Etelä-Korean ostossaalis

Onkohan tämä mun ensimmäinen koskaan shopping haul -postaus blogini historiassa? No ainakin varteenotettava sellainen. Kuten tunnettua, en yleensäkään shoppaile matkoillani, en juurikaan edes kosmetiikkaa (koska kotona tilanne tämä).

Nyt lähdin kuitenkin reissuun jossa yksi päätarkoituksia oli tutustua maan kauneudenhoitofilosofiaan ja kosmetiikkatuotteisiin, ja oli selvää että palaisin fyysisen tutustumismateriaalin kanssa.

Tämän verran shoppailin:

Korealainen kosmetiikka

Lopulta matkalaukun paino asetti rajan ostosvimmalle, ja itse asiassa jouduin jättämään Souliin yhdet kengät ja joitain ”jo aikansa eläneitä” vaatteita että sain laukun ylipäänsä kiinni ja kilot pysymään 23 kg + 8 kg sisällä.

Ostokset koostuivat seuraavista:

PUTSARIT 10 kpl

KASVOVEDET 5 kpl

ESSENCET 4 kpl

KUORINNAT 3 kpl

NAAMIOT 5 kpl

SEERUMIT 1 kpl

KASVOVOITEET 5 kpl

SILMÄNYMPÄRYSVOITEET 1 kpl

KASVOÖLJYT 1 kpl

MEIKIT 9 kpl

HUULIRASVAT 1 kpl

KÄSIVOITEET 1 kpl

JALKATUOTTEET 3 kpl

Rakastan putsareita, joten niiden määrä oli odotettu. :) Yhden tuotteen tajusin vasta kotona olleen väärä, minun piti ostaa Innisfreen Minimum-linjan ampulli mutta koriin olikin päätynyt ihan samannäköinen toner (pyörittelin käsissäni koko sarjaa ja kaikkien pakkaukset ovat hyvin samankokoiset ja -näköiset).

Värikosmetiikkaa odotin ostavani paljon enemmän, mutta rehellisesti sanottuna, se ei inspiroinut minua juurikaan cushioneita ja Too Cool For Schoolin heikottavan ihania pakkauksia lukuunottamatta (💗 dinosauruskosmetiikka 💗). K-Beautyn syvin olemus on ihonhoidossa, ei värikosmetiikassa, joten sijoitukset meikkeihin eivät välttämättä (cushionit poislukien..!) ole niin hedelmällisiä kuin panostus ihonhoitototuotteisiin. Toki nämäkin ovat yksilöllisiä maku- ja mieltymysasioita.

Vartalo- ja hiustuotteiden ostoa en edes harkinnut painonsa takia.

Korealainen kosmetiikka

Näytteitä (joista osa täysikokoisia) reissusta kertyi isohkon pussillisen verran. Pelkästään näiden testailuun saisi uppoamaan pari kuukautta.

Korealainen kosmetiikka

Nätimmin ryhmiin järjesteltynä haul ei oikeastaan näytä kovin överiltä. Luulen että monen muun kosmefriikin ostoksiin verrattuna saaliini on hyvinkin kohtuullinen :)

Korealainen kosmetiikka Primera

Löysin kuin löysinkin lopulta ”kunnollisen” korealaisen luonnonkosmetiikkamerkin; Primeran. Aiemmin tiesin vain Innisfreen, jonka valtavassa valikoimassa on kuitenkin vain neljä Ecocert-sertifioitua tuotetta, loppuvalikoiman ollessa seka-synteettistä normikosmetiikkaa.

Primera puolestaan on parhaillaan prosessissa, jossa koko valikoima tulee saamaan sertifikaatin. Tällä hetkellä jo sertifioituja (Ecocert) tuotteita on viisi joista ostin kaksi (kuvan silmänympärysvoide ja kasvovoide, seerumi oli rehellisesti sanottuna niin pahan hajuinen että se sai jäädä hyllyyn). Primera oli myös kaikista shoppaamistani merkeistä kallein, se sijoittuu korealaisissa brändeissä hintatasolla vähän keskitason yläpuolelle ollen enemmän luksus kuin vaikkapa Innisfree. Seerumi maksoi muistaakseni 60 000 wonin kieppeillä (48 euroa), kun useimmilta muilta ”perusmerkeiltä” seerumin sai puolet halvemmalla.

Edit. Hahah mikä sattuma ^_^ Siis tunti sen jälkeen kun olin julkaissut tämän postauksen, oli sähköpostiini tullut kutsu innovatiivisen eteläkorealaisen luonnonkosmetiikkasarja Whamisan Suomen lanseeraustilaisuuteen ^_^ :D Sarjalla on BDIH-sertifikaatti. No niin, siinäpä meillä nyt siis kolmas korealainen luonnonkosmetiikkasarja – ja vieläpä kohta kauppojen hyllyillä Suomessa :) Ihan mieletön ajoitus tällä uutisella. :)

Korealainen kosmetiikka Innisfree

Innisfreen sertifioidusta (ja ah-niin-tylsän-näköisestä) Eco Science -linjasta päädyin lopulta ostamaan vain kasvovoiteen.

Eco Sciencen silmänympärysvoide houkutti, mutta se oli jostain syystä epäloogisesti formuloitu normikosmetiikaksi sisältäen silikonia sun muita synteettisiä ainesosia. Sama juttu sarjan anti-wrinkle-täsmätuotteen kanssa (tajusin että TÄMÄ on nyt se tehotuote jota alan vakavasti kaivata silmien ympärille…), jonka inci lisäksi ei vakuuttanut aktiiviaineidensa puolesta samalla lailla kuin monen muun korealaistuotteen.

(Silmäynympärysrypyistä: nyt alkaa jo tuntua että teinköhän hölmösti kun en jatkanut sitä kollageenikuuria…)

Korealainen kosmetiikka Too Cool For School

Too Cool For School oli kiistatta yksi reissussa eniten ihastuttaneita merkkejä. Tiedättehän, kun on niitä kauppoja joissa tulee ”Täältä voisin ostaa kaiken” -tunteen… Too Cool oli sellainen. Minä olen todetusti ihan järkyttävä sucker mitä tulee pakkaus-designiin, ja kun joku merkki onnistuu luomaan tarpeeksi vetoavat pakkaukset, voisin ostaa ne suunnilleen vilkaisematta ainesaluetteloihin… Siis, nämä dinosaurus-tuotteet. <3 Ei hyvää päivää, sain laittaa kaiken tahdonvoiman peliin etten ostanut koko sarjaa.

Muihin minua paikan päällä erityisesti kiinnostaneisiin / vaikutuksen tehneisiin merkkeihin lukeutuivat COSRX, Skinfood, Laneige, Iope ja muut Aritaumin myymät brändit ja jo ylempänä mainitut Primera ja Innisfree. Monen K-Beauty-fanin rakastamat söpöilybrändit Etude House ja TonyMoly vekkuleine (noh, minun silmiin lapsellisine ;D) pakkauksineen eivät lopulta niin vedonneet minuun, ainakaan sillä lailla että olisin himoinnut shopata juuri näissä liikkeissä. Misshakin jätti lopulta yllättävän välinpitämättömän fiiliksen, sielläkään ei koskaan tullut tunnetta että voisi uppoutua myymälän hyllyihin kuten Aritaumissa, Skinfoodilla ja Innisfreellä.

Korealainen kosmetiikka Aritaum

Tuotteisiin tutustumista hankaloitti kaiken kaikkiaan vähän ikävästi myyjien kylkeenliimautumismentaliteetti.

Lähes jokaisessa myymälässä sain heti iholleni myyjän, joka ei jättänyt minua silmistään (tai jopa kosketusetäisyydeltään) hetkeksikään. Ihan joka ikinen tuote jonka otin käsiini käynnisti myyjän myyntipuheen ja tuotteen testauspyrkimyksen iholleni, eikä toivettani saada katsella rauhassa (”I will ask for help if I need, thank you”) otettu kuuleviin korviin.

Tuotteiden hypistely tällaisen intensiivisen seurannan alla ei todellakaan ole kivaa puuhaa, ja moni myyjä tuntui myös selvästi suhtautuvan aavistuksen vihamielisesti – tai ainakin peittelemättömän epäymmärtävästi – haluuni tutustua tuotteiden ainesosaluetteloihin ja siihen, että tutkin pakkauksia niin tarkasti. Sain sen kuvan, että Koreassa asiakas ei juurikaan osoita kiinnostusta ainesosiin (Primerassa sain hämmästyksekseni kuulla myyjältä; ”My job is to sell the products, not know about the ingredients”) ja näin ollen minun kiinnostukseni pakkausteksteihin koettiin epäilyttävänä – kuin tutkisin, onko tuotteissa jotain vialla.

Ilman myyjien ahdistelua olisin varmasti ehtinyt paneutua eri merkkien valikoimiin  vielä paljon paremmin, nyt tutustuminen jäi monien myymälöiden osalta harmillisen pintapuoliseksi. Toki valikoimiin voi tutustua netissäkin, mutta ainahan se on kivempaa ja viihdyttävämpää paikan päällä :) Merkit, niiden valikoima ja imago hahmottuvat myös paljon paremmin kun näkee myymäläympäristön ja tuotteiden esillepanon.

Korealainen kosmetiikka Innisfree

Palailen K-Beauty-kokemuksiin epäilemättä vielä useampien postausten verran, matka oli todellakin fantastisen inspiroiva monilla tavoilla ja kirvoitti valtavasti ajateltavaa ja kirjoitusaiheita. Kulutushysteria ei ollut vähimpiä niistä…. Mutta, kuten jo eilisessä postauksessa mainitsin, mitään aasialaisen kosmetiikan käännynnäistä minusta ei tullut, joten blogi ei tule muuttumaan K-Beautyn äänitorveksi ;)

Kommentit
  1. 1

    Molla sanoo

    Niin totta tuo myyjäkulttuuri, käväisin viime kesänä nopean parin päivän reissun Busanissa ja se on ainoa kosketukseni Koreaan, mutta koin epämiellyttäväksi tuon pakkomyynnin. Olisin halunnut katsella rauhassa ja juurikin kielen takia yrittää selvittää edes mikä puteli milloinkin oli käsissäni, mutta se oli myyjien takia lähes mahdotonta. Lopulta ei tullut kovin moneen kosmetiikkamyymälään sitten mentyäkään. Tilanteet tuntuivat ennen kaikkea niin absurdeilta kun yhteistä kieltä ei löytynyt nimeksikään, siinä ne vaan roikkuivat kyljessä. Mietin, että onko kyse jostain myymälävarkausepäilystäkin tms, mutta ehkä palvelukulttuuri on vain erilainen. Skinfoodista tarttui sitten mukaan tuon Black sugar- sarjan kuorintavoide ja kasvovesi joista tykkäsin tosi paljon vaikka ostinkin ne lähes sokkona :D

    • 1.1

      Sanni sanoo

      Tilanteet tuntuivat ennen kaikkea niin absurdeilta kun yhteistä kieltä ei löytynyt nimeksikään, siinä ne vaan roikkuivat kyljessä

      Niinpä, kaikissa myymälöissä myyjät eivät tosiaan edes puhuneet englantia. Millä tavoin he siis olisivat voineet olla avuksi..? Mieleen tuli minullekin jo tuo näpistelyepäilys ja olo oli kaikkea muuta kuin tervetullut. Inhottavaa.

      Tuo Black Sugar -kuorinta on niin ihana… Ja se tuoksu..! Lääh…! <3

        • 1.1.1.1

          Sanni sanoo

          Mä ostin sen Real Strawberry Sugar Topping -naamion (jonka voi halutessaan sekoittaa myös Sugar Wash-offiin), sekin näyttää syötävältä ^_^

  2. 2

    NG sanoo

    Saatiinpa Sannikin imaistuksi K-Beautyn ihmemaahan ;) vaikka sitten vastahakoisestikin…

    Jee, bongasin kuvassa myös ainakin yhden japanilaisen tuotteen: Rohto Hada Labon vaahtoputsari on minunkin suosikkejani, ja tilaan sitä varmaankin taas täyttöpussin verran… Japanilaisia tuotteita saa mukavasti täyttöpussien muodossa, vastaavia korealaisia en ole nähnyt)

    Innisfreen Eco Science kiinnostaisi, mutta ymmärsin sen olevan sisällöltään varsin simppeliä (!), mikä voi olla hyvä tai huono seikka asiakkaasta riippuen..
    Harmi kuulla, että oma-aloitteinen tutustuminen valikoimaan ei vaikuta olevan ’maan tapa’. Netissä välttää myyjien pakkomyynnin ja esittelypuheet, mutta siellä vaarana on bloggarien arviot… Ostoslista kasvaa helposti tähtietieteellisiin lukuihin.

    • 2.1

      NG sanoo

      Unohtui kommentoida pakkausten ulkonäköasiaa: Jännä seikka, mitä itse kukin pitää söpönä ja mitä taas lapsellisena :) Niin eri lailla koemme asioita – vaikka fanitat My Little Ponya ja niiden universumia, banaanit ja tomaatit näyttävät menevän liiallisuuksiin :)
      Jonkun toisen mielestä nuo dinosaurusrekvisiitat voivat olla varsinaista krääsää ja kitschiä, kun taas TonyMolyn hedelmäpurkit virkistäviä ja käteviä. (hedelmillä ja vihanneksilla sentään voi nähdä olevan luontaisen yhteyden kosmetiikkaan raaka-aineina, dinoista taas tulee ennemmin mielleyhtymä Jurassic Parkiin.. ’näin saat sitkeän ja kestävän dinosaurusnahan’!)

      • 2.1.1

        Sanni sanoo

        Niin eri lailla koemme asioita – vaikka fanitat My Little Ponya ja niiden universumia, banaanit ja tomaatit näyttävät menevän liiallisuuksiin :)
        Jonkun toisen mielestä nuo dinosaurusrekvisiitat voivat olla varsinaista krääsää ja kitschiä,

        Ajattelin ihan samaa tätä tekstiä kirjoittaessani :) Jonkun silmään Too Coolin dinot ovat varmasti ihan yhtä lapsellisia kuin Tonyn tomaatit ja banaanit mun silmään… :D ^_^ Makuasiat voivat olla niinkin hienovaraisia :) Mun mielestä dinopakkaukset on söpöjä ja samalla tyylikkäitä. Ennen kaikkea mun ihastus niihin johtuu kuitenkin suuresta rakkaudestani itse dinosauruksia kohtaan, olen lapsesta saakka ollut ihan ”dinohullu” ja tehnyt otuksista koulussa läjän esitelmiä :) :) Kotona on edelleen kaikenlaisia saurus-tietokirjoja :) Älyttömän kiinnostavan historiansa lisäksi dinosaurukset kuuluu mun elämässä samanlaisiin tunnekohteisiin kuin siilit ja pöllöt <3 <3 Niissä on jotain selittämättömän viehättävää ja jopa sympaattista :) Sanon vain: The Land Before Time

    • 2.2

      Sanni sanoo

      Saatiinpa Sannikin imaistuksi K-Beautyn ihmemaahan ;) vaikka sitten vastahakoisestikin…

      Haha, niinpä ^_^ Mutta on tämä kyllä antoisaa, ja tavoilla joita en edes odottanut. K-Beauty-scenen bloggaajat ovat ihan out of this world paneutumisessaan ja perehtyneisyydessään, tunnistan heissä valtavasti sitä samaa perinpohjaista kaikkea puhkianalysoivaa kosmetiikkanörtteyttä jota itsessänikin on – paitsi että huipputaitavasti ja viihdyttävästi kirjoittavissa K-Beauty-bloggaajissa se tulee esiin vielä potenssiin 100…! Oikeasti, olen aivan koukussa aasialaisesta kosmetiikasta bloggaavien juttuihin <3 Ihan ahmin niitä; tyyppien innostus ja ainesosanörtteys on aivan sairaan tarttuvaa…! ^_^ Tällaiseen en ole suomalaisissa blogeissa törmännyt ehkä Ostolakkoa lukuunottamatta, mutta nuo ulkomaiset k-beautylaiset kirjoittavat vielä todella paljon viihdyttävämmin ja perinpohjaisemmin. Syvä respect heitä kohtaan toiselta kosmetiikkabloggaajalta. <3

      Innisfreen Eco Science kiinnostaisi, mutta ymmärsin sen olevan sisällöltään varsin simppeliä (!), mikä voi olla hyvä tai huono seikka asiakkaasta riippuen..

      Joo, se onkin simppeliä, vaikuttaa inceiltään hyvin pitkälle saman tyyppiselle luonnonkosmetiikalle mitä Euroopassakin myydään (tutut skvalaanit, leväuutteet, sheavoit ja kasviöljyt siellä – poikkeuksena oleanolic acid joka ei ole minulle entuudestaan tuttu ainesosa tai ei ainakaan ole jäänyt mieleen muusta kosmetiikasta, ja netin ihmemaa kertoo kyseisen hapon olevan tosi kovaa kamaa. Esim. Paula.)

      Mutta olen utelias koostumuksen ja ihofiiliksen suhteen, Koreassa kun tunnutaan olevan aivan erityisen taitavia tällä osa-alueella.

      Ostoslista kasvaa helposti tähtietieteellisiin lukuihin.

      Ironisesti – korealaisissa myymälöissä myyjien käytös saa aikaan kutakuinkin päinvastaisen efektin…. :p

  3. 3

    NG sanoo

    Vinkki: Jos et saa näytteiden vuorta muuten hupenemaan, pyydä apuun lukijat ja järjestä koreakosmetiikka-arpajaiset :)

  4. 5

    milipili sanoo

    Olisin varmaan jäänyt tuijottamaan myyjää. Ainakaan kiinalaiset eivät tykkää sellaisesta 😁
    Mun shoppailua ei häiritä!

  5. 6

    pandanen sanoo

    Olen käynyt Koreassa noin viitisen kertaa, turistialueilla on varmaa että saat kimppuusi yli-innokkaan myyjän joka yrittää tuputtaa sinulle kaikkea jota tuijotat yli sekunnin. Turistikeskusten ulkopuolella myyjät yleensä jättävät rauhaan, tämä siksi että niissä myymälöissä myyjät harvemmin puhuvat englantia ja eivät ”uskalla” tulla puhumaan/myymään mitään. Joten neuvoisin koreassa kävijöitä etsimään hieman syrjäisemmällä sijaitsevia myymälöitä mikäli myyjän seuraaminen kaupassa ahdistaa. Toki on niitäkin myymälöitä joissa turistikeskuksissakin saa kävellä ja katsella aivan rauhassa, pääosin siksi että paikalla saattaa olla muita turisteja jotka näyttävät siltä että käyttäisivät enemmän rahaa ko. myymälässä kuin sinä ;) Tosin vaikka minäkin olen jo kokenut koreakävijä niin silti kohtasin viidennellä reissulla yhdessä liikkeessä myyjän jonka koin ahdistavaksi, yritti tuputtaa minulle aivan kaikkea, seurasi liian lähellä ja puhui taukoamatta. Olen jo pääosin tottunut siihen myyjien seuraamiseen ja se on ok eikä häiritse minua koreassa, pystyn katsomaan tuotteita vaikka myyjä tapittaisi siinä vieressä. Sen sijaan se että yritetään väkisin työntää jotain tuotetta ”osta tämä” -tyylillä ostoskoriin ja sivellään tuotetta kädelle ilman lupaa saa niskakarvat pystyyn ja häippäsen paikasta todella nopeasti..

    Omia lemppareitani k-kosmetiikkabrändeistä ovat Innisfree, Nature Republic, Too cool for school ja Mamonde. Mamonde on jotakin Misshan ja Iopen hintatason väliltä yleensä kauniilla pakkausdesignilla, ko. merkki on jostain syystä vähemmän tunnettu vaikka se on laadukas.

    • 6.1

      Sanni sanoo

      Turistikeskusten ulkopuolella myyjät yleensä jättävät rauhaan, tämä siksi että niissä myymälöissä myyjät harvemmin puhuvat englantia ja eivät ”uskalla” tulla puhumaan/myymään mitään.

      Sehän siinä olikin niin hullua kun ne ei-englantia-puhumattomat myyjätkin liimautuivat kylkeen. He eivät välttämättä edes tervehtineet tai aloittaneet tilannetta puhuttelemalla minua mitenkään, ilmestyivät vain ääneti vierelle. Ja heti kun tartuin johonkin tuotteeseen, alkoi myyntipuhe (koreaksi), jonka joukosta saattoi erottaa 1-2 myyjän tuntemaa englanninkielistä sanaa, yleensä tyyppiä ”clean skin” tai ”moisturize”. Ja jos yritin kysyä jotain tarkentavaa, siihen ei tietenkään osattu vastata. Todella omituinen näkemys ”palvelusta”.

      Mutta saatat olla oikeassa että jossain Korean maaseudun keskellä olevissa pikkukaupungeissa myyjät eivät ehkä tulisi yhtä innokkaasti häiritsemään. Minulla oli tämä sama ”perskärpäs”-kokemus kaikilla alueilla Soulissa, samoin kuin Busanissa ja Jejulla.

      (Minustakin Mamonde vaikutti kiinnostavalta, oikeastaan kaikki Aritaumin myymät brändit, ne erottuivat jotenkin eri tavalla edukseen kuin monet muut merkit. Mutta siihen tietysti vaikuttaa taitava markkinointi :) Aritaumin myymälät ylipäänsä näyttäytyivät minulle laadukkaampina ja ”arvokkaampina” kuin moni muu värikkäämpi ja ”nuorekkaampi” myymälä)

      • 6.1.1

        pandanen sanoo

        Aika jännää kyllä koska minut on jätetty useimmiten rauhaan jos myyjä ei ole osannut englantia, seurattu vain perässä yleensä. Osaan kyllä koreaa mutten todellakaan ala sitä puhumaan kosmetiikkaliikkeissä, pari kertaa tein sen virheen kun kysyin jostain tuotteesta ja sitä myyntipuheen määrää sellaisistakin tuotteista joita minulla ei ollut edes aikomusta ostaa.. ja näyttävät loukkaantuvan helposti jos pitävät sitten sinulle 5min mittaisen myyntipuheen etkä siltikään osta tuotetta vaikka se olisi ”kuinka extrasuperlaadukas ja hyvä sun iholle ja tuloksia näkee jo muutamassa päivässä” :D

        Ja tuolla ”syrjäiset myymälät” tarkoitin siis syrjäisemmillä kaduilla Soulissa, ei niinkään tyyliin jossain Myeongdongin ja Hongdaen keskeisimmillä paikoilla. Mutta juu, minun kokemukseni mukaan kärkkäimmät seuraajat (myyjät) jotka lyöttäytyvät melkein iholle kiinni löytyvät merkeiltä Tonymoly, Nature Republic, Beyond ja Holika Holika. Itseasiassa mun edelliskertanen kauhukokemus myyjästä oli Beyondilta.. pidän merkistä ja halusin katsella mitä uutta heille oli tullut mutta myyjä tosiaan seurasi niin että koin sen alkumetreiltä niin ahdistavaksi että pakenin myymälästä aika äkkiä menemättä ko. merkin myymälään toiste sillä reissulla. Ko. Beyondin myymälä oli siinä nykyisen Mamonden myymälän lähellä Myeongdongilla. Mamonden myymälää muuten harmittelin kun avajaiset oli 2pv sen jälkeen kun olin lähtenyt koreasta, piti tyytyä katsastamaan tuotteet Aritaumissa (Mamonden myymälä oli ennen pääkadulla lähellä Mixxoa ja Forever21 ja se oli aivan ihana ja sieltä löytyi usein tuotteita mitä Aritaumissa ei ollut myynnissä).

        • 6.1.1.1

          Sanni sanoo

          Surullista (tai ironista) tosiaan että myyjien käytös voi johtaa täysin päinvastaiseen kuin mihin he kärkkäällä liimautumisellaan tähtäväät… Luulisi myyjienkin kuitenkin tajuavan vähän perusteita psykologiasta ja osaavan tulkita asiakasta ja erilaisia tilanteita. Jos asiakas selvästi haluaa katsella rauhassa ja tekee suullisella tai kehon kielellään selväksi, että myyjän läheisyys häiritsee, pitäisi myyjän ymmärtää siirtyä takavasemmalle. Epämukavaksi olonsa kokeva asiakas tuskin jää täyttämään ostoskoriaan.

  6. 7

    NG sanoo

    Posti kotiutti tänne juuri MISSHA:n lakkautetun Super Aqua Moisture Deep Cleansing Creamin. Se ei taida niinkään vaahdota ja tehdä nietoksia…, mutta on sen puhdistustehoa jossain kehuttukin. Taitaa olla enemmän ns ykkösvaiheen putsari.

    • 7.1

      Sanni sanoo

      ’Cream’ viittaisi kai voidemaiseen putsariin…? Jolloin se kuulostaa ykkösvaiheen putsarilta. :)

      Mitä enemmän olen googlannut sitä sinulta saamani näytteen perusteella löytämääni ihanaa Super Aqua Micro Oxygen -sanahirviötä, sitä iloisempi olen että ennätin saamaan sitä edes yhden pullollisen nyt kun se on lopetettu. Kyseinen puhdistusvaahto näyttäytyy järjestään pH-arvotietoisten K-Beauty-bloggareiden parhaat putsarit -listoilla. 👍 Ilmankos tuntuukin iholla niin hyvältä kun ei ryövää ihon happovaippaa.

      • 7.1.1

        NG sanoo

        Hauska kuulla, että siitä oli iloa…! :)
        Uskoisin firman uusienkin putsarien olevan innovatiivisia ja laadukkaita.. asiakkaat on pidettävä tyytyväisinä.

        • 7.1.1.1

          Sanni sanoo

          Huvitti muuten kun vasta jälkijunassa huomasin, että Misshan sanahirviö-putsari neuvotaan levitettävän kasvoille ihan eri tavalla kuin itse käytän sitä (tosin Misshan neuvoma tapa saa tuotteen kulumaan nopeammin loppuun ja sitten asiakas ostaa nopeammin uuden… ;) ;)). Itsehän olen käyttänyt sitä ihan tavallisesti vaahtoavan geelin tapaan eli levitän sen kostealle iholle ja vaahdotan pyörittelemällä ihoon, tosin tuote ei juuri edes vaadi pyörittelyä vaan alkaa vaahdota tosi herkästi kosketuksissa veden kanssa. (En tiennyt ”oikeista” käyttöohjeista koska niitä ei ollut siinä alunperin saamassani näytteessä, tai jos olikin niin koreaksi.) Nyt sitten yksi päivä luin kunnolla mitä ostamassani pakkauksessa sanotaan, ja siellähän lukee että geeli (2-3 pumppausta) tulee levittää kuivalle iholle ja odottaa, kunnes se alkaa itsestään muodostaa vaahtoa. Siis samaan tyyliin kuin se Misshan Near Skin Dustless-naamio. Höpöhöpö sanon minä… No, saahan tuolla tavalla varmaan erilaisen käyttöelämyksen, mutta ei se ihoa puhdista sen syvemmin kuin geelin käyttäminen tavalliseen tapaan.

  7. 8

    Julia sanoo

    Mun mielestä söpöt pakkaukset on plussaa, jos sisältökin on kiinnostava. :) Aina näin ei tietty ole, ja esimerkiks monet TonyMolyn voiteet on musta testereiden perusteella aika samantuntuisia ja todella överihajustettuja, eivätkä siks mua kiinnosta. Myös pakkauksen koko ja muoto välillä ärsyttää, jos ei oo pidetty silmällä käytettävyyttä, tai on esimerkiks todella paljon hukkamuovia tuotteen ympärillä vaan jotta saadaan söpö paketti.

    • 8.1

      Sanni sanoo

      Myös pakkauksen koko ja muoto välillä ärsyttää, jos ei oo pidetty silmällä käytettävyyttä

      Koen samaa, yksi suuria ärtymyksen aiheitani on niinkin pieni asia kuin kierrekorkki käsivoiteessa tai suihkugeelissä; ei, ei ei. :D Tai joku muhkurainen pakkaus jota on vaikea käsitellä.

  8. 9

    Maarit sanoo

    ”Mutta, kuten jo eilisessä postauksessa mainitsin, mitään aasialaisen kosmetiikan käännynnäistä minusta ei tullut, joten blogi ei tule muuttumaan K-Beautyn äänitorveksi ;)” Kiitos tästä! :D Minusta on mukavaa, että ei ns. jumiudu yhteen tiettyyn kosmetiikkagenreen jos näin voi sanoa. Toki K-beauty-buumi on tervetullutta, olen itsekin löytänyt monta todella hyvää tuotetta, mutta nämä ns. käännynnäiset jotka vaahtoavat melkeinpä joka postauksessaan korealaisesta/aasialaisesta kosmetiikasta alkavat pikkuhiljaa ärsyttämään :D

    • 9.1

      Sanni sanoo

      :) Mutta toisaalta – jos käännynnäiset ovat oikeasti löytäneet iholleen sen ihan parhaan hoitorutiinin ja tuotteet Aasiasta, niin voin ymmärtää, miksi heidän blogeissaan ei juuri muuta kosmetiikkaa sitten näy. Tietysti ”tylsää” niille lukijoille joita A-Beauty ei kiinnosta, mutta ymmärrettävää iholleen parhaat tuotteet löytäneen kirjoittajan kannalta. Minulla ”onneksi” (koputtaa puuta) on niin normaali ja vähän reagoiva iho, että voin testailla vaikka minkälaista kosmetiikkaa ja suurin osa toimii, kun ainoa (ainakin vielä tällä hetkellä) ihonhoidon päämäärä on vain pitää iho puhtaana, sileänä, sopivassa kosteustasapainossa ja vastustuskykyisenä vapaita radikaaleja ja UV-säteilyä vastaan. Siihen auttaa minun ihollani mikä tahansa kosmetiikka, eroa vain ihofiiliksissä (tahmea/ei-tahmea/nihkeä/sileä jne…)

  9. 10

    PauliinaN sanoo

    Jotenkin niin tyydyttävää nähdä tuollainen kosmetiikkasaalis tuollalailla kivasti aseteltuna :) Muistan kun itse tulin Japanista ja fiilistelin puteleitani kylpyhuoneen pöydällä, otin kuviakin ja vähän jopa harmitti kun tajusin ettei minulla ole yhtään kaveria, joka olisi kosmetiikasta yhtä kiinnostunut ja innostuisi shoppailustani… Onneksi voin kirjoitella sinulle! :D
    Aika ikävä juttu tuo myyjien leijaileminen iholla. Japanissa myyjät pitivät etäisyyden, välillä olisin jopa kaivannut jonkun jolta kysellä. Luulen, että kielitaito oli esteenä useimmiten. Se kyllä huvitti, miten paljon joka paikassa oli myyjiä- tai työntekijöitä ylipäätään. Rivissä siellä seistä töröttivät, varmasti kova kilpailu asiakkaista!

    • 10.1

      Sanni sanoo

      Onneksi voin kirjoitella sinulle! :D

      <3 <3 <3

      Internetin vertaistuki kosmetiikkahörhöilyssä on ollut itsellenikin ihan korvaamatonta :) <3

  10. 11

    ElinaK sanoo

    Hehee, täältä tullaan kohti kotoSuomea huomenna ja puntarin mukaan laukussa on n. 15kg kosmetiikkaa? Valtaosa on sheet maskeja ja patceja, muutama vartalovoide, meikinpoistoaine jne. mutta seerumit ja voiteet pitää hakea netin kautta – suosikkejani kun ovat Mizon ja Benton.
    Onneksi on aviomies (mukana) ja painorajan saa näin kätevästi tuplattua! :D
    Viime vuoden reissulta mukaan ei tarttunut juuri mitään koska en todellakaan ollut valmistautunut tuohon ’palvelukulttuuriin’ ja ahdistuin joka ikisessä liikkessä jonne menin sisälle koska sain aina sieltä mukaani pienen ystävän.
    Sen sijaan nyt oli tarkemmin tiedossa mitä halusin, mitä välttää, mitä etsiä jne. joten marssin sisään ja jätin vieruskaverini täysin huomiotta. Koska mielestäni heidän käytöksensä oli vähintään yhtä epäkohteliasta kuin omani (yleensä toki tervehdin, sanon katselevani jne. mutta Koreassa tämä e van toimi) jätin reagoimatta täysin heidän kommentteihinsa tai jos vastasin, sanoin lähinnä ”ei, en tarvitse” tms.
    Siinä mielessä koin päinvastaisesti että jos luin tuotteiden incejä minut jätettiin täysin rauhaan :D ehkä tosiaan ajateltiin että he eivät pysty minua auttamaan jos heillä pointtina on vain myydä, ei tietää sisällöstä ;)
    Eniten vihamielisyyttä koin siitä, etten suostunut ostamaan sheet maskeja (suurin ostoshaulini kohde) 10x paketeissa. Haluan ostaa 100 erilaista, en 10 erilaista ja tämä oli täysin mahdotonta aivan joka ikisessä brändiliikkeessä ymmärtää. Holika ei suostunut minulle edes myymään yksittäisiä vaikka sitten jos jotain laatuja oli yksittäin irti pakkauksesta niitä voi ostaa ja niille löytyi hintakin. Parin viikon kiertelyn jälkeen (helposti) yksittäin myyviä olivat A’pieu, Missha ja Etude House, jotkut TonyMolyn liikkeistä, The Face shop ja Innisfree. Ja silti joka ikinen kerta minulle hoettiin että osta 10, one for free. Etudessa tämä sanottiin yhden käynnin aikana minulle 4-5 kertaa…
    Myeongdongiin en lähde enää kosmetiikkaostoksille, vaikka siellä kierrellessä nettosi 5 erilaista ilmaista sheetmaskia (sisäänheittotuotteita), en saanut yhdestäkään liikkeestä irti irtonaisia sheet maskeja tai patcheja. En ollut tajunnut että siellä myynti on niin täysin bulkkia, joten vähän harmitti kyllä jälkikäteen. Hyvät munaleivät, mandut ja matcha lattet sieltä kyllä löytyivät :P

    • 11.1

      Sanni sanoo

      Hehee, täältä tullaan kohti kotoSuomea huomenna ja puntarin mukaan laukussa on n. 15kg kosmetiikkaa?

      Wowwow, respect…!! ^_^ :) Ihan mieletöntä. Toisaalta – en osaa arvioida omaa määrääni mutta oli sekin varmaan joku 10 kg (pirhanan isot, lasiset essence-pullot esimerkiksi…)

      Kiva kun kerroit tällaisen pidemmän kommentin verran ostos-kokemuksistasi, näitä on kivaa lukea :) Ja olen samaa mieltä siinä että siinä saa sitten asiakaskin olla yhtä epäkohtelias henkilökuntaa kohtaan jos/kun hekään eivät piittaa asiakkaan signaaleista jättää rauhaan. Minulla ei pokka kestänyt useinkaan 15-20 minuuttia pidempään, psyykeni ei ole vielä tarpeeksi harjaantunut e-korealaiseen shoppailuun… :D Ehkä ensi kerralla sitten ^_^

      Tuo mitä kerroit kangasnaamioista oli erityisen kiinnostavaa. Panin itsekin merkille että niitä myytiin pääsääntöisesti valtavissa mega-packeissa, mutta koska en ole itse kiinnostunut niistä, en tehnyt lähempää tuttavuutta (ainoat sheet maskit mitä ostin olivat Too Cool For Schoolin keltuaisnaamiot). Jännä kyllä että juuri Myeong-dong olisi bulkkimyyntialuetta…. se kun on kuitenkin Soulin ostosalueista myös turistillisin, voisi kuvitella että siellä myytäisiin turistiystävällisiä sheet mask -pakkauskokoja. Eivät kaikki turistit varmastikaan halua täyttää laukkuaan suurpakkauksilla ja haalivat sinun tavoin mieluummin paljon erilaisia, ennemmin kuin pari jättipakkausta. Tylsää muutenkin ostaa iso pakkaus ennen kuin on kokeillut tuotetta – mitäs niillä 9 naamiolla sitten tekee jos osoittautuu ettei ko. naamio sovi itselle….

      Joko laskit montako yksittäistä tuotetta ostit? :D

  11. 12

    Nimetön sanoo

    Kuulostavatpa ahdistavilta myymäläkokemuksilta.
    Löysin kerran Espanjasta yhden myymälän, missä myytiin korealaista kosmetiikkaa ja oli kiva katsella sävyjä livenä, mutta mitään palvelua siellä ei sitten ollutkaan vaan myyjät höpöttelivät keskenään. Lisäksi hyllyt oli valaistu niin, että ne olivat tulikuumat. :O

    • 12.1

      Sanni sanoo

      Lisäksi hyllyt oli valaistu niin, että ne olivat tulikuumat. :O

      Oho.. Tähän törmää joskus ja se on aina yhtä hämmentävää, en kyllä ostaisi yhtäkään tuotetta tällaisilta hyllyiltä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.