Lihaton, herkuton, tipaton – Onko kieltäymyskuukausissa oikeasti järkeä?

fullsizerender-21

Lokakuussa ollaan ilman lihaa, marraskuussa ilman makeaa, tammikuussa tipattomalla. Väliin jäävä joulukuu voidaankin sitten herkutella, tissutella ja syödä kinkkua. Niinkö? Onko kieltäymyskuukausissa mitään järkeä? Hyödyttävätkö ne ketään? Yksi viettää kieltäymyskuukautta eettisistä syistä, toinen puhdistuakseen tai pudottaakseen painoa. Kolmas päätyy kieltäymykseen terveyssyistä ja jollekin kuukausi tarjoutuu testinä itsehillinnästä. Kuukauden kieltäymys voi olla myös uusiin elämäntapoihin opettelua….

Lue lisää…

Kun tekniikka on kunnossa, juoksu kulkee

fullsizerender-21

Olen juossut elämäni aikana paljon, ja kovaakin. Ja luullut myös osaavani juosta. Juoksutekniikka on kuitenkin asia, johon en sen suuremmin ole koskaan kiinnittänyt huomiota, runsaista kertyneistä kilometreistä huolimatta. Näin jälkiviisaana, olisi kannattanut. Onneksi nyt vihdoin sain mahdollisuuden juoksutekniikka-analyysiin yhdessä Vauhtisammakon juoksuvalmentajan Mikko Liukan kanssa. Omalle juoksutyylilleen on sokea, eikä ongelmakohtia yleensä itse huomaa. Paitsi siinä…

Lue lisää…

Peruskuntoilijan Street Workout

fullsizerender-35

Lihaskuntoharjoittelun merkitys on erittäin suuri,varsinkin meille naisille. Kirjoitan aiheesta mm. täällä. Siksi pelkkä kävely, juoksu ja lenkkeily eivät riitä, jos haluaa pitää itsestään ja toimintakyvystään hyvää huolta. Onneksi erilaisia ulkokuntoilulaitteita löytyy lenkkipolkujen varrelta ja puistoista jo ilahduttavan paljon. Kuntosalille ei siis välttämättä tarvitse lähteä. Lihaskunnostaan voi pitää huolta tekemällä voimaharjoittelua vaikkapa kävely- tai juoksulenkin ohessa….

Lue lisää…