Treenaa kuin huippu-urheilija – omalla tasollasi

FullSizeRender 48

Poikani on ollut viime päivät sairaana, joten minun päiväni ovat kuluneet kotosalla. Siksi onkin ollut hyvin aikaa bloggaamiseenkin. Tänään ajattelin kirjoittaa teille siitä, mitä opittavaa meillä voisi olla huippu-urheilijoilta. Peruskuntoilijan on ihan turha vähätellä omaa harjoitteluaan. Olen ohjannut useamman vuoden taustoiltaan hyvin erilaisia naisia ja miehiä, ja tullut tulokseen, että tavisliikkujan ei kannata alisuorittaa treenipuolta….

Lue lisää…

Elämän- ja ajanhallinnan ABC – naurettavan simppelit keinoni

joogaus

Miten mahduttaa päiviinsä ja viikkoihinsa ne asiat, joita oikeasti haluaa tehdä? Miten saada paljon hyvää aikaiseksi ja koota elämän ajoittainen kaaos hallintaan? Miten ehtiä tehdä töitä, liikkua, hoitaa lapset, harrastaa, lukea, tehdä ruokaa ja rentoutua? Näitä asioita minulta kysytään usein. Kärsin aiemmin siitä, että kaikki aika tuntui menevän sen murehtimiseen, etten ehdi tehdä elämässä niitä…

Lue lisää…

Voiko pähkinöitä syödä liikaa? Entä mikä on sopiva määrä?

fullsizerender-33

Aamulla kourallinen rahkan ja marjojen sekaan, välipaloilla suuhun suoraan pussista ja illalla vielä smoothien joukkoon. Syön pähkinöitä joka päivä, itseasiassa useamman kerran päivässä. Olen tehnyt näin jo lähemmäs kymmenen vuotta. Lisäksi höystän lounaani usein siemensekoituksella. Aloin pohtia, syönkö pähkinöitä jo liikaa? Pähkinöiden monet terveyshyödyt tunnetaan. Terveyshyödyistä lisää esim täällä. Lisäksi pähkinöitä säännöllisesti syövät näyttävät tutkimusten mukaan…

Lue lisää…