on harmillisen kapea.

  27. 29

    Heini sanoo

    En ymmärrä tätä uudistusta, varsinkin kun osassa tuotteita sama sisältö on vain pakattu uuteen ulkoasuun ja hintaa korotettu. Mielestäni tässä menetetään brändin vanhat fanit ja heidän tukensa kun asiakkailla tulee olo, että heitä petkutetaan. Olisiko hyvästä seerumista voinut tehdä vaikka uuden, ylellisemmän version ja säilyttää samalla vanhakin? Varmasti jos edellinen tuote oli niin mahtava niin kyllä ihmiset uteliaina ostaisivat kymmenen euroa kalliimmankin kokeiluun. Tässä saavutettaisiin OIKEA ylellisyyden tuntu asiakkaalle varsinkin jos tuote on toimiva. On typerää kohdella kaltoin jo brändin valmista kohderyhmää. Uusia asiakkaita on paljon vaikeampi saada kuin pitää vanhat tyytyväisinä ja tarjota heille jotain enemmän.

    Lumene tuntuu jostain syystä myös unohtavan tärkeät trendit. Miksei linjassa ole highlighteria tai varjostukseen tarkoitettuja tuotteita? Nekin voisi tehdä kauniisti ja tyylikkäästi ja olisivat varmasti houkuttelevia tuotteita. Luomiväripaletissakin pitäisi olla vähintään kaksi mattasävyä (keskiruskea ja jokin tummempi sävy) että ne palvelisivat minua (ja monia muita) millään tavalla, osassa noista näyttää olevankin tummempi matta mikä yllätti positiivisesti. Pitää tutkia niitä jossain vaiheessa. 25 euroa paletista ei tuntuisi pahalta mutta pakkaus on kyllä aika halvan näköinen.

    • 29.1

      Sanni sanoo

      Lumene tuntuu jostain syystä myös unohtavan tärkeät trendit. Miksei linjassa ole highlighteria tai varjostukseen tarkoitettuja tuotteita?

      Mä uskoisin että nämä ovat varmasti tulossa, meikkilinja uudistuu asteittain. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että ne ovat sen verran tärkeä trendituote tällä hetkellä että olisin odottanut niiden kuuluvan kokoelmaan ”saman tien”. Nordic Nude -poskipunien vaaleinta sävyä voi käyttää myös highlighterin tavoin mutta ei se ihan aja vaalean korostustuotteen asiaa, kaipaisin ”rehellistä” perus-highlighteria ja ilman muuta myös neutraalin sävyistä varjostajaa.

  28. 30

    TiiaR sanoo

    Menin jo tämän postauksen myötä sekaisin nimistä; lux, chic, noir, nude – miTÄH? Mutta täytyy liputtaa uuden sävyseerumin puolesta. Supervaalea ja äärikuiva iho, jolle mikään meikkipohja ei ole aiemmin tuonut vastaavaa tervettä hehkua… <3 Ja kyllä, olin ensin itsekin skeptinen, miten muka yksi ja sama sävy voi sopia kaikille. Mutta kokeilkaa, uskon että moni yllättyy!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.